En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Fyyyy vad otålig jag är! Jag avskyr verkligen att gå runt och bara vänta. Inte blir det bättre av att jag är sjukskriven heller... Har haft grymlans ont i brösten ikväll men det är milt uttryckt lite tidigt...

Hoppas hoppas!

*kl
Nu har jag drömt om bebis igen. En liten hungrig en! Jag lär bli fett besviken om det inte tagit sig den här gången.

Egentligen är väl sprayen ett sätt att nedreglera kroppen (till klimakterium) så man kan kontrollera ägglossningen. Sprutorna är det som stimulerar äggen. Sen tar man en ägglossningsspruta ngt dygn innan man plockar ägget eller förhoppningsvis äggen.

Vilket som Lycka till.

BIM är inte förrän på söndag, det är en hel evighet dit :mad:

Och sen blir det ju ännu mer väntan, får se till att bli bra snart så jag orkar jobba igen och får dagarna att gå...

BIM är inte förrän på söndag, det är en hel evighet dit :mad:

Jag håller tummarna! Själv har jag BIM först nästa torsdag men har jobb över öronen för tillfället så jag hinner knappt fundera på´t, lika så gott faktiskt.

kl

Jag har ingen aning om BIM, eftersom jag inte haft mens efter att jag slutat med p-pillren. Så jag tänkte testa lite nu som då :)

Har massor av stickor så jag kollar varje dag så slipper jag fundera.

Ringde för att höra mig för om mina provsvar då det var 16 dagar sedan jag tog det andra blodprovet. Fick inte tag på läkaren men sköterskan var snäll och berättade om provsvaren fast läkaren brukar göra det. Det var fortfarande för högt prolaktinvärde, ämnesomsättningen var ok, likaså njurarna. Så nu blir det röntgen nästa antar jag. Hon skulle skicka läkaren ett meddelande så han skulle höra av sig. Känns helt ok. Vill bara få behandling nu så ägglossningen kan komma igång..Om det nu är en såndär godartad tumör, annars återstår "bara" stress om jag förstår det rätt.

Snart ska sambon lämna in prov också..

Tumör känns nästan lättare att fixa än stress! Iaf de där som brukar vara godartade vad jag kan läsa mig till!

Jag ska träffa både kurator och beteendevetare på onsdag, just för att lära mig hantera stress. Jag är en sån som ackumulerar stressen och sen ungefär var sjätte år så rasar allt. Den här gången hinner vi nog förebygga. Sjukskriven på heltid minst en vecka till och det är skönt!

Det verkar som att jag bara har en sticka kvar. Så sen får jag vänta till typ tisdag innan jag kan kolla om inte mensen anländer på söndag :eek: Är inte så sötsugen som jag borde vara om det ska bli mens på söndag men å andra sidan är ju ingenting som det ska just nu. Imorgon är det minnesgudstjänst för sambons bror.

Eller hur! I tumörfallet tar man ju en tabletter och sen ska det förmodligen vara löst. Riktigt så enkelt kanske det inte är alltid, medicin kan ku ge bieffekter och så.

Men stress är ingen lätt nöt att knäcka. Jag jobbar på det redan nu även om stress inte skulle vara orsaken till prolaktinvärdet. Mindre stress ökar ju hälsan och livskvalitén överlag så det är ingen dum idé. Bara kunskapen om att det KAN vara pga av stress fick mig att tänka till, vad stress kan göra med en. Sen ska man inte få panik över att livet blir stressigt ibland men den långvariga, gnagande stressen kan man förhoppningsvis göra något åt. Man lär sig mkt om sig själv på vägen.

Vad bra att det går att se något samband så ni kanske kan rädda det innan det sker eller bli värre!

*kl*

Har haft en händelserik vecka eftersom jag ramlade i källartrappan i tisdag kväll och fick tillbrina kvällen och natten på akuten :crazy: Det visade sig till slut att det bara var en lättare ligamentsskada i foten och nu går jag igen, om än långsamt och försiktigt. Därmed har tankarna på eventuell graviditet varit väldigt få.

I morse däremot kände jag en stickning i sidan av magen, ungefär som känslan jag får vid ägglossning. Idag är det 7-8 dagar sedan ägglossing så jag funderade (och hoppades) på att det kunde vara äggets infästning i livmodern som kändes men efter googling verkar det inte som om man kan känna det trots att vissa säger sig ha känt. Det är väl bara att vänta och se, nu är de iaf mindre än en vecka till BIM.

Usch, tur det inte var värre än så!

kl
Efter första veckan på nya jobbet känner jag ändå att det är rätt val att vänta lite med bebisverkstaden, även om vi fortfarande längtar ihjäl oss :p Men det är enormt spännande och jag känner verkligen att det är rätt (jobb)! Och i och med utbildningen som inte är slut förrän juni så fortsätter jag att hänga i bakgrunden här, och hoppas att det går fort sen ;)

Jag längtar också ihjäl mig ;) Men börjar nytt jobb i höst och vill ge det en chans först. Så jag gör som dig, hänger lite i bakgrunden och hoppas på att det går fort när det är dags så det blir syskon våren 2015 :)

Håller tummarna för alla här, så klart !

Jag tror jag är inne på att byta jobb. Men det blir först när bebisbakandet är färdigt och tja ett par år till. Det är nämligen relativt enkelt att jobba extra på mitt jobb och ska jag byta behöver jag nog plugga. Och då kan jag slira lite på deltid med jobb, plugg och barn.

De två senaste gångerna så har mens inträffat 12 dagar efter ägglossning. Det är imorgon. :nailbiting:

Vi ska in till stan idag, ska försöka komma ihåg att köpa några fler gravtester då eftersom mina är slut nu (hur gick det till, jag hade ju hur många som helst :o ).

Men vet du vad! Vi verkar ligga på exakt samma plats i menscirkeln, för jag fick min igår också! Första efter att jag avslutat Yasminellen.

Nya tag om ett par veckor! Har ingen aning om när jag har ägglossning, undrar om vi ligger lika där också ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 524
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 583
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday
  • Dejtingtråden del 38