Men det var väl urbota dumt sagt av folk.
Ja visst är det. Men tyvärr det man får höra när man har flera barn.
"Varför vill ni ha fler"
"Varför ens skaffa fler"
"Var glad för de ni har"
Då känner man bara "Varför skiter vi inte i detta".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det var väl urbota dumt sagt av folk.
La in mig i listan. Känns som jag har för många barn för passa in på nått vis. Skäms ju för flera inte ens fått första
(kanske för folk säger åt en "var glad att ni har barn och sluta försök")
Urbota korkat, som sagt.
Jag har en kvinna i min närhet som djupt sörjer att hon inte har fler än tre barn, för hennes stora dröm var att ha åtminstone lika många barn som hennes egen syskonskara består av, kanske något till utöver det. Hon är ju inte mindre glad för de tre hon har, det hör överhuvudtaget inte ihop med sorgen över vad som inte blev. Men det är svårt för "folk" att överlag hålla isär sådana där saker, man kan faktiskt vara överlycklig och sörja i exakt samma ögonblick.
Skönt se folk som inte dumförklarar en. Jag har alltid drömt om 4 barn. Först ett missfall 2010, sen utomkvedshavandeskapet 2012. Så känns som jag inte får ha 4 barn. Var en (numera fd) vän som slängde ut sig "Inse att du ska inte ha fyra barn"
Skönt se folk som inte dumförklarar en. Jag har alltid drömt om 4 barn. Först ett missfall 2010, sen utomkvedshavandeskapet 2012. Så känns som jag inte får ha 4 barn. Var en (numera fd) vän som slängde ut sig "Inse att du ska inte ha fyra barn"
Amen vaa? Alltså va håller folk på med? Vem är hen till att berätta för dig att du inte ska ha fler barn!!
Jag blir så jävla förbannad på folk!
I helgen när jag va på kalas så satt jag o höll min systers bebis och fick höra typ 10 gånger att "åh du har så bra hand om barn, det är bara hem o hoppa i säng o få egna" (Givetvis från en man)
Jo! För så lätt är det ju verkligen! Pucko!
man blir så trött på folks dumma kommentarer! Ordet BARA missbrukar dessutom folk hårt.
Ja det gör folk verkligen.
O att vuxna människor inte fattar att det kan va väldigt känsligt att få frågan femtielva gånger "är det inte dags för er snart" o än dummare "jag trodde ni skulle få nu när du fått fast jobb o flyttat till hus o blablabla"
Efter mitt missfall där jag nära dog (med blödningen mm) var jag sååå nedstämd. Gick in i väggen. Då visade sig svägerskan som bara skulle ha två blivit gravid med nummer tre. Jag hade svårt ta in det i början för fick inte veta det direkt heller. Fick det berättat på omvägar. Då fick jag skäll av min svärmor för jag "inte tycker de ska få ha barn" och "missunnade henne barnet". Vilket jag inte gjorde. Jag sörjde MITT barn och var i min bubbla. Så fick liksom inte stöd för alla skulle gulla henne som väntade barn. Satt ensam med min man som enda stöd och han olycklig för visste inte hur han skulle stötta mig.
Svärmor tyckte att man BARA skulle rycka upp sig
Nä men fy! Vilken hemsk upplevelse.
Vi är 2 i släkten som har försökt bli gravida ett tag, jag i 10 månader o hon andra i 2,5 år. Hon har även några missfall i bagaget. O vi har bestämt att berätta för varandra enskilt så inte bomben släpps vid ett kalas eller liknande.
O detta just för samtidigt som vi skulle bli glada för varandras skull så skulle man nog känna sig lite ledsen o avundsjuk för ens egna situation.
INGET fel i det! Tycker jag. O extra förståelse ska man ha när det hänt hemska saker som missfall ex..
Man vill kanske inte hoppa av glädje o lyssna på allt som är så underbart precis då.
Skönt att ni har bestämt det. Personligen skulle jag själv med berätta om någon runt om en kämpar. Det är hyfs.
Sitter och håller tummarna för er alla här. Själv jobbar jag med vikten för fullt nu för få ÄL igen. Först då man har en chans
Passar inte ihop?Folk är så klumpiga. Jag har fått höra att det nog inte är meningen att jag ska få barn. "Ni passar helt enkelt inte ihop."
@Ackio du ska absolut inte känna att du inte hör hemma här i tråden. De barn (eller den lycka) man redan har påverkar ju inte ens drömmar om annan/ytterligare lycka.
Ja. Några har tyckt att blir man inte gravid "genast" så passar man inte ihop och det är liksom inte menat att man ska få barn tillsammans. Jävla idioter.
Jupp det stämmer.Visst måste det väl finnas en och annan här inne som hållit på med IVF? Jag har varit inne på att göra äggdonation iom att jag uppenbarligen har ganska lätt för att få barn och jag tror att jag är rätt nöjd med 2 barn som det känns idag. Visst är det väl liknande behandlingar för äggplock inför IVF och äggplock inför donation?