En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast jag får ägglossning varje månad. Eller iaf utslag på testen. Jag var inne på teorin att man spolat bort allt "försvar" så att spermierna lättare kom hela vägen fram, så att säga. Men ingen vet ju riktigt vad som hände, bara ATT det hände :)

Fast jag får ägglossning varje månad. Eller iaf utslag på testen. Jag var inne på teorin att man spolat bort allt "försvar" så att spermierna lättare kom hela vägen fram, så att säga. Men ingen vet ju riktigt vad som hände, bara ATT det hände :)

Ägglossning och friska äggledare har ju inte så mkt med varandra att göra ;)
Det går ju utmärkt att ha det ena utan det andra men det blir inga barn utan båda.

paprika ÄL 29/1 BIM 11/2, 28 år, inga barn
Akvileja ÄL 30/1 BIM 13/2 Försök nr 4, 31 år, inga barn
MEJ84 Äl 31/1 BIM 14/2 försök nr 7, 30 år, inga barn
Narcissa ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 2, 35 år, inga barn
Hanna_90 ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 1, 25år, inga barn
Robl ÄL 3/2 BIM 17/2 försök nr 11, 24 år, inga barn
em-pirre ÄL 3/2 BIM 18/2, Försök nr 18, 29 år, inga barn
Safir ÄL 8/2 BIM 22/2, försök nr 6, 27 år, inga barn
Is ÄL 8/2 BIM 22/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
TantGredelin BIM ca 23/2
Flutterdash ÄL 9/2?? BIM 23/2, försök nr 4, 27 år, inga barn
fia-lisa ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
hyldeblomst ÄL ca 12/2 BIM ca 1/3 försök nr 2 efter missfall i november
ninsan ÄL 16/2 BIM 2/3, försök nr 5, 31 år, inga barn
hemlig ÄL 27/2 BIM 14/3 Försök nr 1 fortfarande (eftersom vi missade ÄL i januari), 31,5 år, inga barn
Cynthia Äl 2/3 BIM 16/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - inväntar äl/mens pga fetma, 31 år, 3 barn. Försökt 2 år.
Kanintant - inväntar äl/mens efter MA, 32 år, inga barn
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
Nrtre - inväntar en full cykelgång efter uttag av hormonspiral. Möjligtvis äl 8/2 och BIM ca 22/2, 29 år, två barn
lil-sis, får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.

Senast ändrad:
Min sambo är bortrest för tillfället, kommer hem i morgon. Jag hade ÄL på dag 14 förra månaden så jag hade mina förhoppningar på att ha dag 14 denna månad också, dag 14 är nämligen i morgon.. Men såhär ser mitt ÄL-test ut idag. Är det positivt? :( Vafan äggjävel vänta till i morgon!!!!!!

IMG_20150209_181051_zpsumswho30.jpg

Min sambo är bortrest för tillfället, kommer hem i morgon. Jag hade ÄL på dag 14 förra månaden så jag hade mina förhoppningar på att ha dag 14 denna månad också, dag 14 är nämligen i morgon.. Men såhär ser mitt ÄL-test ut idag. Är det positivt? :( Vafan äggjävel vänta till i morgon!!!!!!

Nu brukar den visa positivt i alla fall 24h innan ägglossning. Så fortsätt du att testa så ser du om ägget hunnit släppa eller inte.

Ni hinner säkert nuppa en gång innan ägglossningen :D

Om det är positivt så betyder väl det att äl är imorgon? I så fall blir det ju perfekt :)

Jag blev så deppig när ÄL-testet såg positivt ut, men känner mig lite gladare nu. :p Ägget släpper väl typ 12-48 timmar efter positivt test, så har jag tur så hinner ju sambon hem innan det är försent. Har förstått det som att det är bäst att det finns spermier där redan och väntar på ägget, så att säga. Men kanske inte är kört ändå.

Jag tror man ska släppa fram de tankarna också men inte uppmuntra.

Jag behöver iaf en alternativ plan för att hantera livet.

Just det, det pågår ett liv under tiden oxå. Du har nog rätt. Det är bara så skrämmande att tänka så långt. Hoppas att ingen av oss hamnar där.

Domen från Gun blev - dubbelkur pergo. Försöker få igång mensen nu så jag kan väl börja med pergon om drygt två veckor tänker jag. Den här gången skulle det göras ul strax innan äl. Hoppas det visar att det faktiskt händer något. Och hoppas jag lyckas genomlida kuren utan att mina känslosvängningar ställer till för mycket besvär.

Somnade om och lyckades producera nog kiss för ett test ;)

Det ger utslag men svagt och rätt väntat med pågående hormonkaos.

Kanske hinner kissa på hela påsen innan de händer något :eek:

Hm, idag var strecket starkare än de andra dagarna (inte riktigt lika starkt som kontrollstrecket dock), undrar om äl är på gång.... hade mycket flytningar igår så det är ju inte omöjligt, får se vad det visar imorgon.

Lagt in mig med nytt beräknat datum eftersom mensen dök upp ca en vecka för tidigt. Har dock inte helt koll på cykeln än så datumen är ungefärliga.

paprika ÄL 29/1 BIM 11/2, 28 år, inga barn
Akvileja ÄL 30/1 BIM 13/2 Försök nr 4, 31 år, inga barn
MEJ84 Äl 31/1 BIM 14/2 försök nr 7, 30 år, inga barn
Narcissa ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 2, 35 år, inga barn
Hanna_90 ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 1, 25år, inga barn
Robl ÄL 3/2 BIM 17/2 försök nr 11, 24 år, inga barn
em-pirre ÄL 3/2 BIM 18/2, Försök nr 18, 29 år, inga barn
Safir ÄL 8/2 BIM 22/2, försök nr 6, 27 år, inga barn
Is ÄL 8/2 BIM 22/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
TantGredelin BIM ca 23/2
Flutterdash ÄL 9/2?? BIM 23/2, försök nr 4, 27 år, inga barn
fia-lisa ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
hyldeblomst ÄL ca 12/2 BIM ca 1/3 försök nr 2 efter missfall i november
ninsan ÄL 16/2 BIM 2/3, försök nr 5, 31 år, inga barn
hemlig ÄL 17-18/2 BIM 6/3, försök nr 1, 31,5 år, inga barn
Cynthia Äl 2/3 BIM 16/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - inväntar äl/mens pga fetma, 31 år, 3 barn. Försökt 2 år.
Kanintant - inväntar äl/mens efter MA, 32 år, inga barn
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
Nrtre - inväntar en full cykelgång efter uttag av hormonspiral. Möjligtvis äl 8/2 och BIM ca 22/2, 29 år, två barn
lil-sis, får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.

Nu tog jag ett nytt ÄL test och det var negativt, så ägget har släppt då alltså. Skulle tro att det släppte natten till idag (får en slags känsla i livmodertrakten omkring ägglossning varje gång..) Min sambo kommer hem i kväll, och ägget är väl befruktningsdugligt i typ 12 timmar efter ägglossning? Känns som vi är rätt körda denna cykel. :(

Alltså jag tycker inte det är kul att försöka bli gravid. Jag vill så gärna, och även min sambo. Han bara pratar om hur han hoppas att det ska vara en bebis på väg i sommar, hur vi ska berätta för våra föräldrar och sådär. Jag är glad att han också vill, såklart.

Men själva sexandet.. Alltså jag har rätt låg sexlust och det är mycket som ska vara "rätt" för att jag ska känna lust. Nu måste jag liksom frammana lust för att lyckas ha sex flera gånger vid "rätt" tillfälle varje månad och det är svårt, och det gör att jag får sämre lust under resten av månaden.

Nu känner jag mig bara ledsen över att det antagligen är försent för denna månaden. Alla runt omkring mig bara får barn eller är gravida, får fasen nya gravidbesked varje vecka från vänner och bekanta och instagram översvämmas med bebisar och gravidmagar. Jag fattar att det sticker i ögonen på er som kämpat jättelänge, att jag känner såhär efter bara fyra försök.

Jag läste någonstans att det är lägre chanser att bli gravid om man har pågående inflammation i kroppen, och jag är under utredning för en inflammatorisk reumatisk sjukdom som jag just har typ ett skov som varat hela denna vinter. Det är lätt att bli ledsen och nere när man alltid har ont, och dessutom får höra att roten till all min smärta kommer försvåra för mig att bli gravid.

Ledsen för gnäll. Jag är glad att denna tråden finns.

Det ÄR jobbigt och man FÅR bli arg, ledsen bitter och sur och tvär och... allt.

Det brukar bli bättre efter mensen. Då får man nytt hopp igen och orkar lite till.

@lil-sis jag väntar ÄNNU på mina labbsvar. Genast jag fått dem så bokar jag tid. Så om en vecka borde jag veta mycket mer. Det blir bara lite svårt då man forftarande har hopp. Hela tiden tänker jag "Jag bokar efter denhär mensen" sen blir man hoppfull igen och vill vänta nästa ÄL, nästa mens o.s.v.

@Mitten vissa påstår ju att det kan vara lättare att lyckas efter spolning. Min Gun sade att det inte är bevisat, men att det ändå verkar vara så att många blir gravida efteråt, och att "effekten" brukar hålla i några månader. Jag har spolats två gånger utan resultat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka