En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kör p-tracker men den har fått frispel nu när min mens fått det och påstår att jag har Äl var och varannan vecka :rofl:

Min app är bra, eftersom man kan välja vilka faktorer den tar i beaktan. Om jag t.ex. kryssar i positivt äl-test på "fel" dag, så krävs det också äggviteflytning och helst positivt test också nästa dag. Många av symtomen kräver att man har loggat dem i minst 6 cykler.

Kan man själv ändra äl-dag i Ovuview? Har p-tracker lite men kan inte ändra sådant själv, hade varit bra.

Edit: Såg att den bara fanns för android, har iphone.

Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn
paprika ÄL 29/1 BIM 11/2, 28 år, inga barn
Akvileja ÄL 30/1 BIM 13/2 Försök nr 4, 31 år, inga barn
MEJ84 Äl 31/1 BIM 14/2 försök nr 7, 30 år, inga barn
Narcissa ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 2, 35 år, inga barn
Hanna_90 ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 1, 25år, inga barn
Robl ÄL 3/2 BIM 17/2 försök nr 11, 24 år, inga barn
em-pirre ÄL 3/2 BIM 18/2, Försök nr 18, 29 år, inga barn
Safir ÄL 8/2 BIM 22/2, försök nr 6, 27 år, inga barn
Is ÄL 8/2 BIM 22/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
TantGredelin BIM ca 23/2
fia-lisa ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
hyldeblomst ÄL ca 12/2 BIM ca 1/3 försök nr 2 efter missfall i november
ninsan ÄL 16/2 BIM 2/3, försök nr 5, 31 år, inga barn
hemlig ÄL 27/2 BIM 14/3 Försök nr 1 fortfarande (eftersom vi missade ÄL i januari), 31,5 år, inga barn
Cynthia Äl 2/3 BIM 16/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - inväntar äl/mens pga fetma, 31 år, 3 barn. Försökt 2 år.
Kanintant - inväntar äl/mens efter MA, 32 år, inga barn
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
Nrtre - inväntar en full cykelgång efter uttag av hormonspiral. Möjligtvis äl 8/2 och BIM ca 22/2, 29 år, två barn

Idag besök på fertilitetsmottagningen, så nu är den cirkusen igång... Jag hade massa ägg iaf, alltid nåt att vara glad åt. Och hormonproverna var normala... Allt är alltid normalt bara att det inte blir nåt :(

Ska presentera mig. Är 30 år (snart 31...) och inne på 7e försöket. Har sannolikt ägglossning (ÄL test visar positivt som på beställning och temperaturen höjs 2 dagar efter det), känner dock inget då.
Vid försöken har det varit blandat med låtsassymptom ("nog känns brösten lite ömma?", "ja men nu känns det nästan som mensvärk", med mycket mera) och ibland inga symptom alls. Vid detta försök har jag känt att det är hopplöst. Vi kommer aldrig bli gravida... Som tur är har jag en väldigt peppande fästman (som det dock tog ett tag för innan han var redo, själv har jag velat ha barn i 2 år -han blev redo i somras...).
Jag håller stark tumme för er andra och för mig själv =) Jag väntar mens på lördag (eller förhoppningsvis icke mens, men pessimisten pratar idag... =) )

Jag och ägglossningstest går inte riktigt ihop.

Borde enligt egna beräkningar ha ägglossning ca dag 16

Har gjort ägglossningstest på kvällen (ca 20:00), är det en smart/osmart tidpunkt?

Dag 10 negativt test
Dag 11 negativt test
Dag 12 negativt test
Dag 13 glömde jag bort att testa!
Dag 14 glömde jag bort att testa igen!
Dag 15 tänkte jag att jag skulle testa, gick på toaletten, kissade i toaletten och kom på att jag skulle ha testat samtidigt som jag spolade :banghead:
Dag 16 är idag, nu har jag ägglossningflytningar och ägglossningsmärta :) kanske är för sent att testa? Ska i alla fall göra ett test ikväll, om jag kommer ihåg...

@TantGredelin försök hålla dig i fyra timmar och testa idag. Bättre än så kan du inte. Sen testar du imorgon och övermorgon och jämför resultatet. Blir strecket svagare så har äl antagligen varit.

Jag fick två mjuka paket i lådan idag, bebiskläder tänkte jag och kissade efter att ha hållt mig sedan typ 11.

Bebiskläder i ena, äl-stickor i det andra :grin: Nå ingen skada skedd, bör vara ett par månader kvar innan det är dags.

Och ja, min låda med bebiskläder är typ full. Det är nog en ganska dum ovana att Tradera-fynda innan man ens har ägglossning... Men innehållet i lådan har inte kostat många kronor :D

Idag besök på fertilitetsmottagningen, så nu är den cirkusen igång... Jag hade massa ägg iaf, alltid nåt att vara glad åt. Och hormonproverna var normala... Allt är alltid normalt bara att det inte blir nåt :(

Oförklarligt suger nog mer än när det FINNS en förklaring.

Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn
paprika ÄL 29/1 BIM 11/2, 28 år, inga barn
Akvileja ÄL 30/1 BIM 13/2 Försök nr 4, 31 år, inga barn
MEJ84 Äl 31/1 BIM 14/2 försök nr 7, 30 år, inga barn
Narcissa ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 2, 35 år, inga barn
Hanna_90 ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 1, 25år, inga barn
Robl ÄL 3/2 BIM 17/2 försök nr 11, 24 år, inga barn
em-pirre ÄL 3/2 BIM 18/2, Försök nr 18, 29 år, inga barn
Safir ÄL 8/2 BIM 22/2, försök nr 6, 27 år, inga barn
Is ÄL 8/2 BIM 22/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
TantGredelin BIM ca 23/2
fia-lisa ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
hyldeblomst ÄL ca 12/2 BIM ca 1/3 försök nr 2 efter missfall i november
ninsan ÄL 16/2 BIM 2/3, försök nr 5, 31 år, inga barn
hemlig ÄL 27/2 BIM 14/3 Försök nr 1 fortfarande (eftersom vi missade ÄL i januari), 31,5 år, inga barn
Cynthia Äl 2/3 BIM 16/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - inväntar äl/mens pga fetma, 31 år, 3 barn. Försökt 2 år.
Kanintant - inväntar äl/mens efter MA, 32 år, inga barn
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
Nrtre - inväntar en full cykelgång efter uttag av hormonspiral. Möjligtvis äl 8/2 och BIM ca 22/2, 29 år, två barn
lil-sis, får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.

Oförklarligt suger nog mer än när det FINNS en förklaring.

Ja visst är det konstigt?
Vi har ju en dotter, som är 7 år. Hon blev till efter 7 års försökande, och lustigt nog precis när vi började en utredning... kanske just därför, blev gravid när de "spolat ur systemet" för att hitta ev blockeringar. Så nu tar vi sista halmstrået för att få en tvåa - annars får vi vara nöjda som det är, har ändå turen att ha fått en.

Ja visst är det konstigt?
Vi har ju en dotter, som är 7 år. Hon blev till efter 7 års försökande, och lustigt nog precis när vi började en utredning... kanske just därför, blev gravid när de "spolat ur systemet" för att hitta ev blockeringar. Så nu tar vi sista halmstrået för att få en tvåa - annars får vi vara nöjda som det är, har ändå turen att ha fått en.

Dina äggledare kanske behöver väckas lite?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka