En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Cynthia jag har faktiskt ingen aning. Med mig själv vet jag ju hur det var då jag hade en utebliven ägglossning. Inte ett jävla symtom. Jag riktigt kände hur det fanns noll hormoner i kroppen.

Knepigt värre. Men 30 är ju en helt okej cykel, så med lite tur är du bara låghormonare. Har inget hänt på dag 40 hade jag inte kunnat hålla mig, utan jag hade gått till Gun.

@cyntia Jag har en normal cykel på 32 dagar. Jag får ägglossningsflytningar ca 3 dagar innan ägglossning. Vid ägglossning får jag ont dels i äggstocken men även riktigt ont i livmodertappen. Typ så ont så det nästan inte går att ha sex.

Jag har haft en cykel på 38 dagar. Då hade jag ägglossning senare än vad jag brukar. Ägglossningen kom på dag 24. På grund av att jag testat med ägglossningsstickor visste jag att jag både haft ägglossning och att den varit sen. Prick 15 dagar senare kom mensen.

Mitt tips är att testa med stickor för att hitta ägglossningen. Då slipper du fundera på om den varit. Sen är ju inte stickorna 100%-iga men de ger en bra indikation.

Håller tummarna för att det ändå är ett plus på G för dej!

Mvh Miks

Ska nog inte ta fler sprutor, det strular så...

Jag blöder mer eller mindre konstant och det är fruktansvärt uttröttande, inte minst mentalt.

Ska träffa gyn om en vecka och som sagt diskutera myomet. Måste det åtgärdas så blir det väl snart hoppas jag. Ser han det som inget man åtgärdar funderar jag på att "leva lite farligt" :p

Jag blöder mer eller mindre konstant och det är fruktansvärt uttröttande, inte minst mentalt.

Ska träffa gyn om en vecka och som sagt diskutera myomet. Måste det åtgärdas så blir det väl snart hoppas jag. Ser han det som inget man åtgärdar funderar jag på att "leva lite farligt" :p

Pratar du pspruta? Det var det dummaste jag gjort. Hade konstant mens i över 7 mån så fick äta järntabletter och allt :(

Pratar du pspruta? Det var det dummaste jag gjort. Hade konstant mens i över 7 mån så fick äta järntabletter och allt :(

Jag har haft p-spruta helt problemfritt sedan jag var 20 (nästan 34 nu).

Men viktnedgången verkar ha ställt till det med hormonerna. Fast jag mår bra, underligt nog.

Och så kan man mår mer illa än senare. Men rent krasst är det ingen större skillnad mot att vänta längre.

Barnet kan bli lite mindre och komma lite tidigare men det är inte så illa att de t ex råder till abort ens om man skulle bli gravid som helt nyopererad.

Och så kan man mår mer illa än senare. Men rent krasst är det ingen större skillnad mot att vänta längre.

Barnet kan bli lite mindre och komma lite tidigare men det är inte så illa att de t ex råder till abort ens om man skulle bli gravid som helt nyopererad.

Tänkte på dig häromsistens när en vän berättade om en släkting som blev gravid bara några månader efter en GBP. Precis som du säger övervakades graviditeten noga men ut kom ett fullgånget, normalstort och friskt barn. Bara så där apropå, liksom. :)

Är det någon som får värmevallningar under/efter äl?

Fick älflytningar igår och idag känns det som att jag håller på att brinna upp inifrån :crazy:
Känns som jag befinner mig i Thailand ungefär fastän jag är ute i kylan.
Lite mindre flytningar idag så nu känns det som att jag kan ha haft äl igår/typ nu.

Vi säkrade självklart med sex idag på morgonen igen :p

Tänkte på dig häromsistens när en vän berättade om en släkting som blev gravid bara några månader efter en GBP. Precis som du säger övervakades graviditeten noga men ut kom ett fullgånget, normalstort och friskt barn. Bara så där apropå, liksom. :)

Riskerna dubbleras men det är forfarande låga och i gengäld minskar risken för andra komplikationer jämfört med om man är fet och gravid.

Är det någon som får värmevallningar under/efter äl?

Fick älflytningar igår och idag känns det som att jag håller på att brinna upp inifrån :crazy:
Känns som jag befinner mig i Thailand ungefär fastän jag är ute i kylan.
Lite mindre flytningar idag så nu känns det som att jag kan ha haft äl igår/typ nu.

Vi säkrade självklart med sex idag på morgonen igen :p

Jag hade ÄL förra helgen och lider av samma just nu, har aldrig hänt förut dock!

Här har äl-stickorna visat i princip samma sista fyra dagarna och det känns som jag kan tolka det svaga strecket som negativt. Jag har å andra sidan inte haft några typiska äl-symptom heller. Jag kör på med stickorna och hoppas att det nu inte tar en halv evighet innan kroppen kommer igång så jag gör slut på alla innan äl kommer, vore typiskt.

Jag köpte 60 stickor skitbilligt på nätet. Jag har kvar hur många som helst :laugh:

Jag tycker fortfarande att det är så löjligt att jag inte blir gravid. Sånt äl-sekret, såna smärtor och tydliga symtom, helt solklara utslag på äl-stickor på utsatt datum, sex hur ofta som helst o.s.v. :cautious: Det går liksom inte att misstolka mina äl-stickor. Det är verkligen superstarkt då det är positivt.

Nu efter äl (lossade på höger sida) har jag mensvärk och nu gör det ont i vänster sida också. Varför kan inte symtomen vara exakt samma varje gång. Nu tänker man ju hela tiden att NU har det tagit sig, för såhär kändes det inte förra månaden:banghead:

Har ännu inte hört något av Gun. Får ta och mejla henne, kanske. Det närmar sig IVF...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 538
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka