Här kommer några fler frågor (vissa saker har du kanske svarat på innan men jag hoppas att du har tålamod med mig och mitt teflonminne och är det någon fråga/frågor du inte vill svara på så strunta bara i dom ).
Har du använt något preventivmedel? När slutade du med det i så fall? Har du alltid haft perioder med regelbunden/oregelbunden mens? Har du varit gravid förut? Du skrev att du har kronisk värk, är det någon sjukdom du har?
Jag tycker det är jättespännande med fmonitorn så du får fortsätta med den bara för min skull
Bara skönt att kunna bolla lite.
Använde p-stav och kondomer senast för 5-6 år sen, så nej, inga aktuella preventivmedel. (Däremot har maken ätit cellgifter i 6-7 år, vilket antagligen påverkat hans kapacitet, men ingen läkare som ännu velat bry sig om det. Han har varit fri från cellgifter sedan hösten 2011.)
Ja, min mens har alltid varit oregelbundet oregelbunden; ibland trygg och stabil, ibland väldigt seg. Perioder med enorm mensvärk och kraftiga blödningar, bl a så att jag svimmat och yrat av värk, och sen perioder med nästan en trevlig känsla av normalt flöde, bara lite lätt molvärk och regelbundenhet nästan exakt på timmen.
Eeventuellt har jag fått missfall vid två tillfällen de senaste 2 åren, men eftersom jag i perioder har riktigt jobbiga blödningar, med nästan alla gravidsymptom innan (förutom kräkandet), så är det lite svårt att känna att det faktiskt var så. Dessa två gånger avvek dock i smådetaljer från de vanliga blödningarna, men jag har inga bevis. Jag är ua enl undersökning.
Jag har Chiari typ 1, lätt variant (eftersom jag kan blunda och gå rakt, rida, o s v) som kan ge t ex värk i armar och ben, men samtidigt har jag så många andra symptom som stämmer in på både sköldkörtelstörningar och fibro. Ingen läkare som velat ta tag i det, trots att jag påtalat det flera gånger. Bara en som brydde sig och hjälpte mig med handlederna, men sen skiljdes vi tyvärr åt.
Haha! Jag tycker det är intressant med monitorn, även om jag fattar att jag lika gärna kan kissa på stickorna och läsa av dem själv, men har man fått en liten teknisk pryl så kan det ju vara kul att testa den och se om den har rätt eller inte.