En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Kl. Fick missfall i midsommras tyvärr :cry:
Men nu hade jag äl i helgen och känner mig lite gravid, värker i brösten, illamående, lite smärta trötthet i svanken lite mer kissnödig än vanligt igen, kan det verkligen komma så fort? Någon som varit med om liknande?
Hoppas hoppas och håller tummarna för mig själv och för er andra :)

*lånar närmsta kanpp*

Jag är nog inte vidare känd på forumet men väljer ändå att vara anonym.

Jag och min sambo gjorde första försöket i förra veckan. Jag har längtat efter barn i flera år men velat ha fast jobb och ett lämpligt boende inann det var dags. Nu bor vi i hus sedan 1½ år tillbaka och i juni fick jag en tillsvidareanställning så då kände jag mig redo. Vi har flera nära kompisar som precis blivit gravida eller fått barn vilket jag tror har gjort att min sambo också börjat tänka mer på barn och när vi pratade om det så kom vi fram till att det var dags att påbörja försöken.

Nu är det en vecka sedan ägglossning. Har inte ont i brösten, "mensvärk" eller egentligen några tecken på graviditet förutom att jag har en lite skum känsla i nedre delen av magen och blir lite yr emellanåt men det kan precis lika gärna vara inbillning. Försöker intala mig själv att slappna av och tänka på annat men det är omöjligt! Även sambon är spänd och frågade senast igår om jag tror att det finns något därinne.

För att jag är så in i bängen trött på det just nu. Och vi har en tuff höst framför oss.

Hihi. Jag hade troligen ägglossning i helgen och kissar på sticka varje dag ;) (Har typ 40 gravtest efter att ha köpt paket med ägglossningsstickor :D ).

Idag var vi och hade en första koll hos gyn. På sambon så kollade läkaren som första steg på pungen, som såg ok ut;)

På mig så gjorde han ett vaginalt ultraljud. Så visade han mig på skärmen där man såg livmoder, äggstockar samt massa fina ägg och äggblåsor i olika storlekar. Det var jättehäftigt att se, och äggen ser verkligen ut som små ägg:D

Nästa grej är att jag på dag 22 i menscyklen ska ta ett blodprov för att se om jag har haft ägglossning. Får jag en nästa mens så ska jag ringa och beställa tid för spolning av äggstockarna.

Sambon ska lämna in ett sperma prov.

Det var så skönt att se att det var bra så här långt jällefall! Så nu blev jag riktigt taggad och har beställt ältester så så fort dom kommer hem så ska jag börja testa 2 gånger per dag. Känns mkt mer motiverat nu när jag vet att det viktigaste finns på plats;) Iofs så har ju inte sambon lämnat in prov än och det är ju en rätt vita del för att det ska funka..Och visst jag kanske inte har ägglossning fast jag borde. och läkaren trodde att jag hade det. Men det struntar jag i just nu! Här ska testas:D

Ok, då håller jag tummarna för att det blir bebis för er istället:)

Just nu ligger vi lågt här hemma, eller vad man ska säga. Har ju så smått försökt sedan lillan föddes, och i dec. fick jag ett missfall ganska sent, sedan dess har det inte tagit sig igen och nu börjar karln känna att han ledsnat på att försöka och nog är rätt nöjd med en, medans jag fortfarande önskar att det kan bli (minst...) ett syskon till lillan.

Så vi får väl se vad som händer...

Beklagar, min har äntligen ändrat sig och är nu också villig till ett barn till och det är så skönt, har velat ha ett till sen dottern kom 27/1-11 men han har sagt blankt nej sen velat lite och så blev jag gravid fick mf i v.10-12 och då ändrade han sug igen så det gjorde det hela ännu värre för jag kände att det var den sista chansen till ett till, vet inte vad jag vill med detta svaret mer än att jag kan förstå hur du känner dig :(. Han tycker nog bara set är jobbigt med varje nedslag med så om ni ligger lågt ett tag så kanske han får ny energi ;) lycka till.

Förmiddagsluren spenderades drömmandes att jag plussat.
Kan ju hoppas att det är min kropp som hintar...

Har enl appen gått fyra dagar över beräknad mens. Men det säger ju ingenting när den inte är regelbunden...

Ni som säger att ni har oregelbunden mens, hur stor variation har ni i cyklerna? Jag har trott att jag har oregelbunden mens, men såg på en sida att det räknas som regelbundet med en viss variation,4-7 dagar.

Jag har haft mens två gånger sen mars med en veckas mellanrum ;)

Annars är det generellt 26dgr. Innan p-sprutorna 35dgr nästan på timmen.

Jag har mellan 28-32. Jag trodde först det föll inom ramen för oregelbunden mens men hörde av en sköterksa att det räknas till regelbunden.

Imorgon ska jag ta blodprov..aldrig gjort det innanO_o

kl

Jaha, dags för mig att hoppa in i tråden. Har nyss slutat med p-piller, och får väl invänta den riktiga mensen nu.

Är lite rädd över hur jag kommer må utan p-piller. Hoppas det inte tar så länge innan vi lyckas... :D

Otroligt kul men jag har också drömt om att jag här har läst att du plussat, gick in nu för att skriva grattis för att jag inte hann det sist, måste ju vara positivt ;)
(Hoppas jag inte bara blandat ihop att du ville drömma om det, men kommer så väl ihåg att jag kände att jag med ville plussa ;) )

Åhh, den här väntan är olidlig! Jag har fortfarnade 4 dagar kvar till BIM men håller på att gå åt av nyfikenhet. Tycker mig känna alla möjliga tecken på graviditet men är samtidigt rädd att jag bara känner efter extra noga för att jag så gärna vill har ett plus.

Jag kissar på sticka tills det blir två streck eller mens. Om det senare så blir det äl-stickor två gånger om dagen...

På måndag nytt läkarbesök, kanske får lämna lite blod för att kolla hormonerna då.

Jag har ungefär som du, 28-34 tror jag.

hej123: Jag håller med, även om jag på sätt och vis blir glad även om jag inte är gravid... hur skulle man hinna med livet, med barn? Jag hinner knappt med nu!

Välkommen till tråden!

En nyfiken fråga, hur gamla är ni andra härinne? Själv blir jag 27 snart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 524
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 583
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar