En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagen är helt förstörd. Kan inte koncentrera mig på jobbet... Sitter bara o funderar på vad som kan vara fel...
Jag har gjort VUL och allt ser bra ut där.
Vi har remiss på spermaprov som kommer tas i mars
Min gyn har sagt att vi spolar äggledarna i juni om vi inte lyckats innan dess.
Vad till kan man göra???

Det beror på hur mycket konstigt du vill höra ;)

Gynekologer tycks äta lunch senare än andra människor.

Jag har snart inte tid att passa telefonen längre, ska iväg på tömkörning med unghästen och måste packa bilen så jag inte glömmer något till utställningen imorgon...

Inget samtal idag, rätt trist faktiskt.

Ingen anteckning i journalen heller.
:rage:

Jobbigt när man bara går och väntar på att någon skall ringa.
Dessutom är det två hela dagar innan dom eventuellt ringer.

Det där med graviditet och barn är verkligen bara en enda lång väntan!

Fick till slut positivt ägglosningstest dag 19. Vi hade sex dag 17 och 19. Nu denna väntan...

Akvileja - ÄL 30/1 BIM 13/2 Försök nr 4, 31 år, inga barn
Narcissa - ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 2, 35 år, inga barn
Hanna_90 - ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 1, 25år, inga barn
Robl - ÄL 3/2 BIM 17/2 försök nr 11, 24 år, inga barn
em-pirre - ÄL 3/2 BIM 18/2, Försök nr 18, 29 år, inga barn
Safir - ÄL 8/2 BIM 22/2, försök nr 6, 27 år, inga barn
Is - ÄL 8/2 BIM 22/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
TantGredelin - ÄL 12/2 BIM 26/2
Flutterdash - ÄL 9/2?? BIM 23/2, försök nr 4, 27 år, inga barn
Kanintant - ÄL 11/2 (?) BIM 25/2 (?), försök nr 1 efter MA, 32 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
hyldeblomst - ÄL ca 12/2 BIM ca 1/3 försök nr 2 efter missfall i november
ninsan - ÄL 16/2 BIM 2/3, försök nr 5, 31 år, inga barn
hemlig - ÄL 17-18/2 BIM 6/3, försök nr 1, 31,5 år, inga barn
paprika - ÄL 25/2 BIM 10/3, Försök nr 5, 28 år, inga barn
MEJ84 - Äl 28/2 BIM 14/2 försök nr 8, 30 år, inga barn
Cynthia - Äl 2/3 BIM 16/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 2/2 BIM 15/2 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö äggledare uttagen)
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
Nrtre - inväntar en full cykelgång efter uttag av hormonspiral. Möjligtvis äl 8/2 och BIM ca 22/2, 29 år, två barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.

:rage:

Jobbigt när man bara går och väntar på att någon skall ringa.
Dessutom är det två hela dagar innan dom eventuellt ringer.

Det där med graviditet och barn är verkligen bara en enda lång väntan!

TÄNK om jag har Äl i helgen, det tar sig och de säger operation.

(Nä inte så sannolikt men...)

Ojdå. Fick labbsvaren, och har enligt Gun inte kunnat ha ägglossning eftersom progesteronet var 10,5. Har ju så jäkla tydliga symtom, och sen mens exakt fjorton dagar efteråt.

AMH och celiakiproverna var okej. Nu ska jag äta Clomifen (SUCK!). Bad om progesteron också, fattar inte varför inte det är det första man provar.

Men det går framåt. Hoppas bara att det inte blir tvillingar nu!
Du har alltså antagligen inte haft ägglossning alls? Det är ju "positiva" nyheter, men jag förstår om du blir ledsen att det tagit sådan tid att få reda på det!

Varför blev jag ledsen nu? Nu börjar det ju hända saker. Kanske för att jag igen skjuter upp IVF, eftersom jag har stor chans att lyckas med Clomifen, enlig Gun.
Inte ett dugg konstigt att du får en reaktion nu. Saker kanske löser sig. Det här är väl ändå en sak som påverkat er båda väldigt mycket och att man får en reaktion när saker kanske börjar reda upp sig är ju ganska normalt. Spänningar som lättar?

Håller tummarna. Kan man inte boka en tid för ivf och sen avboka om du blir gravid? Du kan ju boka tiden 2-3 månader framåt t.ex om du har möjlighet att styra det. Det känns ju dumt att hålla på att försöka ett år till.

Ojdå. Fick labbsvaren, och har enligt Gun inte kunnat ha ägglossning eftersom progesteronet var 10,5. Har ju så jäkla tydliga symtom, och sen mens exakt fjorton dagar efteråt.

AMH och celiakiproverna var okej. Nu ska jag äta Clomifen (SUCK!). Bad om progesteron också, fattar inte varför inte det är det första man provar.

Men det går framåt. Hoppas bara att det inte blir tvillingar nu!
Men det är väl denna ägglossningen dom menar? Eller har du aldrig haft ägglossning?

Men det är väl denna ägglossningen dom menar? Eller har du aldrig haft ägglossning?
Hon syftade på ägglossningen i Januari. Progesteronet ska ju stiga efter ägglossningen, men hade inte gjort det tillräckligt. Också Gun tycker att det är skumt att jag har mens exakt fjorton dagar efter positivt äl-test.

Jag har ju haft utebliven ägglossning och det märktes supertydligt. Jag riktigt kände hur det fanns noll och inget av det vanliga hormontjafset i kroppen, jag svettades, brösten var sladdriga och tomma, och mensen blev två veckor sen. Och negativt på äl-test.

Jag vet inte riktigt hur det här går ihop, faktiskt.

Progesterontest har ju inte tagits just för att jag är regelbunden och får plus på äl-sticka. Dessutom har vi ju ett flertal gånger sett ledande folliklar och tillräckligt tjock slemhinna på vul. Så jag förstår verkligen inte.

Så jag tror faktiskt inte att clomifen kommer att hjälpa alls. Jag har ju haft massvis med stora fina ägg tidigare.

Hon syftade på ägglossningen i Januari. Progesteronet ska ju stiga efter ägglossningen, men hade inte gjort det tillräckligt. Också Gun tycker att det är skumt att jag har mens exakt fjorton dagar efter positivt äl-test.

Jag har ju haft utebliven ägglossning och det märktes supertydligt. Jag riktigt kände hur det fanns noll och inget av det vanliga hormontjafset i kroppen, jag svettades, brösten var sladdriga och tomma, och mensen blev två veckor sen. Och negativt på äl-test.

Jag vet inte riktigt hur det här går ihop, faktiskt.

Progesterontest har ju inte tagits just för att jag är regelbunden och får plus på äl-sticka. Dessutom har vi ju ett flertal gånger sett ledande folliklar och tillräckligt tjock slemhinna på vul. Så jag förstår verkligen inte.

Så jag tror faktiskt inte att clomifen kommer att hjälpa alls. Jag har ju haft massvis med stora fina ägg tidigare.
Gun sa inget om att du generellt skulle kunna ha för lite progesteron?

Progesteron krävs generellt för att det skall bli en graviditet. Om något är knas med det så är det ju inte konstigt om du inte blir gravid.

Jag vet inte riktigt vad jag skall säga. Generellt så brukar det ju bli knas med mensen om ägglossning uteblir.

Men ta då mig jag med mitt extremt låga AMH-värde skall ju egentligen inte kunna bli gravid. Äggdonation är det som gäller vid så låga värden. Men jag har bevisligen blivit gravid utan problem fem gånger och fått fyra barn.

Så man är ju långt ifrån att kunna allt när det kommer till fortplantning.

Är det så att det krånglar med ägglossningen så spelar det ju ingen roll hur mycket ni än försöker. Det finns ju inget att försöka ur.

Nej alltså jag förstår verkligen inte. Resultatet stämmer ju inte överens med det jag upplever. Förutom att jag inte blir gravid då... Jag funderar också på allmänt lågt progesteronvärde, och frågade också Gun ifall det går att höja progesteronet utan att äta Clomifen (jag vill verkligen inte ha dedär jävla Clominfenen).

Jag producerar ju uppenbarligen ägg som växer tillräckligt och som släpper. Så ägglossning har jag ju. Det måste vara progesteronknas.
Får se vad hon svarar, ifall jag kan få progesteron istället för Clomifen (hon är så himla ivrig över Clomifen).

Min mormor var tvilling och hade trilling-syskon.... Jag är lite nervös att det är ärftligt för jag är inte ett dugg barnvan och vill ha en i taget :p

Mensen slut nu så ska börja med äl-test imorgon. Har köpt digitala då jag är totalt ovan.

Min mormor var tvilling och hade trilling-syskon.... Jag är lite nervös att det är ärftligt för jag är inte ett dugg barnvan och vill ha en i taget :p

Mensen slut nu så ska börja med äl-test imorgon. Har köpt digitala då jag är totalt ovan.

Mamma bar på tvillingar men fick missfall på ett foster, ett blev kvar och är min lillebror. Det är en tanke som slagit mig, tänkt om det blir tvillingar....?

Nej alltså jag förstår verkligen inte. Resultatet stämmer ju inte överens med det jag upplever. Förutom att jag inte blir gravid då... Jag funderar också på allmänt lågt progesteronvärde, och frågade också Gun ifall det går att höja progesteronet utan att äta Clomifen (jag vill verkligen inte ha dedär jävla Clominfenen).

Jag producerar ju uppenbarligen ägg som växer tillräckligt och som släpper. Så ägglossning har jag ju. Det måste vara progesteronknas.
Får se vad hon svarar, ifall jag kan få progesteron istället för Clomifen (hon är så himla ivrig över Clomifen).
Det finns väl progesteronkrämer, vet dock inte hur effektiva de är.

Det är väl äggblåsorna man ser på VUL och inte själva äggen?

Kan det vara så att äggblåsorna helt enkelt är tomma?

Varför vill du inte äta Clomifen (nyfiken :o)

Att föda tvillingar är ärftligt, alltid från mammans sida -aldrig från pappas sida :p det sägs ju också att det brukar hoppa över en generation eller två så då är du ju verkligen i farozonen enligt den skrönan :p

Nu är ÄL på gång enligt teststickan, kan inte vara ngt annat än det.

IMG_4174.jpg

Tolka stickor, fredagsnöje? Sambon är inte hemma ikväll, men vi låg igår och ligger imorgon, borde funka va?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Bolån, hur ska man tänka?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna