En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bara väntar och väntar på äl-symtom. Åker iväg för jobb onsdag morgon till fredag och vill gärna ha äl innan dess så jag slipper bli stressad att vi ska missa. Att ha sambon jobbande i norge är ett stort minus, vi kan ju missa hur många äl som helst om vi har otur.Äl-testet var negativt i morse men tyckte mig ana ökade flytningar. Tar nog ett test både ikväll och imorgon bitti för säkerhets skull.

Jag bara väntar och väntar på äl-symtom. Åker iväg för jobb onsdag morgon till fredag och vill gärna ha äl innan dess så jag slipper bli stressad att vi ska missa. Att ha sambon jobbande i norge är ett stort minus, vi kan ju missa hur många äl som helst om vi har otur.Äl-testet var negativt i morse men tyckte mig ana ökade flytningar. Tar nog ett test både ikväll och imorgon bitti för säkerhets skull.

Ni får frysa in ett lager sperma :D

Min sambo är borta i veckorna men som tur är inte längre bort än att han kan beordras hem vid behov :angel:

Men hjälp! Har fått den värsta urinvägsinefktion genom tiderna (ich då har jag haft mycke urinvögsproblem) just nu kissar jag så mycket blod. Ser ut som att ha mens när man kissat. Jag gråter.
Fick antibiotika idag men den har inte kickat igång än! Någon som har en huskur i rockärmen för dirkt lindring i väntan på effekt av antibiotika? Har tagit alvedon och dricker typ ren citron just nu :(

Men hjälp! Har fått den värsta urinvägsinefktion genom tiderna (ich då har jag haft mycke urinvögsproblem) just nu kissar jag så mycket blod. Ser ut som att ha mens när man kissat. Jag gråter.
Fick antibiotika idag men den har inte kickat igång än! Någon som har en huskur i rockärmen för dirkt lindring i väntan på effekt av antibiotika? Har tagit alvedon och dricker typ ren citron just nu :(

Massa vatten och te med citron i både och. Fy fan. Lider med dig.

Att föda tvillingar är ärftligt, alltid från mammans sida -aldrig från pappas sida :p det sägs ju också att det brukar hoppa över en generation eller två så då är du ju verkligen i farozonen enligt den skrönan :p

Ja, just en skröna. För det är inte alls så att tvillingar bara är ärftligt eller hoppar över en generation.
Det är för det första stor skillnad på enäggs och tvåäggs.
Tvåäggs är lite ärftligt betingat och inte så att det hoppar över en generation, det är rent hittepå. Det som är ärftligt är just benägenheten att släppa två ägg.

Sen är det jättemycket annat som påverkar och det gäller enbart tvåäggs- det ser väldigt olika ut i olika delar av världen och i olika ålderspopulationer. Vanligare ju äldre kvinnan är. Ovanligt i tex Japan men vanligt östra Afrika - antaligen beroende på vad man stoppar i sig.

Enäggstvillingfrkvensen är precis likadan över hela klotet alla typer av populationer.

Fick mens idag, en dag efter BIM. Känner mig så deppig. Känns som att de flesta tar sig på försök 1 så det måste vara något fel här. Jag vet att det bara var andra försöket men det känns som att detta kommer att ta tid. Om jag inte är gravid till sommaren så blir det utredning. Känns iaf skönt att ha det bestämt. Jag är ändå 35 år. Usch så tungt det känns idag.

För det första är du inte ensam. Vi har hållt på i flera år. Vi har inte sökt mer hjälp än en första undersökning av mig, eftersom vi känner att vi inte gjort allt det vi kunnat på egen hand (förrän nu), men sorgen och längtan finns ju där, även om man inte nuppar som kaniner och kissar på stickor varje månad.

Jag skulle känna att det var jätteskönt att ha ett datum, en tidsram, innan det bestämt blir en utredning. Kanske ska följa ert exempel och ta tag i det.

Ja, just en skröna. För det är inte alls så att tvillingar bara är ärftligt eller hoppar över en generation.
Tvåäggs är lite ärftligt betingat och inte så att det hoppar över en generation, det är rent hittepå. Det som är ärftligt är just benägenheten att släppa två ägg.

Sen är det jättemycket annat som påverkar och det gäller enbart tvåäggs- det ser väldigt olika ut i olika delar av världen och i olika ålderspopulationer. Vanligare ju äldre kvinnan är. Ovanligt i tex Japan men vanligt östra Afrika - antaligen beroende på vad man stoppar i sig.

Enäggstvillingfrkvensen är precis likadan över hela klotet alla typer av populationer.

Men nu var du ju lite tråkig. Men jag skrev väl inte att det bara var ärftligt utan att det bara var ärftligt på MAMMANs sida? Dvs OM det gått i arv så är det från mammans sida det va iaf vad läkarna sa när det föddes tvillingar i familjen.

Att hoppa över generationen bara är en skröna tror jag de flesta förstår men det är ju grejen att det är lite roligt att det Kanske kunde vara så ungefär som med spöken :p

Men iövrig böjer jag mig och tackar för din expertis :)

(Nu ska jag hälla i mig ungefär en liter te.... Hur är det möjligt att det just nu känns ännu värre?! Lovar och svär att jag snart kissar mer blod än urin här )

Låter inte alls kul!

Vad intressant! Jag har ju tvåäggs, men det är ju IVF, men man ärver tydligen också att det är lättare att embryot fäster i livmoderslemhinnan, jag har massor med tvillingar på min mammas sida, både två och enäggstvilling, men ägglossningen sätter man ju ur funktion vid IVF. Å andra sidan har jag bara varit gravid med tvillingar de gånger jag varit gravid, men fått mf med det ena embryot. Undrar vad i Afrika som gör att man får fler tvillingar?

@Is Jag skulle försöka sluta dricka ett tag för att slippa kissa och låta urinröret vila och låta antibiotikan kicka in. Inte det lättaste att inte kissa med uvi men så brukar jag försöka göra när allt bara är blod. Jag får också så att det ser ut som mens när jag får uvi. Läkaren har till och med bett mej ta om urinprovet och försöka att inte få med mensblodet. Yeah right, det där är kisset :meh: :cautious: :wtf:

Hoppas du kryar på dej snarast! Jag lider med dej!

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat