Men vi då människa????Har inte fått mens. BIM idag. Känner inte nån mensvärk eller tecken på mens på ingående. Känner mig inte gravid heller.
Har ett graviditetstest hemma men känner mig inte stressad ta det.
Vi vill ju veta!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vi då människa????Har inte fått mens. BIM idag. Känner inte nån mensvärk eller tecken på mens på ingående. Känner mig inte gravid heller.
Har ett graviditetstest hemma men känner mig inte stressad ta det.
Men vi då människa????
Vi vill ju veta!!!
Det är ju det där minusetHahaha Jag vill inte ta det. Blir väl besviken vid minus och deppar lite. Blä! Men samtidigt vill man!
Det är ju det där minuset
Köpte tom det digitala. För då kan man inte se ett + i syne ens.. men det där "Inte gravid" nästan hånar en
Jag bara väntar och väntar på äl-symtom. Åker iväg för jobb onsdag morgon till fredag och vill gärna ha äl innan dess så jag slipper bli stressad att vi ska missa. Att ha sambon jobbande i norge är ett stort minus, vi kan ju missa hur många äl som helst om vi har otur.Äl-testet var negativt i morse men tyckte mig ana ökade flytningar. Tar nog ett test både ikväll och imorgon bitti för säkerhets skull.
Nänä det är ett HÅN att ha ett test hemma och INTE ANVÄNDA DET!
Jag menar, om jag vågar rida min ponny i grupp över bommar så vågar du kissa på en ynka liten sticka...
Man måste ju prata med hästfolk på hästfolks språkGillar din jämförelse
Men hjälp! Har fått den värsta urinvägsinefktion genom tiderna (ich då har jag haft mycke urinvögsproblem) just nu kissar jag så mycket blod. Ser ut som att ha mens när man kissat. Jag gråter.
Fick antibiotika idag men den har inte kickat igång än! Någon som har en huskur i rockärmen för dirkt lindring i väntan på effekt av antibiotika? Har tagit alvedon och dricker typ ren citron just nu
Att föda tvillingar är ärftligt, alltid från mammans sida -aldrig från pappas sida det sägs ju också att det brukar hoppa över en generation eller två så då är du ju verkligen i farozonen enligt den skrönan
Jag vet
Fick mens idag, en dag efter BIM. Känner mig så deppig. Känns som att de flesta tar sig på försök 1 så det måste vara något fel här. Jag vet att det bara var andra försöket men det känns som att detta kommer att ta tid. Om jag inte är gravid till sommaren så blir det utredning. Känns iaf skönt att ha det bestämt. Jag är ändå 35 år. Usch så tungt det känns idag.
Ja, just en skröna. För det är inte alls så att tvillingar bara är ärftligt eller hoppar över en generation.
Det är för det första stor skillnad på enäggs och tvåäggs.
Tvåäggs är lite ärftligt betingat och inte så att det hoppar över en generation, det är rent hittepå. Det som är ärftligt är just benägenheten att släppa två ägg.
Sen är det jättemycket annat som påverkar och det gäller enbart tvåäggs- det ser väldigt olika ut i olika delar av världen och i olika ålderspopulationer. Vanligare ju äldre kvinnan är. Ovanligt i tex Japan men vanligt östra Afrika - antaligen beroende på vad man stoppar i sig.
Enäggstvillingfrkvensen är precis likadan över hela klotet alla typer av populationer.
Men hjälp! Har fått den värsta urinvägsinefktion genom tiderna (ich då har jag haft mycke urinvögsproblem) just nu kissar jag så mycket blod. Ser ut som att ha mens när man kissat. Jag gråter.
Fick antibiotika idag men den har inte kickat igång än! Någon som har en huskur i rockärmen för dirkt lindring i väntan på effekt av antibiotika? Har tagit alvedon och dricker typ ren citron just nu
Vad intressant! Jag har ju tvåäggs, men det är ju IVF, men man ärver tydligen också att det är lättare att embryot fäster i livmoderslemhinnan, jag har massor med tvillingar på min mammas sida, både två och enäggstvilling, men ägglossningen sätter man ju ur funktion vid IVF. Å andra sidan har jag bara varit gravid med tvillingar de gånger jag varit gravid, men fått mf med det ena embryot. Undrar vad i Afrika som gör att man får fler tvillingar?Ja, just en skröna. För det är inte alls så att tvillingar bara är ärftligt eller hoppar över en generation.
Det är för det första stor skillnad på enäggs och tvåäggs.
Tvåäggs är lite ärftligt betingat och inte så att det hoppar över en generation, det är rent hittepå. Det som är ärftligt är just benägenheten att släppa två ägg.
Sen är det jättemycket annat som påverkar och det gäller enbart tvåäggs- det ser väldigt olika ut i olika delar av världen och i olika ålderspopulationer. Vanligare ju äldre kvinnan är. Ovanligt i tex Japan men vanligt östra Afrika - antaligen beroende på vad man stoppar i sig.
Enäggstvillingfrkvensen är precis likadan över hela klotet alla typer av populationer.