En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köpte 60 stickor skitbilligt på nätet. Jag har kvar hur många som helst :laugh:

Jag tycker fortfarande att det är så löjligt att jag inte blir gravid. Sånt äl-sekret, såna smärtor och tydliga symtom, helt solklara utslag på äl-stickor på utsatt datum, sex hur ofta som helst o.s.v. :cautious: Det går liksom inte att misstolka mina äl-stickor. Det är verkligen superstarkt då det är positivt.

Nu efter äl (lossade på höger sida) har jag mensvärk och nu gör det ont i vänster sida också. Varför kan inte symtomen vara exakt samma varje gång. Nu tänker man ju hela tiden att NU har det tagit sig, för såhär kändes det inte förra månaden:banghead:

Har ännu inte hört något av Gun. Får ta och mejla henne, kanske. Det närmar sig IVF...

Tanken slog mig just, det finns ett fåtal kvinnor som har så hårda skal på äggen att spermien inte kan tränga igenom och därför inte blir gravida. Då funkar i regel ett litet bad av äggen vid ivf-plockningen (kommer inte på vad det är dom gör) eller så använder de icsi eller vad det heter och injicerar spermien direkt in i ägget.. (dvs samma metod som när spermierna har för låg rörlighet/egen kraft)

Jag har Gonal-F liggandes i kylskåpet om nu någon ska göra ivf.. ganska svindyrt preparat som gör att man kommer upp i högkostnadsskyddet för läkemedel innan man ens fått ut vad som behövs till första omgången typ... Men det finns helt oöppnade förpackningar, förvarade enligt konstens alla regler, om någon är i behov av inom det närmaste. För tyvärr kan vi aldrig använda dom igen...

Ja det vore underbart. Kladdigt och mensvärk, blä. Sambon säger "är det inte bra att ha mens så du vet att du är fertil?". Svar, nä. Det är ju inte ens en garanti trots vad som verkar vara en normal mens. Finns det nåt positivt med mens?
Jo. Att man minskar risken för cancer i livmodern. Ngt annat kommer jag inte på. Jag fattar inte hur folk orkar med mens och ägglossning, vilket jäkla arbete varje månad. Nu på gamla dagar har jag fått regelbunden mens efter 25 år utan typ...

Åh vad det känns som tiden går sakta nu!
Två veckor kvar innan jag får veta om det blivit något eller inte.

Det här barnet har vi pratat om i nästan två år nu men avvaktat med att tillverka av diverse olika anledningar och nu när verkstaden är öppen så segar sig tiden :arghh:
Det är väl mest för att jag inte vet när jag ska ha mens nästa gång som det blir jobbigt.

Funderar på att joina er med ältest nästa månad. Har aldrig gjort det innan.

Positivt på ägglossningsstickan idag och har fått till det med maken både idag, igår och förrgår :o.

Något jag tänkt mycket på på sista tiden är att oftast brukar jag känna när jag har ägglossning (hugger kring äggstocken) men nu funderar jag på om det inte varit höger sida varje månad under en ganska lång period? :down:

Kan dock inte avgöra om det är för att det känns betydligt mer när det faktiskt sker på högersida och jag då inte uppmärksammar symptomen på samma sätt när det är vänsters tur... Eller om det finns en risk att jag bara släpper ägg från ena äggstocken? Minns när jag var yngre (drygt 10 år sedan) så kände jag i båda äggstockarna (varannan månad).

Någon annan med samma fundering?

Positivt på ägglossningsstickan idag och har fått till det med maken både idag, igår och förrgår :o.

Något jag tänkt mycket på på sista tiden är att oftast brukar jag känna när jag har ägglossning (hugger kring äggstocken) men nu funderar jag på om det inte varit höger sida varje månad under en ganska lång period? :down:

Kan dock inte avgöra om det är för att det känns betydligt mer när det faktiskt sker på högersida och jag då inte uppmärksammar symptomen på samma sätt när det är vänsters tur... Eller om det finns en risk att jag bara släpper ägg från ena äggstocken? Minns när jag var yngre (drygt 10 år sedan) så kände jag i båda äggstockarna (varannan månad).

Någon annan med samma fundering?

Jag känner båda men höger tydligare.

Jag har Gonal-F liggandes i kylskåpet om nu någon ska göra ivf.. ganska svindyrt preparat som gör att man kommer upp i högkostnadsskyddet för läkemedel innan man ens fått ut vad som behövs till första omgången typ... Men det finns helt oöppnade förpackningar, förvarade enligt konstens alla regler, om någon är i behov av inom det närmaste. För tyvärr kan vi aldrig använda dom igen...

Fast inte gilla anledningen.

Tanken slog mig just, det finns ett fåtal kvinnor som har så hårda skal på äggen att spermien inte kan tränga igenom och därför inte blir gravida. Då funkar i regel ett litet bad av äggen vid ivf-plockningen (kommer inte på vad det är dom gör) eller så använder de icsi eller vad det heter och injicerar spermien direkt in i ägget.. (dvs samma metod som när spermierna har för låg rörlighet/egen kraft)

@em-pirre
Du får sluta med kalciumrika produkter helt enkelt.

Jag går och väntar på min mens jag. Hade den runt 8e januari sist har jag för mig (Borde skriva upp).
Klurar på att köpa stickor för ÄL. Inte för leka jaga ÄL utan i första hand se om den kommit igång än men tror jag måste ner en hel del till för det ska funka. Tror jag har säkert 8 kg eller så kvar för det :yuck:. Kan man inte gå ner lika fort som man kan gå upp? :angel: Tappade lite mer än 5 kg under januari så visst.. inte omöjligt men så tråkigt ha full tänk på vad man äter och hur man rör sig. Tappat träningen i 10 dagar nu pga VAB = får inget gjort och matrutiner och allt rubbas pga sjuklingar runt mig ;)

Jag går och väntar på min mens jag. Hade den runt 8e januari sist har jag för mig (Borde skriva upp).
Klurar på att köpa stickor för ÄL. Inte för leka jaga ÄL utan i första hand se om den kommit igång än men tror jag måste ner en hel del till för det ska funka. Tror jag har säkert 8 kg eller så kvar för det :yuck:. Kan man inte gå ner lika fort som man kan gå upp? :angel: Tappade lite mer än 5 kg under januari så visst.. inte omöjligt men så tråkigt ha full tänk på vad man äter och hur man rör sig. Tappat träningen i 10 dagar nu pga VAB = får inget gjort och matrutiner och allt rubbas pga sjuklingar runt mig ;)

Vet du att din Äl uteblir med för hög vikt?

Hade detta problem 2012 med. När jag gick ner under 120 kg blev jag gravid direkt (Det som slutade med utomkveds och akut op).
Så jag hoppas den trillar igång igen när jag är under 120 kg igen. Om inte då så får man kolla upp det.

Men som vikten är idag gör inte gyn något. De sa åt mig att jag måste gå ner i vikt först.

Ska lägga upp bilder på mina ÄL- stickor senare idag. I går morse var strecket något starkare än tidigare så testade iigårkväll och då var strecket mycket tydligt men inte riktigt lika tydligt som kontrollsträcket men endå väldigt nära. I morse verkar sträcket vara något svagare. Kan de ha varit ÄL i natt? Enligt app ska jag ha ÄL idag så det stämmer bra men sträcket har ju aldrig varit lika strakt eller starkare än konttrollsträcket? Vi har iaf haft sex i morse och i förrgår så är det ÄL borde vi ligga hyfsat till tro ja :)

Ska lägga upp bilder på mina ÄL- stickor senare idag. I går morse var strecket något starkare än tidigare så testade iigårkväll och då var strecket mycket tydligt men inte riktigt lika tydligt som kontrollsträcket men endå väldigt nära. I morse verkar sträcket vara något svagare. Kan de ha varit ÄL i natt? Enligt app ska jag ha ÄL idag så det stämmer bra men sträcket har ju aldrig varit lika strakt eller starkare än konttrollsträcket? Vi har iaf haft sex i morse och i förrgår så är det ÄL borde vi ligga hyfsat till tro ja :)

Var nog sexdags i natt ;)

• Gilla
Reactions: Is

Fast inte för alla riktigt... när jag blev gravid med denna hade jag ett BMI på 39 och det tog sig på tredje försöket. Med sonen låg jag på 35 och det tog sig direkt. Och jag är inte purung direkt.

Så det behöver inte innebära problem, men det klart, det är kanske inte är optimalt.

Fast inte för alla riktigt... när jag blev gravid med denna hade jag ett BMI på 39 och det tog sig på tredje försöket. Med sonen låg jag på 35 och det tog sig direkt. Och jag är inte purung direkt.

Så det behöver inte innebära problem, men det klart, det är kanske inte är optimalt.

Därav min fråga.

Jag blir gravid med BMI över 42.

Men Ackio har uppenbarligen koll :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 538
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka