En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är ÄL på gång enligt teststickan, kan inte vara ngt annat än det.

IMG_4174.jpg

Tolka stickor, fredagsnöje? Sambon är inte hemma ikväll, men vi låg igår och ligger imorgon, borde funka va?
Absolut! :up:

Oj va det skrivits här! Hinner inte läsa genom alla sidor sen sist :)

Jag är fortfarande i en "detta är så j*vla tråkigt" svacka.
Bim på tisdag & givetvis hoppas jag. O vet inte om samtalsämnet är aktuellt men jag har också haft halsbränna i 2 dagar nu, men det kanske kan bero på stress också?

Oj va det skrivits här! Hinner inte läsa genom alla sidor sen sist :)

Jag är fortfarande i en "detta är så j*vla tråkigt" svacka.
Bim på tisdag & givetvis hoppas jag. O vet inte om samtalsämnet är aktuellt men jag har också haft halsbränna i 2 dagar nu, men det kanske kan bero på stress också?

Jag har haft halsbränna varje dag senaste 4-5 dagarna. Tror inte jag är gravid. Halsbränna kan ju komma av många skäl tyvärr

I wish. Men tror mensen trillar in så här lagom romantiskt när som helst ;)

Haha! Vi får hoppas inte ;)
Själv så får jag den väl lagom på jobbet denna månad också, dom räknar snart ut att det är mensen som spökar när jag håller på att avlida ett par timmar på förmiddagen 1 gång i månaden ;)

Jag går och väntar på ägglossning jag... P-tracker påstår att jag får vänta till den 20:e, men att vi med gott mod kan börja pippa seriöst imorn. Fertilitetsmonitorn bara fortsätter vilja ha mer stickor av mig och bara ger låga värden tillbaka. Tveksam till att det blir nån lossning denna månad, p g a snurrerierna i december-januari.

I dag när jag mockade så tänkte jag att "jag måste vara seriöst dum i huvudet som tänker skaffa ett barn till nu när allt (typ hela livet) äntligen fungerar igen".
Så nu har jag lite funderingar om det egentligen är så klokt med ett till barn, samtidigt ser jag gärna att lilleman får ett syskon om det vill sig. Å andra sidan är jag nog inte ensam om att få sådana tankar.

Tycker det var jobbigare att bestämma sig för att göra om det än att vilja skaffa barn första gången☺
Jag har lite äl symptom redan nu fast det inte ska vara än på en vecka. Och förra månaden tror jag inte jag hade någon äl alls. Så jag litar inte alls på nåt längre och funderar på stickor nästa månad....

Nej alltså jag förstår verkligen inte. Resultatet stämmer ju inte överens med det jag upplever. Förutom att jag inte blir gravid då... Jag funderar också på allmänt lågt progesteronvärde, och frågade också Gun ifall det går att höja progesteronet utan att äta Clomifen (jag vill verkligen inte ha dedär jävla Clominfenen).

Jag producerar ju uppenbarligen ägg som växer tillräckligt och som släpper. Så ägglossning har jag ju. Det måste vara progesteronknas.
Får se vad hon svarar, ifall jag kan få progesteron istället för Clomifen (hon är så himla ivrig över Clomifen).

Jag hade liknande värden TROTS ägglossning och vul vid pergobehandling med första sonen. För oss fungerade tyvärr inget förrän sonen blev till via IVF. Något knas är det när man får låga progesteronvärden, hade mkt regelbunden mens så det var inget strul där heller. låter pessimistiskt ursäkta det är inte så jag menar men det liknar mina resultat.

Tack för infon! blir inte alls deppad av att läsa vad du skrev, utan precis tvärtom känns det bra att någon annan fungerat som jag! Jag Jag tror också att det inte kommer att funka annat än via IVF. Vi har troligen samma problem. Jag ska ju äta samma medicin som Pergotime (Clomifen alltså).

Fick du inget progesteronpreparat? Undrar varför de inte automatiskt ger mig/oss det?

Tack för infon! blir inte alls deppad av att läsa vad du skrev, utan precis tvärtom känns det bra att någon annan fungerat som jag! Jag Jag tror också att det inte kommer att funka annat än via IVF. Vi har troligen samma problem. Jag ska ju äta samma medicin som Pergotime (Clomifen alltså).

Fick du inget progesteronpreparat? Undrar varför de inte automatiskt ger mig/oss det?
¨
Vet faktiskt inte! Fråga gärna din läkare det har ju hänt så otroligt mkt sen jag gjorde IVF 2007, nu verkar de individanpassa behandling mkt mera (positivt) och inte bara köra långaprotokollet punkt utan att fundera på om det passar eller ej...

Det var likadant för mig angående värden osv!
När jag tog Pergotime kontrollerade de antalet äggblåsor på g för att förhindra tvillingar eller fler. Något bra att veta när man tar Pergotime är att man kan få längre cykel.

Jo jag ska boka vul för äggkoll på dag 11. De bad mig ringa genast mensen börjar. Ska äta Pergo dag 3-7.

Lite jobbigt med vul först på dag 11. Vågar man ha sex innan vul? Tänk om jag kommer dit och så ser de fyra ledande folliklar? :crazy:Sambon hade ju tydligen dessutom superspermier... Jag brukar ha starkt sexsug dag 10-16 ungefär. :D

Magen vänder sig ut och in när jag tittar på glaset med favoritvinet. Det smakar bara beskt och äckligt :( frågan är: tidigt grav-tecken eller den mer trovärdiga och så förbenat mycket tråkigare förklaringen att magkatarren har slagit till igen med full kraft :( bläääää

Trevlig alla hjärtansdag på er alla och jag förväntar mig att minst ett bukebarn blir till denna kärleks dag :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka