En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för pepp @em-pirre ! Du är fantastisk :)
Håller på att läsa ikapp, förstår att det måste vara rejält omtumlande för dig/er med att plötsligt få nya besked. Håller ni fast vid IVF-planen eller lägger ni det på is så länge? Håller tummarna för att kuren ger resultat!

Fick mens idag, en dag efter BIM. Känner mig så deppig. Känns som att de flesta tar sig på försök 1 så det måste vara något fel här. Jag vet att det bara var andra försöket men det känns som att detta kommer att ta tid. Om jag inte är gravid till sommaren så blir det utredning. Känns iaf skönt att ha det bestämt. Jag är ändå 35 år. Usch så tungt det känns idag.

Kram! Ville bara säga att jag känner igen mig. Vi har försökt fyra gånger och jag vet att det känns så futtigt om man jämför med de som kämpat så länge. Men jag blir ändå jätteledsen, för det känns verkligen som om "alla andra" blir gravida försök ett.

Hoppas det är din och min tur snart :)

Just nu är jag så jäkla hypad över hundvalpen! Hur sjutton ska man klara av att vänta 9 månader vid eventuell graviditet, då jag knappt orkar vänta tre veckor tills vi får hem valpen! Idag har jag sytt två bäddar, och igår sydde jag ett täcke. Jag har tvättat förra hundens alla grejer och fixat och donar. Jag boar, precis som folk gör innan de föder :D

Just nu är jag så jäkla hypad över hundvalpen! Hur sjutton ska man klara av att vänta 9 månader vid eventuell graviditet, då jag knappt orkar vänta tre veckor tills vi får hem valpen! Idag har jag sytt två bäddar, och igår sydde jag ett täcke. Jag har tvättat förra hundens alla grejer och fixat och donar. Jag boar, precis som folk gör innan de föder :D

Det är så mysigt med vappisar! Bebismage att snusa på och allt :love:

SYdaumlnystaumlvauml_zpsea94aa72.jpg

Har nyare bilder, men de är inte mina egna. Hon heter Siru! (betyder skärva) Kennelnamnet översatt till svenska är Hjärtevän, temat för valpnamnet var alltså hjärta.

SYdaumlnystaumlvauml_zpsea94aa72.jpg

Har nyare bilder, men de är inte mina egna. Hon heter Siru! (betyder skärva) Kennelnamnet översatt till svenska är Hjärtevän, temat för valpnamnet var alltså hjärta.
Men herregud. Lilla hjärtat. Jag tror jag dör en väldigt långsam sockerdöd.

:love::love::love::love::love::love::love:

Snacka om att hon stjäl mitt hjärta (passande tema med andra ord :D)

Ärligt talat tycker jag att hon ser ut som en labrador på bilden. Visst, valpar är väl söta, men jag väntar nog på att de ska bli riktiga hundar!:p

Jag tror gudarna eller någon VILL att jag ska vänta. Nu har jag väntat 30 min på en aktivering av ett konto som ska ta 3 minuter... Jag ska bara skriva en enda lite jädrans faktura :mad:

Jag undrar förresten vilken "imorgon" som läkaren tänkte på? Och jag IDS inte ringa och fråga eller ens ställa en fråga via mina Vårdkontakter. Eftersom han inget sagt så kan jag väl anta att det bara är att nuppa på eller hur?!

Jag tror gudarna eller någon VILL att jag ska vänta. Nu har jag väntat 30 min på en aktivering av ett konto som ska ta 3 minuter... Jag ska bara skriva en enda lite jädrans faktura :mad:

Jag undrar förresten vilken "imorgon" som läkaren tänkte på? Och jag IDS inte ringa och fråga eller ens ställa en fråga via mina Vårdkontakter. Eftersom han inget sagt så kan jag väl anta att det bara är att nuppa på eller hur?!

Läkaren kanske har en mer filosofisk tolkning av begreppet morgondag? :p

Inga nyheter är goda nyheter sägs det väl? = De ä bar å åk! ;)

Läkaren kanske har en mer filosofisk tolkning av begreppet morgondag? :p

Inga nyheter är goda nyheter sägs det väl? = De ä bar å åk! ;)

Finns ingen att åka med förrän på fredag ;)

Ja alltså om operation var ENDA alternativet så hade han väl inte behövt rådgöra med andra. Då hade jag väl redan haft receptet på de där elaka hormonerna som gör att man blir ledsen, varm och vad det nu var. Jag skulle egentligen ha frågat lite mer om den vänstra äggstockens placering påverkar chanserna eller inte. Jag menar HUR långt kan äggen färdas i buken utan att tappa spåret? Mina verkar ju ha problem med kartan ändå liksom utan att äggstockarna ligger fel...

Har inte fått mens. BIM idag. Känner inte nån mensvärk eller tecken på mens på ingående. Känner mig inte gravid heller.
Har ett graviditetstest hemma men känner mig inte stressad ta det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat