En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha!

Han vet inte vad han ska rekommendera. Lämnar man det kommer det göra ONT vid en graviditet och troligen vara såpass i vägen att det blir kejsarsnitt.

Operation kan ge ärr osv men helt rätt tidsmässigt eftersom jag ju inte ska bli graviditet innan hösten egentligen...

Och min vänstra äggstock har en mkt aktiv blåsa = Äl på gång, haha! Men den ligger fel i buken, mellan livmoder och myom i en liten "dal".

Han tyckte mina äggstockar är lite små och den högra ser lite trött ut, så även han tryckte på att det är lite bråttom...

Hur som helst så har de konferens imorgon och då ska han ta upp mig som ett fall och så ringer han efter det.

Haha!

Han vet inte vad han ska rekommendera. Lämnar man det kommer det göra ONT vid en graviditet och troligen vara såpass i vägen att det blir kejsarsnitt.

Operation kan ge ärr osv men helt rätt tidsmässigt eftersom jag ju inte ska bli graviditet innan hösten egentligen...

Och min vänstra äggstock har en mkt aktiv blåsa = Äl på gång, haha! Men den ligger fel i buken, mellan livmoder och myom i en liten "dal".

Han tyckte mina äggstockar är lite små och den högra ser lite trött ut, så även han tryckte på att det är lite bråttom...

Hur som helst så har de konferens imorgon och då ska han ta upp mig som ett fall och så ringer han efter det.
Menar han att det kan bli svårt att bli gravid med den kvar (att den är i vägen för ägget) eller att om du blir gravid så blir det en tuff period?

oki, hoppas gyn kan komma med rekommendation imorrn då. Jobbigt att ta ett sånt beslut helt själv annars!

Mjae det är ju inte upp till mig att avgöra alls, jag har redan sagt vad jag tycker utefter det vi har pratat om och sen får konferensen komma fram till vad som är minst dåligt :)

Idag var strecket väldigt svagt så jag får nog helt enkelt inte riktigt lika starkt streck som kontrollstrecket när jag har ägglossning. Känns iaf bra för nu kan jag vara säkert på att det verkligen var äl igår :).

Min duktiga kropp som får äl 17-18 dagar efter MA, normalt sett har jag 14-16 dagar. Tänk att den faller in i rutinerna så fort ändå, det känns som en fin tröst just nu och kanske att jag förlåter den lite för att den lurade mig så mycket. Nu hoppas jag att den är snäll nog att fixa en bebis till mig också *blänger lite på magen*

Massa molvärk i magen idag. Antingen är mensen på G redan :( , eller så är det växtvärk.

Men mens nu. Dag 19. Känns lite tidigt ändå!

Jag gillar min Gun. Hon är hur trevlig som helst och svarar alltid på mail inom ett par timmar.

Har haft ont i magen och sovit dåligt i två dagar, sedan jag fick veta att maken är bortrest vid äl. Trodde inte det var mycket att göra när kuren var påbörjad men Gun svarade att det självklart går att förskjuta äl några dagar och skrev ut de piller som behövs. Så nu kan vi andas ut och hålla tummarna!

Haha!

Och du uppdaterar oss givetvis så fort du har pratat med honom.......

:D

Mensen kom punktligt och väntat. Har tänkt på det där med antal försök, nu skrev jag att nästa blir försök nr 5 men egentligen kanske det är nr 3. De två första gångerna har väl inte varit regelrätta försök, men man hoppades att det kunde tagit sig ändå ;)

Akvileja - ÄL 30/1 BIM 13/2 Försök nr 4, 31 år, inga barn
MEJ84 - Äl 31/1 BIM 14/2 försök nr 7, 30 år, inga barn
Narcissa - ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 2, 35 år, inga barn
Hanna_90 - ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 1, 25år, inga barn
Robl - ÄL 3/2 BIM 17/2 försök nr 11, 24 år, inga barn
em-pirre - ÄL 3/2 BIM 18/2, Försök nr 18, 29 år, inga barn
Safir - ÄL 8/2 BIM 22/2, försök nr 6, 27 år, inga barn
Is - ÄL 8/2 BIM 22/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
TantGredelin - BIM ca 23/2
Flutterdash - ÄL 9/2?? BIM 23/2, försök nr 4, 27 år, inga barn
Kanintant - ÄL 11/2 (?) BIM 25/2 (?), försök nr 1 efter MA, 32 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
hyldeblomst - ÄL ca 12/2 BIM ca 1/3 försök nr 2 efter missfall i november
ninsan - ÄL 16/2 BIM 2/3, försök nr 5, 31 år, inga barn
hemlig - ÄL 17-18/2 BIM 6/3, försök nr 1, 31,5 år, inga barn
paprika - ÄL 25/2 BIM 10/3, Försök nr 5, 28 år, inga barn
Cynthia - Äl 2/3 BIM 16/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - inväntar äl/mens pga fetma, 31 år, 3 barn. Försökt 2 år.
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
Nrtre - inväntar en full cykelgång efter uttag av hormonspiral. Möjligtvis äl 8/2 och BIM ca 22/2, 29 år, två barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka