En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
@hemlig man kan ha äggviteflytningar många dagar innan ÄL.

@deathslyna Jag tror att de flesta som menar att de testat jättesent egentligen har haft äl senare än vad de trott.
Jag tror mensen är på gång nu, så med lite tur får jag börjar med medicinen imorgon.
Jao det är inte omöjligt. Nu minns jag inte hur vårt liggschema såg ut där och då, vi brukar ju inte vara så aktiva direkt efter äl-dagar (beräknade alltså) då vi har sex dagligen i typ 2-3 dagar då så jag blir mätt på det men visst är det möjligt även om jag tror på att det hade med missfallet att göra.

Idag har verkligen varit en skitdag, om man får uttrycka sig så. Varit nedstämd eftersom mensen kommit även denna månad och i samband med vänner som uttryck sig klumpigt "Men ät piller då om du inte vill ha mens!" har gjort att jag bara känner mig låg och eländig. Denna vän vet dessutom att vi försöker skaffa barn så hennes följande kommentar (efter jag svarat att det var ju inte där problemet låg) om att jag ville slippa pms-en hjälpte inte heller. :(

Och jag vet att det kan ta tid att bli med barn. Men det känns verkligen jobbigt när man inser att man inte får tillhöra de där 80% som blivit gravida inom ett halvår.

@em-pirre - jaha. Jag erkänner min okunskap. Förra gången testade jag dock nån dag efter att äggvitan slutat och då var det också negativt. Får fortsätta testa ett tag, helt enkelt.
Äggvitan är kopplat till östrogenet. Den förändringen kan dock komma både flera dagar innan eller timmar innan ägglossningen. Den är alltså med andra ord inte helt pålitlig. Ibland märker man inte ens av den.

Ja alltså jag tror inte riktigt på det där med låghormonare. Är testet negativt på BIM eller BIM-1 så tänker jag nog att det är ytterst osannolikt att man är gravid.

När jag väntade dottern så visade inte stickan positivt alls. På den tiden (24 år sedan, hon blir 23 i april) var gravtesterna extremt dyra och det var ovanligt att man testade själv utan man gick till MVC och testade. Jag gick dit när mensen uteblivit i två veckor ungefär men det var negativt. Jag sa att jag vet att jag är gravid och barnmorskan tittade medlidsamt på mig och sa att det är vanligt att vara skengravid :p Jag fick ändå en tid tre veckor senare men även då var det negativt. Barnmorskan ville då skicka mig till psykolog eftersom jag framhärdade att jag var gravid :D Fick ändå en tid för ul när jag enligt mina beräkningar skulle vara i vecka 12 för att få tyst på mig och visst fanns hon där :love:

Med sonen däremot så visade stickan positivt redan på BIM eller till och med någon dag innan. Jag åkte in pga fruktansvärda magsmärtor för att skolläkaren misstänkte utomkvedshavandeskap men visst satt äggblåsan där den skulle :love:

Så visst händer det att man är gravid fast stickan inte visar något men jag håller med dig om att det inte är vanligt precis. Sen vet jag inte om dagens stickor kanske är ännu känsligare än vad de var då?

Jag önskar så att du snart har en liten i magen @em-pirre . Om du bara visste vad jag önskar det.

Självklart önskar jag att alla ni andra i tråden som önskar bli gravida blir det inom en snar framtid med!

Negativt test på äl igen. Kan man vara låghormonare eller att det böra rör sig om ett spann på några timmar som man har en ökning?
Förra gången testade jag en eller två dar efter att äggvitan slutade och även då var det negativt.
Idag verkar äggvitan vara borta?? (Hade två dagar förra gången).

Negativt test på äl igen. Kan man vara låghormonare eller att det böra rör sig om ett spann på några timmar som man har en ökning?
Förra gången testade jag en eller två dar efter att äggvitan slutade och även då var det negativt.
Idag verkar äggvitan vara borta?? (Hade två dagar förra gången).

Hur menar du negativt?
Mina ältest var ganska bleka innan jag började med D-vitaminer men jag hade ändå, bevisligen, ägglossning.

Jag skulle testa var åttonde timma i början om jag ingen stegring såg.

@hemlig Flytningen brukar försvinna ganska fort efter att ägget har släppt. Det kan hända att det är ett väldigt kort tidsspann, ja. Vissa lyckasju aldrig hitta ägglossningen, men blir gravida i alla fall
kl
Mensen verkar komma i gång nu, så jag får ringa Gun och boka vul till dag elva. Och naturligtvis ska jag ju inte börja med Pergo idag, utan på dag 3.

@lil-sis, jag har clear blue digitala äl-test.
Äter ju tillskott av d-vitamin redan så där är det ingen fara (bra värden med det).
Jaja, på sambon ikväll igen och sen hålla tummarna att nästa mens uteblir(av rätt anledning).

Akvileja - ÄL 30/1 BIM 13/2 Försök nr 4, 31 år, inga barn
Narcissa - ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 2, 35 år, inga barn
Hanna_90 - ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 1, 25år, inga barn
Robl - ÄL 3/2 BIM 17/2 försök nr 11, 24 år, inga barn
Safir - ÄL 8/2 BIM 22/2, försök nr 6, 27 år, inga barn
Is - ÄL 8/2 BIM 22/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
TantGredelin - ÄL 12/2 BIM 26/2
Flutterdash - ÄL 9/2?? BIM 23/2, försök nr 4, 27 år, inga barn
Kanintant - ÄL 11/2 (?) BIM 25/2 (?), försök nr 1 efter MA, 32 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
hyldeblomst - ÄL ca 12/2 BIM ca 1/3 försök nr 2 efter missfall i november
ninsan - ÄL 16/2 BIM 2/3, försök nr 5, 31 år, inga barn
hemlig - ÄL 17-18/2 BIM 6/3, försök nr 1, 31,5 år, inga barn
paprika - ÄL 25/2 BIM 10/3, Försök nr 5, 28 år, inga barn
Cynthia - Äl 2/3 BIM 16/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 2/2 BIM 15/2 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö äggledare uttagen)
MEJ84 - Äl 4/3 BIM 19/3 försök nr 8, 30 år, inga barn
em-pirre - ÄL 5/3 BIM 20/3, Försök nr 19, 29 år, inga barn
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
Nrtre - inväntar en full cykelgång efter uttag av hormonspiral. Möjligtvis äl 8/2 och BIM ca 22/2, 29 år, två barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.

Tog jag rätt lista nu? Jag är lite osäker på BIM eftersom jag förstått att cykeln ibland blir längre med Pergo. Och äl gissar jag på, eftersom jag inte orkar hämta telefonen med min app :D

Akvileja - ÄL 30/1 BIM 13/2 Försök nr 4, 31 år, inga barn
Narcissa - ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 2, 35 år, inga barn
Hanna_90 - ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 1, 25år, inga barn
Safir - ÄL 8/2 BIM 22/2, försök nr 6, 27 år, inga barn
Is - ÄL 8/2 BIM 22/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
TantGredelin - ÄL 12/2 BIM 26/2
Flutterdash - ÄL 9/2?? BIM 23/2, försök nr 4, 27 år, inga barn
Kanintant - ÄL 11/2 (?) BIM 25/2 (?), försök nr 1 efter MA, 32 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
hyldeblomst - ÄL ca 12/2 BIM ca 1/3 försök nr 2 efter missfall i november
ninsan - ÄL 16/2 BIM 2/3, försök nr 5, 31 år, inga barn
hemlig - ÄL 17-18/2 BIM 6/3, försök nr 1, 31,5 år, inga barn
paprika - ÄL 25/2 BIM 10/3, Försök nr 5, 28 år, inga barn
Cynthia - Äl 2/3 BIM 16/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 2/2 BIM 15/2 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö äggledare uttagen)
MEJ84 - Äl 4/3 BIM 19/3 försök nr 8, 30 år, inga barn
em-pirre - ÄL 5/3 BIM 20/3, Försök nr 19, 29 år, inga barn
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
Nrtre - inväntar en full cykelgång efter uttag av hormonspiral. Möjligtvis äl 8/2 och BIM ca 22/2, 29 år, två barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
Robl - ÄL 4/3 BIM 18/3 försök nr 12, 24 år, inga barn

Mensen på besök igen, skulle dock sega ut på det 2 dagar..
Ska försöka få tag i läkaren o höra vad han tycker om pergon. Vill inte ta fler kurer då jag blir så känslosam, på gott o ont ;)

Lustigt hur det dyker upp magar och småpluttar överallt när man startat bebisverkstan igen...

Och ett fult litet "ska hon verkligen röka när hon har en sådan liten". Det är ju faktiskt inte min business. Och jag har ingen lust att bli en bitter typ redan nu. Eller alls.

@lil-sis Alltså så här är det: du får bli precis hur jävla bitter du vill! Är det nåt jag blir så trött på att jag vill kräkas är det kommentarerna om att "man ska inte bli bitter!". Så fan heller. Man ska inte vara testnarkoman, man ska låta det ske spontant, man ska vara glad för alla andra, man ska köpa hundvalp och tänka på annat, inte stressa och INTE BLI BITTER.

Kyss mig. Jag är så jävla bitter ibland att jag kissar citronsaft, men det skiter jag i. Jag får känna precis hur jag vill.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka