En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter mycket velande (från min sida) så har jag iaf kommit fram till att det blir ett syskon. Har dock inte avslöjat för maken än då han garanterat hade velat sätta fart omgående. ;)
Jag själv tycker nämligen att vi väntar ett år till. :o:p

Fram tills dess så kommer jag följa er,massa nytt man lärt sig här i tråden,eftersom sonen inte var planerad så missade jag allt detta innan,planerandet, förväntan osv.

Även om jag såklart lider fruktansvärt med er som försökt många gånger,så ser jag fram emot att börja försöka och planera in ÄL. Blir väll kul första 2 gångerna,sen blir man väll bara frustrerad att det inte går direkt... :meh:

Känns iaf skönt att ha fattat ett beslut,även fast det ligger långt fram i tiden. Har velat och velat i nästan 2 år om jag ens vill ha fler barn,men nu är jag iaf säker på det. :up: Jag hade en jättebra graviditet och förlossning,så det har inte legat i det,utan jag har känt mig nöjd med det vi har,rädd att ta på oss för mycket med en till, osv. Om det går som planerat så är sonen mellan 4 och 5 vid ev syskon. Om det tar sig vill säga.

Sen ska jag bara hantera allas tjat fram tills dess... "Nu är det väll dags för en till" "Klart han måste ha ett syskon" "Inga fler på gång eller?" Suck!

Jag har följt tråden sen del 1 och tänkt jag med :p
Eller tänkt och tänkt. Har alltid vetat att jag vill ha en till men när är det rätt läge att skaffa barn liksom. Men vi har haft fullt upp senare året så barn har inte kunnat finnas på kartan :(
Annars hade vi kört igång innan sommaren som var.
Men nu äntligen! :)

4-5 år mellan barnen är skönt. Då sköter sig det större sig själv mestadels så man kan ägna sig åt bebis när det behövs.
Nu är det 22 månader mellan mina två och det jag tyckte var jobbigt när den minsta var liten var amningen på dagarna. Inte enkelt att jaga busfrö och amma samtidigt. Så där är en fördel med några år mellan barnen.

Hur gick det här till?! :confused:

*avundsjuk*

Vill också ha massa bebiskläder :love:
Men jag sparade ingenting efter mina mer än några plagg för att minnas bebistiden åt dom var till dom blir stora.
Så jag får skaffa en ny garderob. Fast kan inte påstå jag har något emot det :p :D

Känns absolut inte som att jag är gravid så mensen dyker nog upp vilken dag som helst.
Men har inte minsta PMS heller :confused:

Brösten känns normala. Har stuckit något i dom men inget åt det ovanliga hållet. Förra veckan var det livat i livmodern och nu är det verkligen nada. Inga flytningar. Ingenting.
Så jag tror mensen kommer komma senare än söndag.

Men så fort den kommer så ska jag köpa älstickor. Kan ju inte veta hundra att äl satt igång efter spiraluttaget än, så med stickor borde jag väl få svar på det?

Jag blir galen på alla "klädset till pojke" "klädset till flicka".

Barn!

Jag har gärna färg på barnkläderna men jag har en gräns.
När mina gick på dagis fick jag alltid "beröm" för hur färgglada mina barn var klädda. Just då var jag inne i en Moloperiod (klädmärke) och framförallt hade jag mycket bodysuits på dom. Älskar Molo dalmatiner :love:
Jag sätter på dom det jag tycker är fint :)

På tisdag ska jag spolas... Och jag har precis gått ner en del i vikt. När jag blev gravid med dottern hade jag precis gått ner till just den här vikten, och blev gravid efter en spolning (efter 6 års försökande). Så nu har vi återskapat samma situation känns det som... Försöker att inte hoppas för mycket :(

Min dotter skällde ut mig igår för att hon är ensambarn. Hon undrade om det var för att hon var så jobbig... Hon vet vilka knappar hon ska trycka på ;). Sen undrade hon hur bebisar kommer in i magen...

Och jag börjar bli stressad. BIM igår. Jag brukar aldrig ens behöva testa, för mensen kommer ju alltid enligt planerna, eller en dag före.

Jag har ju haft sen mens två gånger, och båda gångerna var efter utebliven ägglossning (jag testade med äl-tester och fick aldrig positivt. Jag svettades, fick konstiga finnar, brösten skrumpnade o.s.v.). Nu hade jag äl enligt känningar och sticka för exakt femton dagar sedan. Ingen mens, inget plus. WTF. Ömma, svullna bröst som vanligt före mens. Ont i magen, knip och mensvärk. Darrig och svag. Ingen migrän.

Det får inte börja strula nu, jag ville ju prova Pergon nu!

Och jag börjar bli stressad. BIM igår. Jag brukar aldrig ens behöva testa, för mensen kommer ju alltid enligt planerna, eller en dag före.

Jag har ju haft sen mens två gånger, och båda gångerna var efter utebliven ägglossning (jag testade med äl-tester och fick aldrig positivt. Jag svettades, fick konstiga finnar, brösten skrumpnade o.s.v.). Nu hade jag äl enligt känningar och sticka för exakt femton dagar sedan. Ingen mens, inget plus. WTF. Ömma, svullna bröst som vanligt före mens. Ont i magen, knip och mensvärk. Darrig och svag. Ingen migrän.

Det får inte börja strula nu, jag ville ju prova Pergon nu!
Och jag håller tummarna för att den uteblir i sådär 9 månader :o

Ja alltså jag tror inte riktigt på det där med låghormonare. Är testet negativt på BIM eller BIM-1 så tänker jag nog att det är ytterst osannolikt att man är gravid.

Ja alltså jag tror inte riktigt på det där med låghormonare. Är testet negativt på BIM eller BIM-1 så tänker jag nog att det är ytterst osannolikt att man är gravid.

Det som slutade i missfall tog ju någon vecka innan det blev positivt. Tror att hormonet av någon anledning steg för långsamt (är rätt säker på att det var bim innan det iom att den kåtheten ÄL ger inte verkar gå att ta fel på) så det är väl inte så positivt kanske, annat än att kroppen funkar men visst kan det ta tid innan det visas nåt.

Men du har testat alltså?

ÄL på g, märker jag på flytningarna (äggvita). Men negativt på testet!?
Och migränkänning (utan aura, typ aldrig hänt) och yr. Tur jag inte är hemma för då hade det väl blivit en klassisk "inte ikväll älskling, jag har huvudvärk" :p

@hemlig man kan ha äggviteflytningar många dagar innan ÄL.

@deathslyna Jag tror att de flesta som menar att de testat jättesent egentligen har haft äl senare än vad de trott.
Jag tror mensen är på gång nu, så med lite tur får jag börjar med medicinen imorgon.

@em-pirre - jaha. Jag erkänner min okunskap. Förra gången testade jag dock nån dag efter att äggvitan slutat och då var det också negativt. Får fortsätta testa ett tag, helt enkelt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat