En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Is Jag skulle försöka sluta dricka ett tag för att slippa kissa och låta urinröret vila och låta antibiotikan kicka in. Inte det lättaste att inte kissa med uvi men så brukar jag försöka göra när allt bara är blod. Jag får också så att det ser ut som mens när jag får uvi. Läkaren har till och med bett mej ta om urinprovet och försöka att inte få med mensblodet. Yeah right, det där är kisset :meh: :cautious: :wtf:

Hoppas du kryar på dej snarast! Jag lider med dej!

Mvh Miks

**********ställer genast undan den literstora tekoppen*************

Ps
Antagligen risk för att jag skulle slagit nå väldigt hårt i huvudet på den läkarn om jag varit du. Man är ju inte riktigt upplagd för att se humorn i det hela just i situvation som denna
Ds

Vad intressant! Jag har ju tvåäggs, men det är ju IVF, men man ärver tydligen också att det är lättare att embryot fäster i livmoderslemhinnan, jag har massor med tvillingar på min mammas sida, både två och enäggstvilling, men ägglossningen sätter man ju ur funktion vid IVF. Å andra sidan har jag bara varit gravid med tvillingar de gånger jag varit gravid, men fått mf med det ena embryot. Undrar vad i Afrika som gör att man får fler tvillingar?

Det jag fick lära mig är att det är jams.
Tydligen så är det väldigt likt östrogen (tror jag det var) rent innehållsmässigt och det gör att man släpper flera ägg.

Enäggs är en ren mutation. Jag har för mig att det var ca 2-3 st på 1000 förlossningar i alla populationer.

Hjälp nu är jag förvirrad:confused: Hade enligt ägglossningstesten ägglossning den 1/2, hade använt dem i 14 dagar innan utan att få två streck. Testade negativt på gravtest BIM -1 i lördags och skulle fått mens igår men den har inte kommit ännu och jag har inga känningar att den är på g heller. Har haft molvärk som inte liknar min vanliga mensvärk i drygt 1 vecka nu, känner mig yr/full till och från och har varit allmänt konstig i humöret enligt sambon. Har haft ökade flytningar senaste dagarna och nu på kvällen var det verkligen som äggvita så jag tog ett ägglossningstest som visar svagt positivt (har aldrig två streck annars), vad fasen händer??? Har beställt hem digitalt gravtest som jag troligen får imorgon och vill inte testa med mina stickor innan dess för jag litar inte helt på dom billiga....

@Is @hemlig Grejen var att jag inte alls hade mens. Kisset såg liksom inte ut som kiss utan som om jag hade samlat upp mensblod i muggen. Aj!

Min värsta uvi hade jag när jag var i Thailand. Då kissade jag blodklumpar :cry: DET gjorde ont! Men i Thailand är antibiotikan typ lika stark som den man ger till hästar i Sverige. Det räckte med 1 tablett så var jag up and running!

Mvh Miks

@Hanna_90 spännande :nailbiting:

(Vet inte om du vet men ägglossningstickor kan påvisa en graviditet)

Håller tummarna.

Fortsatte du att testa efter positivt ältest? (Så du vet när ägget släppte)

• Gilla
Reactions: Is
@Is @hemlig Grejen var att jag inte alls hade mens. Kisset såg liksom inte ut som kiss utan som om jag hade samlat upp mensblod i muggen. Aj!

Mvh Miks

Jag hängde med :) bara mena att de är lika för mig nu (har även klumpar) och jag skulle inte kunna ta en sådan kommentar med en klackspark precis

Japp, testade tills jag inte fick streck längre... Åh denna väntan och förvirring:crazy:
Då borde du i alla fall veta på vilken dag ägget släppt.

Tyvärr har vi i tråden haft några gånger där mensen har strulat. Dvs den har varit sen med många dagar, tom veckor, men ingen graviditet.

(Vill ju bara inte att du skall få förhoppningar och bli helt förtvivlad sen. Finns inget värre när den egna kroppen lurar en på ett så grymt sätt)

Men hjälp! Har fått den värsta urinvägsinefktion genom tiderna (ich då har jag haft mycke urinvögsproblem) just nu kissar jag så mycket blod. Ser ut som att ha mens när man kissat. Jag gråter.
Fick antibiotika idag men den har inte kickat igång än! Någon som har en huskur i rockärmen för dirkt lindring i väntan på effekt av antibiotika? Har tagit alvedon och dricker typ ren citron just nu :(

Xylocaingel har räddat mig! Och är också vad man använder för att bedöva vid kad-insättning, jag tycker den är guld. :love:

Då borde du i alla fall veta på vilken dag ägget släppt.

Tyvärr har vi i tråden haft några gånger där mensen har strulat. Dvs den har varit sen med många dagar, tom veckor, men ingen graviditet.

(Vill ju bara inte att du skall få förhoppningar och bli helt förtvivlad sen. Finns inget värre när den egna kroppen lurar en på ett så grymt sätt)

Ja, jag vet att det släppte mellan dag 20 och 21 i min cykel och det är alltså 17 dagar sen nu... Det som gör mig fundersam är vrf jag helt plötsligt får utslag på ägglossningstesten igen :cautious: Testa med ett imorse igen och då var strecket ännu starkare än igår kväll..... När är det läge att ringa Gun om mensen inte kommer och gravtesten säger negativt?

Ja, jag vet att det släppte mellan dag 20 och 21 i min cykel och det är alltså 17 dagar sen nu... Det som gör mig fundersam är vrf jag helt plötsligt får utslag på ägglossningstesten igen :cautious: Testa med ett imorse igen och då var strecket ännu starkare än igår kväll..... När är det läge att ringa Gun om mensen inte kommer och gravtesten säger negativt?
Ringa kan man göra efter någon vecka (speciellt om det aldrig hänt förut) men en kvalificerad gissning är att dom kommer säga att du skall avvakta några veckor till.

Var detta en normal cykel? Hur lång cykel brukar du ha?

LH kan variera under en cykel. Det är helt normalt. Däremot brukar man inte få så höga utslag som när man ägglossar (om man inte är gravid nu då).

En del får utslag strax före mens.

Får jag utslag före mens är jag gravid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat