En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Nu har röntgenavdelningen fått min remiss så inom 2 månader trodde dom jag skulle få en tid :D Dom skrev upp mig på en återbudslista också, händer tydligen rätt ofta att folk ringer återbud. Nu längtar jag efter att lägga mig i det där röret som kändes så otäckt i början;) Nu väntar vi svar från provet på sambon också. Har gått lite mer än 2 veckor...

Jo. Känns lite hopplöst bara.

Här ju prickat "rätt" flera gånger redan och ändå blir det inget :-(

Du får tänka på vad läkaren sade- det tar ofta tid! Det är ju mycket som ska klaffa. Här kom det mens igår kväll, otroligt skönt med tanke på att jag inte gärna börjar ha cykler på 45 dagar...

Tänk vad oron flyttas med. När man har något visst att oroa sig för och det löser sig så flyttar oron fokus. Tänk när/om man faktiskt hamnar där och är gravid, nog kommer man hitta saker att vara orolig för då också..pust;)

Doktorn hade ringt mig. Jag svarade inte för det var dålt nummer. Sen lyssnar jag av röstbrevlådan. Då har han försökt få tag på min sambo som jag antar inte svarat för att han varit och tränat. Eller trodde han att det var en försäljare precis som jag. Han sa iaf att han hade försökt få tag på honom för vidare ordination och att han skulle försöka en gång till annars skulle han skcika brev. Betyder det att det finns någon form av anmärkning på provet:crazy: Blev lite orolig nu...

Kortare flygningar inrikes får man göra sent. Jag flög fyra veckor innan utan intyg. Man kan flyga senare med intyg om att man har en normal graviditet.

Längre flygningar får man inte göra så sent, så det måste man kolla upp. Olika bolag har olika regler.

Vad äter du för medicin? Jag läser en blogg om en tjej med reumatism som fått barn. Läser du den inte kanske det vore intressant? Eller inte för det har tagit tid för dem att bli gravida.

Ja sen ska man ju oroa sig för att det kan bli missfall osv. Det tar nog aldrig slut ;)

Sen oroar man sig för att barnet ska dö i magen eller vid förlossningen, sen för plötslig spädbarnsdöd, sen för att något är fel på barnet för det inte går/pratar/hoppar/pusslar som jämnåriga, sen för att det ska slå ihjäl sig när det härjar runt, sen för att det ska bli mobbat i skolan, sen för att det ska börja knarka osv, så håller det på resten av livet. Rädslan innan och i början av graviditeten är pice of cake! (Vilket jag dock inte säger är det samma som rädslan för barnlöshet, för det är nog en helt annat rädsla, varken värre eller "mildare").

Ja det är mkt med det jordiska haha;):p

Brandgul: Är det mig du frågar?

Vet ni! Do ringde från röntgen imorse och frågade om jag kunde komma imorgon kl 9, dom hade fått ett återbud. Absolut sa jag! Ibland går det undan:D

Jag avskyr verkligen detta eviga väntande på först det ena sen det andra.

Har konstant liiiiite molvärk i "bebismagen" sen typ tre dagar men det kan ju vara vad som helst. BIM är typ 13e så det är ju lååååångt kvar. En hel vecka.

Enda fördelen med kort menscykel (24 dagar) är att man hinner med två försök i månaden...

Samma här... Borde också ha BIM nångång kring nästa söndag.

Vi håller tummarna!

Röntgen är gjord och nu inväntar vi svar på bilderna.

Spermaprovet visade få och slöa spermier tyvärr. Vi inväntar tid till urolog för vidare prover på sambon.

Har läst lite vad man kan göra för att förbättra kvalitén på sperman, så nu blir det inget bastande för gubben och inga kallingar på natten:sneaky: Vi börjar inte med något annat, tillskott och så förens vi varit hos urologen.

Någon som gjort eller vet någon som har gjort en ICSI?

Vad trist men på samma gång bra med en tänkbar förklaring?!

Hoppas det bara är sömmarna som behöver en liten kick!

Det är ju ett steg mot vårt mål, fast det är ju ingen förklaring till varför det inte blivit något eftersom jag har för högt prolaktinvärde och därmed ingen ägglossning. Utan ägglossning ingen graviditet. Slöa spermier kan ju befrukta jällefall. Ibland på naturlig väg om dom inte är jääätteslöa. Den domen har vi inte fått än.

Vänta vänta;)

Snart är det söndag lil-sis! Hoppas vi båda plussar! (Även om jag nästan är säker på minus).

En kompis till mig slutade med preventivmedel för en månad sen efter att ha lyckats "övertala" sin man med "Det kommer att ta flera månader innan vi lyckas, ingen panik!".

Och pang. Inte en enda mens hann hon få, utan plussade genast. Så orättvist!:meh:

*kl*

Här är det fortfarnade inget plus i syne men jag har BIM nästa tisdag så nu går jag och känner efter minsta lilla symptom. Men jag tror inte att det blir plus den här gången heller, tredje försöket nu. Jag vet ju att det varken är onormalt eller konstigt men det känns jobbigt.

Har ni berättat för personer i er närhet att ni försöker få barn? Jag har berättat för min bästa kompis, eller hon frågade och jag ville inte ljuga, men ingen annan vet och jag vill inte berätta heller förrän jag är gravid. Men samtidigt skulle det vara skönt att ha någon att noja tillsammans med, sambon är inte så nojig av sig och tycker mest att jag ska slappna av och tänka mindre på det. Bästis bor i annat land så hon finns inte nästgårds.

Ingen av mina nära vänner eller familj vet något, men har ett par arbetskamrater i samma situation. Vi tre talar med varandra, men bara en av dem har berättat för vänner och familj (hon är rätt långt gången nu, men hade försökt i flera år).

Och ja, det känns helt hopplöst. Jag har ju bara haft mens en gång efter att jag slutade med mina p-piller, så vi är ju verkligen i startgroparna. Men jag kommer nog att börja gråta på söndag om (då) jag får min mens.

Speciellt nu efter att jobbkompisen blev gravid på första försöket...

Jo de flesta vet nog. Jag är inte så bra på "hemligheter".

Har haft sedvanligt kolhydratsug den här veckan och ngn form av migrän, så plus känns tveksamt :(

Fats de gånger jag gick och väntade på plus så kände jag varenda symptom man kan känna. De gånger det faktiskt tagit sig har jag inte känt något alls ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 524
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 587
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar