En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det som gör att man kanske hellre lämnar kvar det?

"Oskuret är alltid bäst" är typ grundregeln. Varje gång man är inne i buken och grejjar så blir det sammanväxningar. Myomet lämnar efter sig ett är som kan läka tokigt etc men det sitter på utsidan så just det bör inte bli något problem.

I värsta fall kan det bli sådana komplikationer att man måste ta bort livmodern och det vore ju dumt. Myomet kan vara fäst djupare i muskeln än vad som syns, ha förgrening i blodkärl osv. Men det är typ väldigt ovanligt att det går så illa annars hade ju op inte ens varit ett alternativ.

På kontraströntgen ser det ut som en chokladcysta så jag antar att den är så ytligt fäst som man kan gissa på VUL (den syntes när jag var inne efter min GBP pga komplikationer).

Och du uppdaterar oss givetvis så fort du har pratat med honom.......

:D

Jag skulle vilja sitta med på konferensen och höra hur de resonerar!

Att jag redan har Äl på G visar förresten hur dåligt p-sprutan tog den här gången. Men att jag inte tagit den nu igen var bra, för den medicinen man tar for att krympa myomet fungerar inte så bra med andra hormonpreparat.

Och skulle det inte bli op blir ju första skarpa försöket tidigare än väntat :D Helt blanka stickor än så länge dock.

Har tänkt på det där med antal försök, nu skrev jag att nästa blir försök nr 5 men egentligen kanske det är nr 3. De två första gångerna har väl inte varit regelrätta försök, men man hoppades att det kunde tagit sig ändå ;)

Om ett försök är en äl så är väl jag uppe i ett enda försök på tio månader. Så jag föredrar att räkna hur länge sedan vi började försöka aktivt. Inte för att det känns särskilt muntert, men man måste försöka förhålla sig till det på något sätt.

Ja!
När folk säger sånt så brukar jag påpeka att det inte är för att vi inte försöker...

Precis. Alla mina kollegor vet om att vi försöker, men eftersom vi jobbar under väldigt hög stress, press och personalbrist i perioder så tappar en del bort gränserna för vad som är ok att slänga ur sig. Vi är liksom alla trötta och frustrerade, så vi behöver inte kasta skit på varandra, egentligen. Jag har tröttnat på att bli behandlad som att barnlöshet är en skyldighet att jobba mer än de med barn, så numera är jag inte långsam med att nämna att vi inte lyckades denna månad heller.

Tror jag har en UVI med :( Svidit lite smått där nere och är uppe och kissar om nätterna med.

Så kan jag ha ibland i närheten av ÄL. Irriterat, killar lite precis innan jag ska kissa eller har slutat kissa och går ofta med svårt att hålla mig längre stunder. Men bara ibland.

Om ett försök är en äl så är väl jag uppe i ett enda försök på tio månader. Så jag föredrar att räkna hur länge sedan vi började försöka aktivt. Inte för att det känns särskilt muntert, men man måste försöka förhålla sig till det på något sätt.

Tänker lite som du, eftersom jag inte har hållit så noga koll tidigare...men samtidigt så vill jag inte tänka på att vi haft möjligheten att få ett + så väldigt länge...

Man ska inte läsa om tidiga graviditetstecken på nätet :arghh:

Men nu har jag haft halsbränna i två dagar och var ju tvungen att googla och det var tydligen många som haft det väldigt tidigt i graviditeten. Jag har verkligen aldrig halsbränna i vanliga fall. Och idag har det dragit i magen på vänster sida. När äl var så drog det på höger och det är en vecka sen idag.
Misstänker jag har fått inbillningssjukan nu :cautious:

Har också halsbränna sedan ett par dagar men tyvärr tror jag inte anledningen beror på graviditet utan stress på jobbet. (Har haft det tidigare även om det var länge sedan, brukar dock inte hålla i sig särskilt länge). Ägglossning var i helgen så chansen att en befruktning skulle vara orsaken känns föga troligt =/

Ojdå. Fick labbsvaren, och har enligt Gun inte kunnat ha ägglossning eftersom progesteronet var 10,5. Har ju så jäkla tydliga symtom, och sen mens exakt fjorton dagar efteråt.

AMH och celiakiproverna var okej. Nu ska jag äta Clomifen (SUCK!). Bad om progesteron också, fattar inte varför inte det är det första man provar.

Men det går framåt. Hoppas bara att det inte blir tvillingar nu!

Varför blev jag ledsen nu? Nu börjar det ju hända saker. Kanske för att jag igen skjuter upp IVF, eftersom jag har stor chans att lyckas med Clomifen, enlig Gun.

hög temp två dagar i rad!!! Alltså högre än jag brukar ha efter äl.. Jag måsta riktigt hålla mig från att ta grav test nu på morgonen, har lovat mig själv att inte testa innan beräknad mens! Låt denna dag gå snabbt o mensfri :)

Ojdå. Fick labbsvaren, och har enligt Gun inte kunnat ha ägglossning eftersom progesteronet var 10,5. Har ju så jäkla tydliga symtom, och sen mens exakt fjorton dagar efteråt.

AMH och celiakiproverna var okej. Nu ska jag äta Clomifen (SUCK!). Bad om progesteron också, fattar inte varför inte det är det första man provar.

Men det går framåt. Hoppas bara att det inte blir tvillingar nu!

Det är ju trots allt ett positiv upptäckt (har ÄL stickorna visat ÄL iallafall?) men Självklart är det jobbigt, jag förstår dig om första reaktionen är mer neråt än uppåt. Det måste ju vara svårt att sätta sig in i att det finns en stor chans att det ska vara "så änkelt " när ni nu har varit inställd en längre tid på att det ska vara en tuffresa långt fram över.

Krama om dig själv, och tänk att nu jäklar tar vi nya tag med nya hopp. Våga hoppas helt änkelt.
Och va tusan, kan väl va roligt även med tvillingar :p en bekant till mig har just fått reda på att hon ska få trillingar (helt på naturlig väg, och har ett barn sedan tidigare ), hon är nervös kan jag lova. :p

Varför blev jag ledsen nu? Nu börjar det ju hända saker. Kanske för att jag igen skjuter upp IVF, eftersom jag har stor chans att lyckas med Clomifen, enlig Gun.
Du har väntat så länge... Och med IVF kanske du tänkte att det är lite upp till någon annan än er... MEN det är ju egentligen jättebra att ni får försöka på detta sätt först. Vips så händer det! Håller tummarna :up:

Jag blir ledsen för att du gått så länge utan att få veta att det kan finnas en väldigt enkel lösning.

Varför har man inte gjort dessa tester tidigare? Är de ett första steg mot ivf?

Jag blir ofta både osäker och rädd när jag närmar mig något som tidigare kännts ouppnåeligt och väldigt avlägset.

Kom ihåg att du har hela buke i ryggen. Du är inte ensam!

Hoppas bara att det inte blir tvillingar nu!

Haha, jag sa samma sak till maken en dag när vi fått veta att det blir dubbeldos pergo nu. Risken ska ju vara större att det blir tvilligarr (eller fler :crazy: ). Maken tyckte det lät bra. Så jag får väl försöka intala mig samma sak så att det inte blir en total chock om vi skulle hamna där.

Fast just nu vore jag väldigt nöjd med en.

Tänker lite som du, eftersom jag inte har hållit så noga koll tidigare...men samtidigt så vill jag inte tänka på att vi haft möjligheten att få ett + så väldigt länge...

Tyvärr tvivlar jag på ett ÄL. Dels för jag ska ha mens vilken dag som helst. Och dels för jag känner igen det från senaste UVI. När jag går trycker det neråt i hela blåsan och svider. :(

DÄR kom mensen... Börjar bli galen på alla "tecken"!! Nästa månad får jag inte tänka på det överhuvudtaget... Lättare sagt än gjort....

Akvileja - ÄL 30/1 BIM 13/2 Försök nr 4, 31 år, inga barn
Narcissa - ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 2, 35 år, inga barn
Hanna_90 - ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 1, 25år, inga barn
Robl - ÄL 3/2 BIM 17/2 försök nr 11, 24 år, inga barn
em-pirre - ÄL 3/2 BIM 18/2, Försök nr 18, 29 år, inga barn
Safir - ÄL 8/2 BIM 22/2, försök nr 6, 27 år, inga barn
Is - ÄL 8/2 BIM 22/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
TantGredelin - BIM ca 23/2
Flutterdash - ÄL 9/2?? BIM 23/2, försök nr 4, 27 år, inga barn
Kanintant - ÄL 11/2 (?) BIM 25/2 (?), försök nr 1 efter MA, 32 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
hyldeblomst - ÄL ca 12/2 BIM ca 1/3 försök nr 2 efter missfall i november
ninsan - ÄL 16/2 BIM 2/3, försök nr 5, 31 år, inga barn
hemlig - ÄL 17-18/2 BIM 6/3, försök nr 1, 31,5 år, inga barn
paprika - ÄL 25/2 BIM 10/3, Försök nr 5, 28 år, inga barn
MEJ84 - Äl 28/2 BIM 14/2 försök nr 8, 30 år, inga barn
Cynthia - Äl 2/3 BIM 16/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - inväntar äl/mens pga fetma, 31 år, 3 barn. Försökt 2 år.
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
Nrtre - inväntar en full cykelgång efter uttag av hormonspiral. Möjligtvis äl 8/2 och BIM ca 22/2, 29 år, två barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.

Akvileja - ÄL 30/1 BIM 13/2 Försök nr 4, 31 år, inga barn
Narcissa - ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 2, 35 år, inga barn
Hanna_90 - ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 1, 25år, inga barn
Robl - ÄL 3/2 BIM 17/2 försök nr 11, 24 år, inga barn
em-pirre - ÄL 3/2 BIM 18/2, Försök nr 18, 29 år, inga barn
Safir - ÄL 8/2 BIM 22/2, försök nr 6, 27 år, inga barn
Is - ÄL 8/2 BIM 22/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
TantGredelin - BIM ca 23/2
Flutterdash - ÄL 9/2?? BIM 23/2, försök nr 4, 27 år, inga barn
Kanintant - ÄL 11/2 (?) BIM 25/2 (?), försök nr 1 efter MA, 32 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
hyldeblomst - ÄL ca 12/2 BIM ca 1/3 försök nr 2 efter missfall i november
ninsan - ÄL 16/2 BIM 2/3, försök nr 5, 31 år, inga barn
hemlig - ÄL 17-18/2 BIM 6/3, försök nr 1, 31,5 år, inga barn
paprika - ÄL 25/2 BIM 10/3, Försök nr 5, 28 år, inga barn
MEJ84 - Äl 28/2 BIM 14/2 försök nr 8, 30 år, inga barn
Cynthia - Äl 2/3 BIM 16/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 2/2 BIM 15/2 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö äggledare uttagen)
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
Nrtre - inväntar en full cykelgång efter uttag av hormonspiral. Möjligtvis äl 8/2 och BIM ca 22/2, 29 år, två barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.

Dagen är helt förstörd. Kan inte koncentrera mig på jobbet... Sitter bara o funderar på vad som kan vara fel...
Jag har gjort VUL och allt ser bra ut där.
Vi har remiss på spermaprov som kommer tas i mars
Min gyn har sagt att vi spolar äggledarna i juni om vi inte lyckats innan dess.
Vad till kan man göra???

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka