En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, var är min äl? Borde vara dags nu men bara rund ring på testet och imorgon bitti åker jag iväg för jobb tre dagar. :(

Samma fråga här. 22 dagar sen förra blödningen började. Kooom igen då.
Är jag bara knäpp om jag ännu mer börjar tro att förra blödningen nog var ett tidigt MF?
Det är inte ovanligt för mig med oregelbunden mens, MEN sen augusti har min mens varit regelbunden och att lita på och dessutom har blödningarna varit mycket mindre (har haft mycket jobbiga blödningar)...fram tills nu. Och så en väldigt förskjuten cykel också.
GGAAAH!

Nåja, har känt av en temphöjning i kroppen, så förhoppningsvis kan stickorna visa högre värden typ helst imorn. P-tracker påstår att ÄL sker på fredag...

Fan fan fan. Pergon verkar vara helt slut på typ alla apotek norr om Ystad. De säger att den kan komma om en vecka. Ochvdet hoppas jag för det är då jag behöver den. Men även förra veckan sa de att den skulle komma om en vecka. Jippi.

Samma fråga här. 22 dagar sen förra blödningen började. Kooom igen då.
Är jag bara knäpp om jag ännu mer börjar tro att förra blödningen nog var ett tidigt MF?
Det är inte ovanligt för mig med oregelbunden mens, MEN sen augusti har min mens varit regelbunden och att lita på och dessutom har blödningarna varit mycket mindre (har haft mycket jobbiga blödningar)...fram tills nu. Och så en väldigt förskjuten cykel också.
GGAAAH!

Nåja, har känt av en temphöjning i kroppen, så förhoppningsvis kan stickorna visa högre värden typ helst imorn. P-tracker påstår att ÄL sker på fredag...
Men temperaturhöjningen kommer väl främst efter äl?

Fan fan fan. Pergon verkar vara helt slut på typ alla apotek norr om Ystad. De säger att den kan komma om en vecka. Ochvdet hoppas jag för det är då jag behöver den. Men även förra veckan sa de att den skulle komma om en vecka. Jippi.
Kan man inte beställa via nätet på tex apotea eller så?

Efter mycket velande (från min sida) så har jag iaf kommit fram till att det blir ett syskon. Har dock inte avslöjat för maken än då han garanterat hade velat sätta fart omgående. ;)
Jag själv tycker nämligen att vi väntar ett år till. :o:p

Fram tills dess så kommer jag följa er,massa nytt man lärt sig här i tråden,eftersom sonen inte var planerad så missade jag allt detta innan,planerandet, förväntan osv.

Även om jag såklart lider fruktansvärt med er som försökt många gånger,så ser jag fram emot att börja försöka och planera in ÄL. Blir väll kul första 2 gångerna,sen blir man väll bara frustrerad att det inte går direkt... :meh:

Känns iaf skönt att ha fattat ett beslut,även fast det ligger långt fram i tiden. Har velat och velat i nästan 2 år om jag ens vill ha fler barn,men nu är jag iaf säker på det. :up: Jag hade en jättebra graviditet och förlossning,så det har inte legat i det,utan jag har känt mig nöjd med det vi har,rädd att ta på oss för mycket med en till, osv. Om det går som planerat så är sonen mellan 4 och 5 vid ev syskon. Om det tar sig vill säga.

Sen ska jag bara hantera allas tjat fram tills dess... "Nu är det väll dags för en till" "Klart han måste ha ett syskon" "Inga fler på gång eller?" Suck!

Det gör inte jag heller och jag är i vecka 30, så ingen ursäkt ;)

(Självklart så avslöjas det hela av av magen och någon som sparkar på mig från insidan :p men annars hade jag nog kunnat missa det hela :D )

Jag är chokladsugen och magen inte helt stabil = dagarna före mens känsla :(

Kan man inte beställa via nätet på tex apotea eller så?

Bra tänkt. Men det är slut även där. Och de säger precis som jag redan upptäckt, att planerat leveransdatum har skjutits upp flera gånger de senaste veckorna, så det är osäkert om nu planerad leverans 24/2 blir av.

Någon måste verkligen vilja mig illa. Annars skulle inte allt krångla på det här viset.

Bra tänkt. Men det är slut även där. Och de säger precis som jag redan upptäckt, att planerat leveransdatum har skjutits upp flera gånger de senaste veckorna, så det är osäkert om nu planerad leverans 24/2 blir av.

Någon måste verkligen vilja mig illa. Annars skulle inte allt krångla på det här viset.

Finns det inga alternativ?

Pratade precis med Gun. Ska avvakta och ta nytt gravtest om en vecka då hon sa att med mina symptom kan jag vara gravid men att jag inte ännu fått ngt utslag på testen. Visar testet negativt om en vecka igen så skulle jag ringa för ny rådgivning. Det är ju normalt att det kan ta upp till 6 mån innan mensen kommer efter att man slutat med p-piller och hade jag känt mig normal så hade jag inte ringt Gun just nu men att gå runt med molvärk, svullnad så man knappt kan knäppa jeansen, ökade flytningar och yrsel i 6 mån är jag inte så sugen på:meh:

Utomlands? EU-recept skall ju gälla i hela Eu. Vet inte var du bor om du bor nära Danmark tex? Minisemester till Finland?
@em-pirre fick ju ut sina i Finland.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat