En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ni som försöker/planerar börjat köpa barnkläder redan? Jag är så himla sugen, men tänk om man köper i onödan. Det kommer ju kännas hårt...

Jag har sytt en del kläder för att det är så roligt att sy (har inte sytt innan). Jag började med första plagget vid första graviditeten sen nu under andra så hann jag sy några fler men nu vill jag inte sy alls av naturliga orsaker. Jag kommer börja sy igen om/när jag blir gravid igen.

Jag tänker att om det inte skulle gå för oss så får jag väl helt enkelt sälja/ge bort kläderna till någon annan, även om kommer bli jobbigt men jag tar den risken.

Välkommen in på listan igen @Kanintant

Hoppas det går fort igen och att den stannar kvar som den ska

@tolksele som redan skrivits så är ett försök en ägglossning eller en menscykel, (där det finns en rimlig chans till befruktning. Alltså ska man ha haft sex minst en gång...). Egentligen borde jag räkna med 16 försök, eftersom jag missade ägglossningen två gånger. Vi försökte i alla fall, så det borde räknas som ett försök.

Jag sitter och tittar på mina appar (ja jag har 2 :p). Ena säger att jag skulle haft mens i förrgår. Andra på tisdag.
Bra att de är överens om min menscykel :rofl:

Välkommen in på listan igen @Kanintant

Hoppas det går fort igen och att den stannar kvar som den ska

@tolksele som redan skrivits så är ett försök en ägglossning eller en menscykel, (där det finns en rimlig chans till befruktning. Alltså ska man ha haft sex minst en gång...). Egentligen borde jag räkna med 16 försök, eftersom jag missade ägglossningen två gånger. Vi försökte i alla fall, så det borde räknas som ett försök.

Tack @em-pirre , det känns bra. Är så himla låg nu så det är välkommet. Sambon åker iväg fre-sön men eftersom jag har värk nu och stickan ändå visar ganska starkt så tycker jag att det borde vara tillräckligt om vi har sex idag och torsdag.

Det var ingen munter läsning ens om man "bara" försökt 7 månader... Jag har varit för mycket inne på fl där som säger att 7 månader är medel... Jag hade ju hoppats på en liten medelmåtta nu

Hittills verkar den deprimerande stämma, åtminstone på Bukefolket. Iaf om man tittar i min andra tråd.

Jaha, BIM på söndag. Har mensvärk, otroligt trött (somnar i soffan på kvällen och egentligen är jag väldigt kvällspigg), yr och känner mig inte som mig själv. Antingen väldigt vårtrött, utarbetad eller kanske gravid. Tog test imorse men det visade ju klart negativt.

Hittills verkar den deprimerande stämma, åtminstone på Bukefolket. Iaf om man tittar i min andra tråd.
Ja, jag ser det.... SUCK!

Jag har en positiv känsla nu ändå, helt sjukt men igår kväll kom jag på mig med att räkna hur jag skulle ta semester i sommar ifall vi är gravida för att hinna få bort så mycket som möjligt på jobbet... Haha, jag som i vanliga fall brukar analysera hur lång tid det skulle ta att adoptera... Helt sjukt vad humöret kan svänga upp och ner =) Det enda som ändrat i mitt liv är att vi ska börja bygga vårt drömhus nu, så jag har lite tankarna på annat positivt i framtiden...

Man ska inte läsa om tidiga graviditetstecken på nätet :arghh:

Men nu har jag haft halsbränna i två dagar och var ju tvungen att googla och det var tydligen många som haft det väldigt tidigt i graviditeten. Jag har verkligen aldrig halsbränna i vanliga fall. Och idag har det dragit i magen på vänster sida. När äl var så drog det på höger och det är en vecka sen idag.
Misstänker jag har fått inbillningssjukan nu :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka