En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag blir 26 snart.

*kl*
Ett par som jag och sambon umgås med nära är just nu på förlossningen och får sitt första barn. En annan god vän till min sambo har gått över tiden. Klart det känns lite när jag och sambon inte ens försöker men samtidigt är det inte riktigt rätt tid ekonomiskt. Så vi har väl sagt lite löst att det vore bättre att jag först fick ett fast jobb.

Jag bara undrar om våra kompisar kommer vara lika nyfikna om vi får en knodd som vi är på deras.

Fortfarande varken dubbla streck eller mens. Det kunde väl hända någonting iaf...

KL
Hoppar in i tråden jag med :) Egentligen lite för tidigt för vi ska inte börja försöka förrän om 2mån men längtan är stor i alla fall. Hade inte tackat nej till en liten knodd anno 2014 ;)

hej123: Jag håller med, även om jag på sätt och vis blir glad även om jag inte är gravid... hur skulle man hinna med livet, med barn? Jag hinner knappt med nu!

Jag känner mig väldigt redo så fast jag är helt med på att sannolikheten för att bli gravid på första försöket är liten så VILL jag ändå få ett plus i slutet av veckan:p Trodde aldrig att jag hade såhär dåligt tålamod.

Jag har tänkt sedan jag fyllde trettio och när jag väl bestämde mig så ville jag ju att det skulle ske NU. Och så förbannar jag min dumhet att börja med p-sprutor igen i höstas. Så onödigt liksom...

En nyfiken fråga, hur gamla är ni andra härinne? Själv blir jag 27 snart.

Jag är 30, sambon 31. Vi ska ta bort p-medel nästa vår, så har ett tag kvar men hänger här ändå och lider med vissa och gläds med de som lyckas :)

Jag har också läst tråden betydligt längre än vi har försökt... Det är spännande att följa allas resa.

Jag följer tråden och tänkte skrivit i den i april/maj men det blev aldrig av. Nu är vi i vecka 15. Sambon blir 34 och jag är 30. Förra året fick vi vårt första barn. :)

*kl*

Igår fick jag lite blodiga flytningar vilket jag alltid brukar få strax innan mens så ingen bebis den här månaden. Det känns ändå mer ok än jag trodde att det skulle göra, bara att försöka igen.

Jag har typisk mensvärk just nu så idag el imorgon blir det blodbad. Så jag ska shoppa äl-tester en masse...

* KL

Jag har BIM på söndag.
Jag tror att vi lyckades pricka in äl denna månad men kan inte säga
hundra då jag inte har testat med stickor eller så på länge.
Men den som lever få se. :)

Är 26 år förresten. O sambon är 28. :)

Idag ringde läkaren med mina provsvar. Jag hade ett förhöjt prolaktinvärde som förmodligen beror på en godartad tumör typ vid Hypofysen. Så jag ska ta ett blodprov till sen blir det om detta blodprov visar samma som sist magnetröntgen med kontrastvätska i blodet.

Är det det så blir det medicin för att få ägglossning.

Tog ett cellprov samtidigt och hade "viss förändring" så någon gång inom ett halvår ska det in och glos med kamera och se dom något då ta ett nytt prov. Lite off Topic men det kom i samma veva..

Jag känner mig väldigt redo så fast jag är helt med på att sannolikheten för att bli gravid på första försöket är liten så VILL jag ändå få ett plus i slutet av veckan:p Trodde aldrig att jag hade såhär dåligt tålamod.

Samma här. Sitter och försöker känna ifall jag känner mig annorlunda i kroppen efter de första försöken :D

KL
Jag läste precis att man ska börja äta folsyra när man planerar att bli gravid för att fostret sen ska utvecklas på rätt sätt. Stämmer detta? och är det något mer man ska börja tänka på?

Som väl är så har jag aldrig ätit ppiller eller liknande så det hindret slipper vi men det känns ändå som att det kommer bli svårt. Kanske mest för att vi så gärna vill ha barn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 524
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 583
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar