Håller med Som @ninsan och @Akvileja skrev en bit bak i tråden så är det liksom tryggt att ha sällskap av flera som har ramlat över 30-strecket som försöker få barn för första gången. I min omgivning är de i min ålder antingen redan inne på barn nr 2 eller så finns barn över huvud taget inte på kartan.Men eller hur! Tur vi är flera 30+:are i tråden så en slipper känna sig äldst i världen
Ärligt talat vet jag inte riktigt varför vi känner oss gamla, för alltså inte är väl 30-35 särskilt sent att få barn egentligen? (Eller, det tyckte jag inte innan vi bestämde att försöka i alla fall, då kändes 31 absolut inte gammalt, när beslutet var taget blev jag plötsligt en rabiat cykelräknare och symptomtolkare Så är jag i och för sig med det mesta, det som ska ske ska ske NU. Tja, jag får i alla fall tillfälle att öva mitt tålamod för någon mens har fortfarande inte givit sig tillkänna, drömde till och med att jag fick mens i natt...)
Över huvud taget tycker jag att det är så trevlig stämning här inne, trots ledsamheter och att vi delar med oss av sådant som är jobbigt (eller kanske tack vare). Det är himla skönt att få hänga här med er i tråden och få ta del av era erfarenheter, ni som också försöker för första barnet och ni som har barn, att ventilera och bolla frågor