EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi ligger i och har varit på hoppträning idag. Lite trött var han allt den grå... men jag har nog missuppfattat något här.. På terrängträningen så rider jag för mkt banhoppning och på hoppträningen rider jag för mkt som en terrängryttare! Slutsatsen är att jag känner mig mer bekväm på terrängridningen och rider för livet för att inte dö på banhoppningshindren :laugh::laugh:

Förresten något som blev tydligt på terrängträningen är att han inte är så van att hoppa flera terränghinder i rad, alltså på typ relaterat 4-6 galoppsprång. Han hoppade ett terränghinder och fattade inte att det skulle komma ett till så dom sprången blev ju inte jättebra! I hoppningen har han fattat detta jättebra men i terrängen not som much...

Ikväll hoppade vi en supersvår linje (för en 5 åring) på hoppträningen som vi inte ens skulle hoppa , men det var så typiskt Lennart-linje att jag fattade inte ens att det var fel.. grå var med på noterna iallafall vilket bådar gott i framtiden :D

Vanliga Ledade.

Jag har ett par ledade från Sprenger (inte bow balance) till dressyrsadeln som jag gillar men så är det ju det här med freejumps som typ alla verkar ha. :cautious: så då blir jag osäker, jag tycker iofs att de verkar bra och estetiskt gillar jag dom men samtidigt är 2500 kr för ett par stigbyglar dyrt :p frågan är om de är så mycket bättre och säkrare egentligen!

Jag har ett par ledade från Sprenger (inte bow balance) till dressyrsadeln som jag gillar men så är det ju det här med freejumps som typ alla verkar ha. :cautious: så då blir jag osäker, jag tycker iofs att de verkar bra och estetiskt gillar jag dom men samtidigt är 2500 kr för ett par stigbyglar dyrt :p frågan är om de är så mycket bättre och säkrare egentligen!
Så värst mycket säkrare är de nog inte med tanke på att folk fastnar och bryter benen även i freejump. Men de är bekväma :). Bra med svikt för knäna ^_^.

Så värst mycket säkrare är de nog inte med tanke på att folk fastnar och bryter benen även i freejump. Men de är bekväma :). Bra med svikt för knäna ^_^.

Det är ju nu du skulle ha berättat för mig att de var värdelösa :banghead: ;) nu har jag ju ändå beslutsångest! :meh:

Har numera freejump men tror inte de är säkrare. Det var bara så satans sköna :love: sviktar helt underbart. Annars har jag haft Sprengers vanliga ledade eller BB pga mina knän.

Jag har sådana med gummisnodd, men skulle gärna ha Freejump. När jag tittar på hur de ser ut så tycker jag att de borde vara bland de säkraste, men jag skulle gärna läsa forskning på området. :)

/Sussi

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
494
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 756
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 090
Senast: Ajda
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
257
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama