En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
**********ställer genast undan den literstora tekoppen*************

Ps
Antagligen risk för att jag skulle slagit nå väldigt hårt i huvudet på den läkarn om jag varit du. Man är ju inte riktigt upplagd för att se humorn i det hela just i situvation som denna
Ds

Kanske lite sent svar men jag har en dunderkur mot UVI!
Koka ett knippe färsk persilja med ca 1 liter vatten, sila bort persiljan (alltså man ska dricka avkoket) pressa i två citroner och en tetra med tranbärsdricka drick och bli frisk :up:
Jag brukar hälla i mig iaf två liter under första dagen och det har hjälpt alla 10 gånger jag testat!

Kan ju va nått för @Miks också om dina problem återkommer.

Stackars gyn har fortfarande inte fått lunch men har antecknat i journalen. Det ger däremot ingen klarhet mer än att min högra äggstock tycks död.

"Ovarier ses bilateralt u a, höger uttalat atrofiskt medan vänster uppvisar en ledande follikel på 1,5 cm."

Ska jag få panik nu? Den fungerade ju 2013 :cry:

Stackars gyn har fortfarande inte fått lunch men har antecknat i journalen. Det ger däremot ingen klarhet mer än att min högra äggstock tycks död.

"Ovarier ses bilateralt u a, höger uttalat atrofiskt medan vänster uppvisar en ledande follikel på 1,5 cm."

Ska jag få panik nu? Den fungerade ju 2013 :cry:
Om man översätter till svenska. Vad betyder det?

Äggstockarna tvåsidiga utan anmärkning. Höger tydligt förtvinad. Vänster en tydlig äggblåsa på 1,5 cm.

Du hade väl lågt AMH? Kunde inte det varit ett tecken på att höger äggstock började ge sig? Så egentligen är kanske läget idag inte värre än vad det var förut bara att det syns tydligt nu?

Din läkare dock :rage:

Pga konstig mens denna gång måste jag uppdatera mina datum lite... Hur har det gått för alla som haft BIM nu??? Hänger inte med i flödet riktigt =) Lycka till!

Akvileja - ÄL 30/1 BIM 13/2 Försök nr 4, 31 år, inga barn
Narcissa - ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 2, 35 år, inga barn
Hanna_90 - ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 1, 25år, inga barn
Robl - ÄL 3/2 BIM 17/2 försök nr 11, 24 år, inga barn
em-pirre - ÄL 3/2 BIM 18/2, Försök nr 18, 29 år, inga barn
Safir - ÄL 8/2 BIM 22/2, försök nr 6, 27 år, inga barn
Is - ÄL 8/2 BIM 22/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
TantGredelin - ÄL 12/2 BIM 26/2
Flutterdash - ÄL 9/2?? BIM 23/2, försök nr 4, 27 år, inga barn
Kanintant - ÄL 11/2 (?) BIM 25/2 (?), försök nr 1 efter MA, 32 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
hyldeblomst - ÄL ca 12/2 BIM ca 1/3 försök nr 2 efter missfall i november
ninsan - ÄL 16/2 BIM 2/3, försök nr 5, 31 år, inga barn
hemlig - ÄL 17-18/2 BIM 6/3, försök nr 1, 31,5 år, inga barn
paprika - ÄL 25/2 BIM 10/3, Försök nr 5, 28 år, inga barn
Cynthia - Äl 2/3 BIM 16/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 2/2 BIM 15/2 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö äggledare uttagen)
MEJ84 - Äl 4/3 BIM 19/3 försök nr 8, 30 år, inga barn
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
Nrtre - inväntar en full cykelgång efter uttag av hormonspiral. Möjligtvis äl 8/2 och BIM ca 22/2, 29 år, två barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.

Om man översätter till svenska. Vad betyder det?

Äggstockarna tvåsidiga utan anmärkning. Höger tydligt förtvinad. Vänster en tydlig äggblåsa på 1,5 cm.

Du hade väl lågt AMH? Kunde inte det varit ett tecken på att höger äggstock började ge sig? Så egentligen är kanske läget idag inte värre än vad det var förut bara att det syns tydligt nu?

Din läkare dock :rage:

Mitt X kom ju från höger äggstock. Men det var då det antar jag...

Mitt X kom ju från höger äggstock. Men det var då det antar jag...
Ja jag tänkte att den redan var på upphällningen då men att det inte gick att se än utan bara mäta med blodprov.

Det kanske var ett av dom sista äggen.

(Spekulerar här alltså bara)

Nu så.

De hade diskuterat jättelänge i fredags men kommit fram till att det är bättre att inte operera och jag ska inställa mig hos honom igen några veckor in i graviditeten.

Så nu ska här nuppas och sen ultraljudas! Har ju rätt till ett tidigt också...

Jag tror att det borde vara Äl om en vecka, förhoppningsvis innan jag åket till Göteborg.

Nepp, de vill inte ens BÖRJA behandlingen innan 12 månader. Lite snålt tycker jag nog.

Jaja, väntar väl till efter 6-månaderskollen hos överviktsenheten innan jag ber Linné skicka remissen, jag måste byta adress före det också.

Jahapp.
Känt en molande värk i livmodern både igår och idag och nu kom det lite blod på pappret efter toabesöket. :(
BIM inte förrän på lördag/söndag men antar att den kommer tidigt denna månad... Suck.

Nepp, de vill inte ens BÖRJA behandlingen innan 12 månader. Lite snålt tycker jag nog.

Jaja, väntar väl till efter 6-månaderskollen hos överviktsenheten innan jag ber Linné skicka remissen, jag måste byta adress före det också.
Dåligt. Visst skall dom vara försiktiga och så men i ditt fall kan det ju faktiskt vara riktigt bråttom om det vill sig illa. Man kunde ju träffa dig i alla fall.

Skall du till Göteborg? Scandinavium? Skall du stanna bara över dagen?

Dåligt. Visst skall dom vara försiktiga och så men i ditt fall kan det ju faktiskt vara riktigt bråttom om det vill sig illa. Man kunde ju träffa dig i alla fall.

Skall du till Göteborg? Scandinavium? Skall du stanna bara över dagen?

Lördag och söndag.

Här känner jag mig sedvanligt PMS:ig, lite ömma bröst, och orimligt ledsen över att jag nog inte är gravid denna gången heller. :(

Har BIM på måndag så det är ju lång tid kvar, men det känns bara.. Nä det är nog ingen chans att jag är gravid efter att vi bara lyckades ligga en enda gång. Depp depp depp.

Här känner jag mig sedvanligt PMS:ig, lite ömma bröst, och orimligt ledsen över att jag nog inte är gravid denna gången heller. :(

Har BIM på måndag så det är ju lång tid kvar, men det känns bara.. Nä det är nog ingen chans att jag är gravid efter att vi bara lyckades ligga en enda gång. Depp depp depp.

Samma här, känner mig verkligen nere just nu :(.
Trots att vi lyckades hinna med massa ligg kring ägglossningen så blir det inget den här månaden heller...

Hur pass tillförlitligt är ett äl-test som gått ut i datum?
(hittade ett, testade, såg sen att det gått ut...ska köpa nya vid något tillfälle)

Nu börjar äl-sekretet komma. Tur vi nuppade igår kväll för nu blir det inget förrän på fredag kväll igen. Med lite tur kan det ju räcka (tror inte, men hoppas).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat