En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lägger till mig på listan, fick äntligen positivt på ägglossningstestet den 1/2 (dag 21 i cykeln) vet ju inte hur lång cykeln är eftersom det är den första sedan jag slutade med piller men lägger in BIM 14 dagar efter ägglossning så får jag väl se vad som händer...

Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1
Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn
Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i nio månader, 30 år, inga barn
hemlig ÄL 28/1 - dock utan sambon hemma så tvivlar att det blir nåt denna månad. Kör på februari istället förhoppningsvis
paprika ÄL 29/1 BIM 11/2, 28 år, inga barn
Akvileja ÄL 30/1 BIM 13/2 Försök nr 4, 31 år, inga barn
Narcissa ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 2, 35 år, inga barn
Hanna_90 ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 1, 25år, inga barn
Robl ÄL 3/2 BIM 17/2 försök nr 11, 24 år, inga barn
em-pirre ÄL 3/2 BIM 18/2, Försök nr 18, 29 år, inga barn
Safir ÄL 8/2 BIM 22/2, försök nr 6, 27 år, inga barn
Kanintant - inväntar äl/mens efter MA, 32 år, inga barn
ninsan ÄL 16/2 BIM 2/3, försök nr 5, 31 år, inga barn
fia-lisa ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år

Lägger in mig själv med ändrat datum. Har ingen aning om hur mensen tänker komma, men har beräknat ungefärligt utifrån ÄL i januari.

hemlig ÄL 27/2 BIM 14/3 Försök nr 1 fortfarande (eftersom vi missade ÄL i januari), 31,5 år, inga barn

Mitt äl-test hade lite svagare streck idag. Tog detta på morgonen och det igår på em. Ska ta samma tid varje dag så ser jag hur det beter sig. Sen vet man ju inte, kan ju ta flera veckor innan det kommer igång men eftersom gravidtestet var negativt kan jag ju lika gärna hålla koll.

Tack! Det är en lättnad, på flera vis, att ens tankar och känslor inte är så himla konstiga, utan att andra kan känna igen sig i dem och själva kanske har varit ungefär där. Så tack för det och för kramarna :)
Absolut är det så, att det är så mycket som folk inte har en aning om, och så mycket som antas. På ett sätt är det synd att det inte är mer öppenhet runt allt det här, samtidigt vill jag själv inte berätta för någon "i verkligheten" ens att vi försöker få barn, och verkligen inte att vi fick missfall. Det känns alldeles för ömtåligt och privat och jag vill inte att folk runt oss ska fundera över om vi väntar barn eller inte... Så det är ju inte alldeles enkelt.

Vill passa på att gratulera också till nya lilla dottern!
Det var en hemsk resa ni fick göra men jag hoppas att du känner dig bättre, efter omständigheterna, och snabbt kryar på dig, och att resten av familjen mår bra. Stor kram och grattis!

Jag babblar åt flera, så det är lugnt ;)

Det här med beslutsångest...

Idag när jag satt på ändhållplats så såg jag en pappa leka med sin unge i snön och då kände jag "jag vill också".

Och nästa dag så känner jag att det räcker bra med sambon och djuren.

Det här med beslutsångest...

Idag när jag satt på ändhållplats så såg jag en pappa leka med sin unge i snön och då kände jag "jag vill också".

Och nästa dag så känner jag att det räcker bra med sambon och djuren.
Sån är jag med, jag har ju ett barn och ofta kan jag tänka att vi har det ju helt underbart som vi har det och i nästa stund så längtar jag efter att utöka familjen. Tror det handlar till stor del om att "man vet vad man har men inte vad man får..." Ibland tycker man det är värt att chansa och ibland inte.

Sån är jag med, jag har ju ett barn och ofta kan jag tänka att vi har det ju helt underbart som vi har det och i nästa stund så längtar jag efter att utöka familjen. Tror det handlar till stor del om att "man vet vad man har men inte vad man får..." Ibland tycker man det är värt att chansa och ibland inte.

Ja definitivt.

Men det är ju omöjligt att veta i förväg om det var värt det :D

Alltså jag vet att vi aldrig skulle ångra ett till barn. Men jag håller definitivt med om känslan att det är bra som det är just nu, också!

Blir glad att läsa att det är fler som planerar tvåa men ändå är lite nöjda med livet som det är... Jag brottas med längtan efter en till och skräcken över 9 månader som i mina ögon är öken och sen en oviss framtid som kanske blir tuffare än jag tänkt- vem vet...
Nu är mensen en dag sen men känns på G och jag vägrar testa negativt igen så jag tänker vänta tills....

Jag kan trösta er med att efter andra barnet så spelar det inte så stor roll längre. Om man har tre, fyra, fem eller fler barn är liksom ingen skillnad. :D

Eller jo det finns en liten skillnad. Har man fyra barn så tvättar man jämt :crazy:

Jag är nog i nån sort svacka..
Det här med barn känns inte alls roligt längre... Eller barn känns jätteroligt, men grejen med alla försök o besvikelse när mensen kommer, äl-test osv osv..
Börja testa med äl-test i 2 dagar o sen brydde jag mig inte, så vet inte om jag haft äl denna månad.. Isåfall ska jag ha det nu typ.
Ja, vi har ju fått till det ett par gånger så har jag haft äl så finns det hopp men det känns som om det kvittar denna månad, känns som jag inte bryr mig.. :/ va fan?!

Nån annan som också hamnat / haft en svacka?
Hoppas det går över, känner mig typ lite eländig..?

Jag är nog i nån sort svacka..
Det här med barn känns inte alls roligt längre... Eller barn känns jätteroligt, men grejen med alla försök o besvikelse när mensen kommer, äl-test osv osv..
Börja testa med äl-test i 2 dagar o sen brydde jag mig inte, så vet inte om jag haft äl denna månad.. Isåfall ska jag ha det nu typ.
Ja, vi har ju fått till det ett par gånger så har jag haft äl så finns det hopp men det känns som om det kvittar denna månad, känns som jag inte bryr mig.. :/ va fan?!

Nån annan som också hamnat / haft en svacka?
Hoppas det går över, känner mig typ lite eländig..?
Absolut!
Tappade sugen efter tredje försöket... Känns bara som att man blir besviken när man bryr sig och då kör man väl mentala stilen att "det blir vad det blir, spelar ingen roll- och det passar hur som helst inte att bli gravid nu för det är så roligt att rida och vi ska ju åka på semester i sommar. Dessutom är vin och ost skitgott på fredagkväll och det får man inte ha när man är gravid..."
Och lik förbannat har jag Ågren över att känna mensvärk och veta att det nog bara är en tidsfråga innan detta försöket är i soptunnan... Men då får jag ha mitt vin på fredag och låtsas att det var livskvalitet...
Nej jag är inte bitter!

Absolut!
Tappade sugen efter tredje försöket... Känns bara som att man blir besviken när man bryr sig och då kör man väl mentala stilen att "det blir vad det blir, spelar ingen roll- och det passar hur som helst inte att bli gravid nu för det är så roligt att rida och vi ska ju åka på semester i sommar. Dessutom är vin och ost skitgott på fredagkväll och det får man inte ha när man är gravid..."
Och lik förbannat har jag Ågren över att känna mensvärk och veta att det nog bara är en tidsfråga innan detta försöket är i soptunnan... Men då får jag ha mitt vin på fredag och låtsas att det var livskvalitet...
Nej jag är inte bitter!

Det är ju jag på pricken!
Nästan så man går o inbillar sig själv att "äsch! Blir det så blir det" men tankarna på bebis, graviditet o allt där till finns där också..
Det där med vinet känner jag igen, "det positiva är ju att jag får dricka o äta detta ikväll" .... Fast hade alla dar i veckan hellre druckit vatten o ätit gurka!!

Är säkert nått självförsvar hjärnan har för o överleva en längre försöksperiod ;)

Det är ju jag på pricken!
Nästan så man går o inbillar sig själv att "äsch! Blir det så blir det" men tankarna på bebis, graviditet o allt där till finns där också..
Det där med vinet känner jag igen, "det positiva är ju att jag får dricka o äta detta ikväll" .... Fast hade alla dar i veckan hellre druckit vatten o ätit gurka!!

Är säkert nått självförsvar hjärnan har för o överleva en längre försöksperiod ;)
Jag vill ha en lillebror/syster färdigpaketerad typ 1 år gammal....
Gravid tyckte jag var sååååå tråkigt. Bäbistiden var iofs mysig men oförutsägbar på nåt vis. Svårt att planera livet för man vet inte hur man mår och hur bäbis är.
Vårt barn är fem år och självgående i mångt och mycket och det är ju jätteskönt. På nåt vis längtar jag efter något som ska störa friden... Samtidigt som jag kan få ångest över tanken på barnvagnar in och ut ur bilar och bussar och flyg när man reser...
Och så den där besvikelsen på kroppen- va fan, halva livet har man aktat sig för att bli gravid och när man verkligen siktar och försöker så blir det ingen träff...

Usch o fy, trodde inte att jag skulle känna av äl nu eftersom jag inte ätit Pergo men fy va ont jag haft hela morgonen...
Kanske hänger effekten kvar från förra månaden.

Skriver upp mig på listan igen. Min senaste cykel var rekordkort, 21 istället för 29 dagar, så jag har börjat testa med ägglossningsstickor för att få bättre koll på min kropp.

hemlig ÄL 27/2 BIM 14/3 Försök nr 1 fortfarande (eftersom vi missade ÄL i januari), 31,5 år, inga barn[/QUOTE]
TantGredelin BIM ca 23/2

TantGredelin BIM ca 23/2
hemlig ÄL 27/2 BIM 14/3 Försök nr 1 fortfarande (eftersom vi missade ÄL i januari), 31,5 år, inga barn

@Hyldeblomst @Flutterdash @Cynthia vill ni uppdatera?:)

TantGredelin BIM ca 23/2
Ackio - inväntar äl/mens pga fetma, 31 år, 3 barn. Försökt 2 år.

La in mig i listan. Känns som jag har för många barn för passa in på nått vis. Skäms ju för flera inte ens fått första :(
(kanske för folk säger åt en "var glad att ni har barn och sluta försök")

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 538
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
465
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 100
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka