En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Här händer det inte mkt alls tyvärr ingen mens på snart 1år :( ska göra ett seriöst viktnedgångsförsök nu när semester är slut på måndag..fick ju bara höra av gyn i slutet av april att jag var för tjock för att få hjälp typ så måste ner 20kg minst känns sådär men bara försöka!

Har förresten också drömt om att jag fick bebis och va på förlossningen och allt med gubben..kändes sjukt verkligt!

kl

Jag dyker med huvudet före (eller kanske med huvudet lämnat hemma?) in i den här tråden. :p Äter fortfarande p-piller men planerar att sluta snart. Det största hindret är väl att jag börjar nytt jobb i september, med 10 månaders utbildning först som jag inte kan missa något av. Och det känns inte så snyggt att bli gravid innan utbildningen ens är slut :crazy: Men vi längtar så otroligt mycket, båda två. Vi är alldeles bebissjuka så vi knappt fungerar normalt nån av oss :banghead:

Samtidigt som vi inte vågar sluta med pillren för tidigt, så vill vi ju också att hormonerna ska hinna gå ur min kropp (jag har gått på olika slags preventivmedel i 12 år nu) och det tar ju också sin lilla tid! Plus att jag är så krass/pessimistisk att jag mer eller mindre räknar med att det tar 1-1½ år att bli gravid, sen slutar 1a graviditeten i missfall och sen ska man bli gravid på nytt. Ja ni hör ju O_o

Vore det inte smart att sluta med piller nu, men köra med kondom fram till det är dags? Bara en tanke som slog mig, för då hinner ju hormonerna försvinna ur kroppen och ni har kortare startsträcka när det väl är dags så att säga.. :)

eller sätta in en kopparspiral. Då kan man bli gravid samma dag som den tas ut :)

Vore det inte smart att sluta med piller nu, men köra med kondom fram till det är dags? Bara en tanke som slog mig, för då hinner ju hormonerna försvinna ur kroppen och ni har kortare startsträcka när det väl är dags så att säga.. :)

Jo det är en tanke, men varken jag eller sambon är särskilt förtjusta i kondomer :p Funderar på att köra på säkra perioder, och så kanske kondom då det inte är säkert...

eller sätta in en kopparspiral. Då kan man bli gravid samma dag som den tas ut :)

Jag har svårt att tänka mig spiral, tyvärr :cautious: Kanske nån gång i framtiden, men det känns som för mycket besvär för så kort tid!

Jo det är en tanke, men varken jag eller sambon är särskilt förtjusta i kondomer :p Funderar på att köra på säkra perioder, och så kanske kondom då det inte är säkert...

Så gjorde vi med, vår säkra period (efter tre månaders förhållande) är en alldeles förtjusande ung herre på snart två år.. ;)

Besvär? Ett besök hos gyn bara ju :p

Eller så gör kopparspiralen att man blir helt sjuk, överallt. Först i huvudet sen i resten av kroppen. Håller på att "detoxar" och det är vidrigt. Många klarar den säkert men det är många som INTE gör det. Vården tar en inte på allvar tyvärr. Koppar/zink-balansen blir fel vilket påverkar hjärnan, bl.a. blir PMS-besvären enorma, dessutom stör det östrogen/progesteron-balansen vilket ökar en massa andra problem och de hormonerna hänger väl ihop med förmågan att bli gravid.

Bara ett varningens ord mot kopparspiral som inte är läkemedelklassat = det behövs inga kontroller eller undersökningar.

Jag fick ooooont av kopparspiral.

*kl
Ingen ägglossning i sikte. Blä.

Eller så gör kopparspiralen att man blir helt sjuk, överallt. Först i huvudet sen i resten av kroppen. Håller på att "detoxar" och det är vidrigt. Många klarar den säkert men det är många som INTE gör det. Vården tar en inte på allvar tyvärr. Koppar/zink-balansen blir fel vilket påverkar hjärnan, bl.a. blir PMS-besvären enorma, dessutom stör det östrogen/progesteron-balansen vilket ökar en massa andra problem och de hormonerna hänger väl ihop med förmågan att bli gravid.

Bara ett varningens ord mot kopparspiral som inte är läkemedelklassat = det behövs inga kontroller eller undersökningar.

O_o Nu är jag plötsligt ännu mer övertygad :crazy:

Jag fick ooooont av kopparspiral.

*kl
Ingen ägglossning i sikte. Blä.

Ja jag har hört många som fått skitont av den, det gör också att jag inte är så sugen på att sätta in den för bara ett par månader..

Trist med utebliven ägglossning :(

Just nu ägglossningssmärta i vänster äggstock. Den som lever får se...

Nämen vad säger du, jag trodde den var hyffsat fri från att ge besvär eller symptom? har haft det i omgångar och tycker det funkar hur bra som helst, enkelt liksom.

Men blä! Ägglossningssekret och allt, träffar sambo tidigast 02:30 inatt :(

Nämen vad säger du, jag trodde den var hyffsat fri från att ge besvär eller symptom? har haft det i omgångar och tycker det funkar hur bra som helst, enkelt liksom.

Det finns säkert de som det funkar bra för, eller inte heller kopplar vissa besvär till kopparen. Jag ÄR hormonkänslig och kanske jag reagerar värre obalanserna än andra, men det är många fler än jag (tyvärr).

I ett år har jag gått till läkare för mina ökande besvär och INGEN har nämnt eller frågat om spiralen. Kontrasten nu när den är ute är nästan larvig och det blev skillnad bara några dar.

Han var nästan vaken :o

Oavsett hur det går så är det iaf skönt att det verkar som att saker och ting fungerar igen!

Kämpa på allihopa, jag läser tråden så fort det kommit ett nytt inlägg.

Jag har gjort slag i saken att ringa till gyn igen, OCH, jag fick tag på dom;) Kvinnan jag pratade med vår dessutom trevlig och hjälpsam:) Först fick jag reda på att jag tillhörde en annan gynmottagning men hon tyckte jag skulle vända mig till en privat mottagning för Landstinget måste ta sjuka först. Där trodde hon att jag kulle få en tid snabbare. Jag ringde dit och dom ska ringa upp mig i eftermiddag:)

Även jag läser mycket, men skriver inte så ofta... det är ju inte så att det händer något nytt dagligdags, så att säga.

Här har vi pausat ett par månader pga en resa till malarialand, men är nu tillbaka i vardagen igen. Nygifta till på köpet :D

Igår hade jag förmodligen den första ägglossning jag känt av- en kraftig värk i livmoderområdet, och av ren nyfikenhet testade jag med stickor på kvällen som visade rätt så tydliga streck, om än inte helt likadana... mina billiga stickor visar aldrig helt lika starka streck, så antingen så är det jag som inte har Äl, eller så är de bara svaga. Hursom, det är rätt tid för Äl och värken var mer än tydlig. Vi hade sex båda dagarna innan, så för en gångs skull har vi nog lyckats tajma. Spännande att se om det har någon effekt.

Hur känner ni andra- är ni superpeppade på att få barn? Själv är jag skapligt ambivalent, och har tuden för- och motargument som dansar samba i huvudet. ATT jag ska ha barn är helt klart, men jag gråter inte om det inte sker nu.

Jag är mest less för att det tar sådan tid!
Och just precis nu vill jag ha en ursäkt till att slippa jobbet ett bra tag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 839
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 524
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 583
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar