En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tradera-fyndar lite (igen).
Det är bäst att det blir bebis, annars vet jag en som kommer skämmas ögonen ur sig.

Hur känns det nu? Börjar närma sig bim för dig och @Akvileja :)

Som vanligt känner man efter lite för mycket, men det känns som att det är mens på gång. Magen börjar svullna och känslan är ganska typisk "en vecka innan mens". Samtidigt har jag haft ovanligt ömma bröst och konstiga värmevallningar under veckan, så den som lever får se!

Här kom mensen igen redan idag - med besked. Blödit igen en plus-tampong på ett par timmar. Blä :s
Om äl-lossning följer som det ska så kommer sambon vara hemma i samband med det :nailbiting:

Jag kanske borde presentera mig också?
33 år, 34 i år. Har en son född -13, vill att han ska få ha ett syskon om det är möjligt men hoppar gärna över graviditet och de första sex månaderna trots att jag mådde ganska bra och hade en helt okej förlossning med ettan. Hade däremot en barnmorska på mvc där hissen stannat någonstans på väge.

Hur som så känns det lite som att "åren går" och sist tog det runt sex månader innan kroppen "skärpte till sig" och ytterligare sex innan det tog sig. Misstänker att jag hade ett tidigt mf då pga väldigt riklig mens på helt fel tid men eftersom jag inte testat så är det inget att spekulera i.

Herregud vad jag är otålig!
Nu när jag liksom bestämt mig igen så vill jag att det ska ske NU.

Så korkat, det bör ta ca tre månader innan ÄL ens kommer igång igen hur som helst.

Och sen måste jag byta adress så vi kan få IVF-remissen. Det är visserligen en rätt obetydlig detalj i det stora hela men ändå.

Och så går ju tankarna, ORKAR jag med allt runt en IVF?

Såklart men bara tanken på det är utmattande.

Sen har vi bestämt att kontoret får flytta ut i gästhuset och kontoret åter bli barnrum.

Men gästhuset består bara av platta och tak just nu. Och har gjort i ett år...

Jaja, vi behöver nog inte stressa ändå.

Ja det vore underbart. Kladdigt och mensvärk, blä. Sambon säger "är det inte bra att ha mens så du vet att du är fertil?". Svar, nä. Det är ju inte ens en garanti trots vad som verkar vara en normal mens. Finns det nåt positivt med mens?

Nix, det är ju inte ens en garanti för att man inte är gravid när man inte vill.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 538
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka