En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter mitt missfall där jag nära dog (med blödningen mm) var jag sååå nedstämd. Gick in i väggen. Då visade sig svägerskan som bara skulle ha två blivit gravid med nummer tre. Jag hade svårt ta in det i början för fick inte veta det direkt heller. Fick det berättat på omvägar. Då fick jag skäll av min svärmor för jag "inte tycker de ska få ha barn" och "missunnade henne barnet". Vilket jag inte gjorde. Jag sörjde MITT barn och var i min bubbla. Så fick liksom inte stöd för alla skulle gulla henne som väntade barn. Satt ensam med min man som enda stöd och han olycklig för visste inte hur han skulle stötta mig.

Svärmor tyckte att man BARA skulle rycka upp sig :o
Ännu en till som råkat illa ut i samband med ett missfall. Nu är vi tre här.

@Ackio

Vissa är bara dumma i huvudet och häver ur sig vad som helst på en annans bekostnad :(

Självklart har du rätt till din fyra precis lika mycket som någon annan har till sin första.
Ingen annan bestämmer hur många barn man vill ha.

Själv började jag tänka på nr 4 igår :o

Kände bara att det kanske är tråkigt att inte ha några syskon att leka med när man växer upp?

Mina är ju 6 och 8 år och har ju varandra. En till liten skulle ju ha minst 7 års åldersskillnad till min nuvarande minsta.
Min man har det så. Han har två syskon som är 8 och 10 år äldre än honom och han växte ju i princip upp själv. Dom var ju tonåringar när han blev lite större.
Och själv har jag fyra syskon och är mellanbarnet och mitt i smeten så att säga. Kan inte föreställa mig hur det är att växa upp utan syskon att bråka med :p

Så nu tänkte jag att man kanske skulle ha ytterligare en till med en åldersskillnad på 1-2 år. Det är nästan prick 1 år mellan mig och min yngsta storebror och vi hade väldigt roligt ihop när vi var små.

Nu har jag dock inte sagt något till min man. Det känns som en bra plan att inte inviga honom i mina tankar just nu känner jag :angel: :p

Spanade på bebiskläder när jag var på stan innan och det skulle jag inte gjort :love:

@Tora

Känns som man känner dig lite när man smygläst här ett tag men är inte hundra på dina barn. Vet att din största är en pojke (?) och din yngsta en tös, men dom andra två då? :)

@Ackio

Vissa är bara dumma i huvudet och häver ur sig vad som helst på en annans bekostnad :(

Självklart har du rätt till din fyra precis lika mycket som någon annan har till sin första.
Ingen annan bestämmer hur många barn man vill ha.

Själv började jag tänka på nr 4 igår :o

Kände bara att det kanske är tråkigt att inte ha några syskon att leka med när man växer upp?

Mina är ju 6 och 8 år och har ju varandra. En till liten skulle ju ha minst 7 års åldersskillnad till min nuvarande minsta.
Min man har det så. Han har två syskon som är 8 och 10 år äldre än honom och han växte ju i princip upp själv. Dom var ju tonåringar när han blev lite större.
Och själv har jag fyra syskon och är mellanbarnet och mitt i smeten så att säga. Kan inte föreställa mig hur det är att växa upp utan syskon att bråka med :p

Så nu tänkte jag att man kanske skulle ha ytterligare en till med en åldersskillnad på 1-2 år. Det är nästan prick 1 år mellan mig och min yngsta storebror och vi hade väldigt roligt ihop när vi var små.

Nu har jag dock inte sagt något till min man. Det känns som en bra plan att inte inviga honom i mina tankar just nu känner jag :angel: :p

Spanade på bebiskläder när jag var på stan innan och det skulle jag inte gjort :love:

Mina är 9, 7 och 5 i år. Så blir ju minst 6 år mellan den yngre två då. Men ska väl gå det med.. om det blir något.

Folk är så klumpiga. Jag har fått höra att det nog inte är meningen att jag ska få barn. "Ni passar helt enkelt inte ihop."

@Ackio du ska absolut inte känna att du inte hör hemma här i tråden. De barn (eller den lycka) man redan har påverkar ju inte ens drömmar om annan/ytterligare lycka.

Så sa folk till min bror med när dom försökte skaffa barn. Det tog några år innan dom fick sin tös.
Dom var väldigt öppna med sina problem och jag minns den dagen min bror ringde mig och sa att hans tjej var gravid. Han var så glad och hon var bara i vecka sex men med lite hjälp så lyckades dom. Hon blir 9 år nu i vår. Deras enda barn. Vet inte om dom försökt skaffa flera men jag vet att deras tös är allt dom önskat sig och det enda barnet dom behöver.
Man kände sig hjälplös när man såg alla hennes temperaturuträkningar på nattduksbordet och tester hit och dit.
Även fast jag själv har två så tar jag inte för givet att nästa kommer som ett brev på posten. Mina ägg kan ju ha gått i pension eller vad som helst.
Vissa vill man klippa tungan av.

Mina är 9, 7 och 5 i år. Så blir ju minst 6 år mellan den yngre två då. Men ska väl gå det med.. om det blir något.

Det går alldeles utmärkt :)
Det är 6 år mellan mig och min yngsta syster och visst lekte vi inget när vi var små men sen när vi blev lite äldre så hade vi mer utbyte av varandra.

Det skiljer 13 år mellan mitt äldsta och yngsta syskon. Vad är vi? 23, 25, 29, 30 och 36 år.

@Tora

Känns som man känner dig lite när man smygläst här ett tag men är inte hundra på dina barn. Vet att din största är en pojke (?) och din yngsta en tös, men dom andra två då? :)
Det är två pojkar dom också.

Ca två år mellan dom. Dvs dom är 6 år, 4 år, 2 år och så noll år.

(Och jag som absolut inte skulle ha några barn. När jag var 33 år så blev jag oplanerad gravid och resten är historia, som man brukar säga :D)

Det är två pojkar dom också.

Ca två år mellan dom. Dvs dom är 6 år, 4 år, 2 år och så noll år.

(Och jag som absolut inte skulle ha några barn. När jag var 33 år så blev jag oplanerad gravid och resten är historia, som man brukar säga :D)

Jag skulle varken ha man eller barn :p
Skulle leva singellivet hela livet typ och den planen höll i ungefär två minuter efter att jag träffat min man :D
Jag sa faktiskt till honom att jag inte ville ha ett förhållande för jag skulle sticka iväg utomlands och jobba och aldrig mer återvända till Sverige men blir man kär så blir man :love:

Jag tror att det är väldigt lätt att säga i början att vi har bara sex som vanligt och blir det så blir det.

Men när det sedan går några månader utan att det blir något så är det nog svårt att inte börja planera och hålla på.

Skulle leva singellivet hela livet typ och den planen höll i ungefär två minuter efter att jag träffat min man :D
Jag sa faktiskt till honom att jag inte ville ha ett förhållande för jag skulle sticka iväg utomlands och jobba och aldrig mer återvända till Sverige men blir man kär så blir man :love:
Så allt är din mans fel med andra ord :devil:

:D

Jag träffade min man dumpad och höggravid. Skulle inte ha ett förhållande. Hatade allt vad män hette. Min vän tyckte jag skulle ta den förälskade nörden som rebounce :rofl: i år har vi varit ett par i 9 år och han är det bästa som kunde hända mig :love:

Magsjuka och mens. Drar täcket över skallen och tänker på hur vilken snygg tant jag ska vara på stranden i sommar...Inte för att jag brukar vara där men va fan!

Funderar hit och dit men får inte ihop det. Vill ni kunniga människor upplysa mig?

Kan man ha tydliga symptom på äl men sen inte få mens? Sumptom som ont i ena äggstocken (där jag gissar att den sitter) och äggviteflytningar (när jag säger tydliga symptom menar jag som mängden äggvita från typ ett helt ägg) Eller egentligen, kan man ha tydliga symptom men ändå inte få äl?

Om man haft äl, hur länge kan det dröja innan man får mens? Det måste finnas någon bortre gräns.

Får man äggviteflytningar precis vid äl eller lite före eller efter?

Sista pillret på p-piller kartan, nu vet jag inte om jag ska fortsätta eller sluta...
Vi hade sagt att jag skulle sluta nu, samtidigt är jag rätt nöjd med bara sonen. Å andra sidan vill jag att han ska få ett syskon men jag hade gärna fått den som sex månader...

La in mig i listan. Känns som jag har för många barn för passa in på nått vis. Skäms ju för flera inte ens fått första :(
(kanske för folk säger åt en "var glad att ni har barn och sluta försök")

Tänk att folk har fräckheten att lägga sig i allting! Du och din partner bestämmer själva hur många barn ni vill ha. Det har ingen annan med att göra. Barnet som inte finns än kommer vara saknat tills det är här oavsett om man har eller inte har barn sedan tidigare.

Senast ändrad:
Funderar hit och dit men får inte ihop det. Vill ni kunniga människor upplysa mig?

Kan man ha tydliga symptom på äl men sen inte få mens? Sumptom som ont i ena äggstocken (där jag gissar att den sitter) och äggviteflytningar (när jag säger tydliga symptom menar jag som mängden äggvita från typ ett helt ägg) Eller egentligen, kan man ha tydliga symptom men ändå inte få äl?

Om man haft äl, hur länge kan det dröja innan man får mens? Det måste finnas någon bortre gräns.

Får man äggviteflytningar precis vid äl eller lite före eller efter?
Ja du kan ha symptom utan att ägget lossar.

Man brukar räkna i genomsnitt 14 dagar efter ägglossning men det kan variera mellan 10-18 dagar. Allt annat är inte "normalt"

Du brukar få äggviteflytningar före ägglossning men hur långt innan är individuellt och varierar från gång till gång. Sen kan det hålla i sig något dygn efter ägglossningen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 538
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka