En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Du råkar inte ha en typ fitbit klocka? Som mäter puls? Mitt första ”tecken” på grav, flera dagar innan jag plussade, var att vilopulsen ökade. Inte bara med nåt slag per minut utan kanske runt 7-10 slag per minut.

Hmm.. Inte en sån, men jag har en blodtrycksmätare som även mäter pulsen. Igår kväll hade jag 78 efter att ha legat och läst en god stund. Har iofs generellt rätt dåligt flås. Men brukar ligga på ca 60..🤔 Intressant tanke!
Om mensen inte kommer tänker jag testa på beräknad dag. Om jag inte lyxad till med ett tidigt test.
Det är ju rätt spännande ändå! Vore häftigt om det blev nåt nu. Men jag är inställd på att det kan dröja också 😊
 
@Linn-Nora könner igen mig i analyserandet och funderandet! Jag ska ju ta nya blodprover i början av nästa mens, och idag kom det blod. Dock var förra cykeln 38 dygn, och nu är jag bara på dygn 25, vilket är väldigt kort för att vara mig. Appen trodde snarare på ägglossning idag. Får ju se om jag blöder imorgon också, men jag har så lite mens i vanliga fall att jag blir nojig att förväxla med en mellanblödning? 🙈
 
@Linn-Nora könner igen mig i analyserandet och funderandet! Jag ska ju ta nya blodprover i början av nästa mens, och idag kom det blod. Dock var förra cykeln 38 dygn, och nu är jag bara på dygn 25, vilket är väldigt kort för att vara mig. Appen trodde snarare på ägglossning idag. Får ju se om jag blöder imorgon också, men jag har så lite mens i vanliga fall att jag blir nojig att förväxla med en mellanblödning? 🙈
Ja, man känner efter och funderar ganska frekvent 🙈

Det låter kämpigt med så lång cykel. Är det därför de tar prover? Obs, du behöver verkligen inte svara om du inte vill 😳😊
 
Ja, man känner efter och funderar ganska frekvent 🙈

Det låter kämpigt med så lång cykel. Är det därför de tar prover? Obs, du behöver verkligen inte svara om du inte vill 😳😊
De tar prover för att mina tidigare prover inte varit helt ok. Jag har sjukt låga äggvärden för min ålder, så de vill kolla så att jag inte är på väg in i klimakteriet, då det är farligt att komma in i det så tidigt (är34år)..
Har nyligen slutat med p-piller, så är inte så konstigt att cyklerna är lite skumma, och vill minnas att jag hade långa (men regelbundna) cykler i tonåren, så blev förvånad över så här tidig mens (om det är det som det är nu 😅). Men lär väl förhoppningsvis bli tydligare imorgon!

Hoppas det går vägen för dig med 💛
 
De tar prover för att mina tidigare prover inte varit helt ok. Jag har sjukt låga äggvärden för min ålder, så de vill kolla så att jag inte är på väg in i klimakteriet, då det är farligt att komma in i det så tidigt (är34år)..
Har nyligen slutat med p-piller, så är inte så konstigt att cyklerna är lite skumma, och vill minnas att jag hade långa (men regelbundna) cykler i tonåren, så blev förvånad över så här tidig mens (om det är det som det är nu 😅). Men lär väl förhoppningsvis bli tydligare imorgon!

Hoppas det går vägen för dig med 💛

Tack för att du ville dela med dig ❤️
Låter kämpigt med prover, men skönt att dom kollar upp det!
Hoppas det är bra svar på proverna imorgon!

❤️ Tack!
Ska hålla tummarna för att dina prover är bra!!
 
Nu är allt klart. Fått mens och börjar med gonal-f imorgon och UL inbokat nästa vecka. Ska ta en ganska hög dos ,300IE, så är både rädd för överstimulering och för att inte få några ägg alls. Har ju jättelågt AMH så är mest rädd för det sistnämnda. Det är första omgången så försöker se det som en ” testomgång” så ingen katastrof om det inte blir så många embryon.
 
Nu är allt klart. Fått mens och börjar med gonal-f imorgon och UL inbokat nästa vecka. Ska ta en ganska hög dos ,300IE, så är både rädd för överstimulering och för att inte få några ägg alls. Har ju jättelågt AMH så är mest rädd för det sistnämnda. Det är första omgången så försöker se det som en ” testomgång” så ingen katastrof om det inte blir så många embryon.


Åh vad spännande, för mig/oss som ska in i IVF-svängen i maj typ tycker jag det är extra spännande att följa. Får jag fråga vad ditt AMH låg på och hur gammal du är, om du vill berätta? Jag är 33 år och mitt låg på 1,0 men läkaren verkade inte speciellt oroad för det iom att övriga prover (och min sambos prov) såg så bra ut och vi vill ha barn NU och inte om 5 år typ.
 
Åh vad spännande, för mig/oss som ska in i IVF-svängen i maj typ tycker jag det är extra spännande att följa. Får jag fråga vad ditt AMH låg på och hur gammal du är, om du vill berätta? Jag är 33 år och mitt låg på 1,0 men läkaren verkade inte speciellt oroad för det iom att övriga prover (och min sambos prov) såg så bra ut och vi vill ha barn NU och inte om 5 år typ.
Ja. AMH va 0,27😞 jag är 31. Vet inte varför det är så lågt. Men min läkare är ändå hoppfull att det ska vara bra kvalitet på äggen eftersom jag inte är så gammal. Även om dom är få. Det kan vara lite högre för jag åt p-piller när jag tog det men det är ändå inte bra.
 
Ja. AMH va 0,27😞 jag är 31. Vet inte varför det är så lågt. Men min läkare är ändå hoppfull att det ska vara bra kvalitet på äggen eftersom jag inte är så gammal. Även om dom är få. Det kan vara lite högre för jag åt p-piller när jag tog det men det är ändå inte bra.
Ja jag tänkter också det, det kanske behövs högre doser av medicin för oss än för de med "bra" amh-värde, men vår ålder borde ju tala för oss avseende kvalité osv.
 
Ja. AMH va 0,27😞 jag är 31. Vet inte varför det är så lågt. Men min läkare är ändå hoppfull att det ska vara bra kvalitet på äggen eftersom jag inte är så gammal. Även om dom är få. Det kan vara lite högre för jag åt p-piller när jag tog det men det är ändå inte bra.
Förstår uppgivenheten.. mitt AMH är runt 0,1 :(
 
Förstår uppgivenheten.. mitt AMH är runt 0,1 :(
Hoppas så att det går bra för er (och oss alla) ändå! Det ÄR ju inte helkört. Jag tänker t.ex på bloggaren Kenza, nu var hon mkt ung, bara 25 år eller så, men hon hade ju ett AMH-värde på 0,2 eller så skrev hon, och bedömdes vara i förklimakteriet. Men hon lyckades ju bli gravid "naturligt" under nedregleringen, så AMH-värdet är ju inte allt. Samtidigt som en del med högre AMH-värde kanske inte alls lyckas bra, så vi ska nog inte stirra oss blinda på det även om jag förstår att det känns svårt.
 
Jag är ju definitivt åtminstone skendräktig 😅
Har börjat må illa också av och till. Fem dagar kvar till mens. Tänker väl att det är inbillning eller önsketänkande lika väl. Men dagarna går rätt långsamt ;) Hade funderingar på att testa ett sånt där testa tidigt från Clearblue, men efter en googling verkar de väldigt svajiga, så jag hoppar nog det.
 
Jag är ju definitivt åtminstone skendräktig 😅
Har börjat må illa också av och till. Fem dagar kvar till mens. Tänker väl att det är inbillning eller önsketänkande lika väl. Men dagarna går rätt långsamt ;) Hade funderingar på att testa ett sånt där testa tidigt från Clearblue, men efter en googling verkar de väldigt svajiga, så jag hoppar nog det.
Spännande 😄😄.
 
Jag är ju definitivt åtminstone skendräktig 😅
Har börjat må illa också av och till. Fem dagar kvar till mens. Tänker väl att det är inbillning eller önsketänkande lika väl. Men dagarna går rätt långsamt ;) Hade funderingar på att testa ett sånt där testa tidigt från Clearblue, men efter en googling verkar de väldigt svajiga, så jag hoppar nog det.
Vanliga CB borde fungera ;).
Håller tummarna att det är positivt, oavsett när du testar.
 
Vanliga CB borde fungera ;).
Håller tummarna att det är positivt, oavsett när du testar.
Tack!
Ska verkligen försöka hålla mig till på tisdag, eller i alla fall måndag.
Är lite rädd att jag har ställt in mig på det för mycket så jag blir besviken. Men är det så så är det.
Men spännande är det! 😊
 
Nä, det blir nog inget den här månaden, känner av en jävla pms :(
Inget konstigt egentligen. Men trist. Plus att pms är så jäkla jobbigt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 476
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 417
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 802
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp