Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast nu har vi ju bokat hundvalp, köpt hus, varit på semester, gjort utredning o.s.v. så nu MÅSTE vi ju lyckas. För så sägs det ju
Äsch. Fan. Hästar som är så dyra. Ska prova med valpen först. Får hämta henne om fyra veckor, så kanske det får effekt först då?
Nej det spelar ingen roll, men man blir så arg ibland. Varför ska JAG betala tusentals euro, äta jävliga mediciner, köra flera hundra kilometer flera gånger, vara sjukskriven och fan och hans moster bara för att eventuellt bli gravid.
Fast nu har vi ju bokat hundvalp, köpt hus, varit på semester, gjort utredning o.s.v. så nu MÅSTE vi ju lyckas. För så sägs det ju
Nej du har inte köpt någon häst...
Och ja man VILL ju lyckas själv. Inte behöva hjälp av en spruta och en plastskål.
Men i slutändan spelar det ju ingen roll, egentligen
Tänkte säga samma. Du har inte köpt häst än
Jag är dock tveksam till att det hjälper, jag har fyra och den sist köpta är köpt efter barnverkstaden började. Kanske skulle köpa den där perfekta barnshettisen redan nu?!
Jag planerade ju att mina elvor skulle ut på foder och tävlas medan jag var gravid och hade liten bäse. Och ponnyerna verkar hålla sin del av avtalet iaf
Är jag störd som redan börjar tro att det kommer bli svårt för oss? Antagligen. Fjärde aktiva försöket, ju. Kan ta upp till ett år och det är helt normalt jag vet det! Känns bara som att alla mina bekanta antingen har "första försöket"-bebisar eller IVF-bebisar. Hör aldrig om de som det tagit ett halvår/år eller så för.
Vi har haft oskyddat sex i flera år, men då avbrutet eller "säkra perioder" (jag tål ej hormonella P-medel).
Jag blev bara så orolig och nedslagen när jag hörde att inflammatoriska sjukdomar kan försvåra för en graviditet, och jag just utreds för en inflammatorisk reumatisk sjukdom.
Kanske också ska köpa hus och valp så kanske det blir av sig själv, det har man ju hört ja.
Tja.. jag blev oplanerat gravid med första när jag köpte min tävlinghäst. Dyr import på 5 år..
Så tycker jag borde blivit gravid när jag köpte min 2 åring. Nope Funkar visst inte så.
Du kan skicka hit en 11a så kanske jag blir gravid för jag har 2 då och inte kommer orka om jag blir gravid?
Är jag störd som redan börjar tro att det kommer bli svårt för oss? Antagligen. Fjärde aktiva försöket, ju. Kan ta upp till ett år och det är helt normalt jag vet det! Känns bara som att alla mina bekanta antingen har "första försöket"-bebisar eller IVF-bebisar. Hör aldrig om de som det tagit ett halvår/år eller så för.
Vi har haft oskyddat sex i flera år, men då avbrutet eller "säkra perioder" (jag tål ej hormonella P-medel).
Jag blev bara så orolig och nedslagen när jag hörde att inflammatoriska sjukdomar kan försvåra för en graviditet, och jag just utreds för en inflammatorisk reumatisk sjukdom.
Kanske också ska köpa hus och valp så kanske det blir av sig själv, det har man ju hört ja.
(källa)Av de kvinnor som blir med barn har ungefär hälften blivit gravida under de första 2-3 månaderna. 80 procent har blivit gravida inom 6 månader och ca 90 procent inom 1 år.
För 5 procent tar det över två år att bli gravid. De par som inte blir gravida efter 1-2 år brukar söka hjälp.
Ingen munter läsning, tycker jag. Men det verkar ju stämma med våra erfarenheter om saken. Det känns skit att höra till minoriteten (5-10%)