En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kom mensen idag. Inte direkt oväntat eftersom vi kört lite ad hoc, så det kunde bli hur som helst. Passar min velighet bra just nu ;)

Alltså, om det börjar såhär hur ska det då fortsätta? Drömt drömmar om positivt äl-test men att sambon och jag aldrig fick en egen stund så vi kunde nuppa :o :p.
Och nu, irl, var äl-testet negativt och jag börjar tänka "tänk om jag aldrig har äl" osv.

Suck på mig :p

Jag känner mig ond. Längtar lite efter mens nu för bestämt rida en LC:1 nästa månad ;)
Så vill inte bli gravid innan för då lär jag inte vilja rida och riskera något.

3½ åring som aldrig sett dressyrstaket och jag med mina missfall osv bakom mig.
Jag riskerar inget. Flyger jag hellre utan risk för skada en liten.
Tänkte också skriva att det är nog så gott som ofarligt att rida.

Men med dom förutsättningarna och din historia så hade jag antagligen också varit lika försiktig :)

Igår fick jag mitt senaste Tradera-fynd. Eller ja det hamnade väl i lådan i fredags men jag hämtade posten igår.

Men nu går det nästan inte att stänga lådan längre :eek:

Betyder det att jag ska sluta fynda eller börja använda de tomma lådorna jag har under TVn?

I övrigt noll utslag på stickorna och idag bör väl den där gynekologen ringa iaf...

Igår fick jag mitt senaste Tradera-fynd. Eller ja det hamnade väl i lådan i fredags men jag hämtade posten igår.

Men nu går det nästan inte att stänga lådan längre :eek:

Betyder det att jag ska sluta fynda eller börja använda de tomma lådorna jag har under TVn?

I övrigt noll utslag på stickorna och idag bör väl den där gynekologen ringa iaf...

Fortsätta på nästa låda givetvis :)

Hoppas gyn ringer idag!

Nu har jag BIM i slutet på veckan men jag vet inte riktigt hur jag ska räkna.

Enligt appen hade jag äl 3 dagar senare än vad jag själv tror. För tre dagar tidigare hade jag massa symptom på äl som äggviteflytningar, värmevallningar, det kändes i höger sida på magen. Och dagen för äl enligt appen så hade jag inga flytningar och det kändes inget alls i magen. Men min egna känsla är ju mer värd än vad en app säger.

Så ska jag gå på BIM för när jag tror jag hade äl eller för när appen säger det?
Isf hade jag äl på cykeldag 12. Enligt appen på dag 15.
Antingen en cykel på 25 eller 28 dagar. Jag räknade med 28 för det har jag haft innan, men sånt går ju inte lita på.

Så BIM på torsdag eller söndag?
Ingen mens på torsdag och testa på fredag?

Nu har jag BIM i slutet på veckan men jag vet inte riktigt hur jag ska räkna.
Så BIM på torsdag eller söndag?
Ingen mens på torsdag och testa på fredag?

Enligt app och äl-sticka hade jag min ägglossning förra helgen så min BIM ligger på söndag. Inbillar ju mig dock att jag "känner" olika symptom hit och dit och testade med ett graviditetstest idag som givetvis visade negativt... Och även fast jag vet att det är säkert alldeles för tidigt att testa och ett negativt test nu inte betyder så mycket så skulle jag (ironiskt nog) råda dig att vänta med att testa till på lördag. Då borde de ge ett utslag även om BIM skulle vara på söndag, tänker jag :).

Fick mens idag, en dag efter BIM. Känner mig så deppig. Känns som att de flesta tar sig på försök 1 så det måste vara något fel här. Jag vet att det bara var andra försöket men det känns som att detta kommer att ta tid. Om jag inte är gravid till sommaren så blir det utredning. Känns iaf skönt att ha det bestämt. Jag är ändå 35 år. Usch så tungt det känns idag.

Fick mens idag, en dag efter BIM. Känner mig så deppig. Känns som att de flesta tar sig på försök 1 så det måste vara något fel här. Jag vet att det bara var andra försöket men det känns som att detta kommer att ta tid. Om jag inte är gravid till sommaren så blir det utredning. Känns iaf skönt att ha det bestämt. Jag är ändå 35 år. Usch så tungt det känns idag.
Vill bara fråga om ni påbörjat en utredning och de sagt vänta till sommaren eller om ni själva bestämt att ge det den tiden innan ni så att säga kontaktar någon?
Jag har 3-4 försök och är ett helt år äldre än dig och vet inte riktigt hur jag ska göra- när ska man utreda saken? Var i kontakt med bm i typ okt/nov för att mensen inte kommit efter piller och hon verkade helt oförstående över min stress och sa att man ska försöka ett år. Jag vet inte hur jag ska tänka alls[/QUOTE]

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka