EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
En fråga: vad har ni för stigbyglar på er hopp/terrängsadel? Beslutsångest :confused::meh:

Jag älskar mina free jump. Främst för att jag känner att jag har grepp och balans på ett helt annat sätt. :love: Var mycket skeptisk när jag skulle köpa pga priset, men ångrar mig inte. Kan du kanske låna och prova av någon? :)

Jag älskar mina free jump. Främst för att jag känner att jag har grepp och balans på ett helt annat sätt. :love: Var mycket skeptisk när jag skulle köpa pga priset, men ångrar mig inte. Kan du kanske låna och prova av någon? :)

Hmm får se om jag kan hitta någon som har. Det är helt klart värt alla pengar om de är bekväma och tillför/underlättar en bra balans och grepp. Absolut! Hmm får tänka på saken. Bison får allt ta och berätta sin erfarenhet också ;)

Hmm får se om jag kan hitta någon som har. Det är helt klart värt alla pengar om de är bekväma och tillför/underlättar en bra balans och grepp. Absolut! Hmm får tänka på saken. Bison får allt ta och berätta sin erfarenhet också ;)

Jag provade dem på Falsterbo. De hängde på en sadel i freejumps monter så jag fick provsitta. Hade ingen aning alls att de sviktade utan trodde utsidan var grejen (som jag inte tror är ett dugg säkrare) men det kändes annorlunda redan när jag satte fötterna i stigbyglarna och när jag reste mig upp så bestämde jag mig direkt för o köpa dem :p Har inte hoppat i dem dock!

Har provat @the_connemara s stigbyglar och de var bekväma, bra stöd och svikt. Men faktiskt inte så pass revolutionerande sköna att jag slänger ut mina billiga ledade för ett par freejump :p.
Sprenger BB tycker jag är ngt för ledad, har man en flaxig fot så flexar de bara med ju :p. Så vill man bara ha svikt och en bred platta är freejump nog bättre.

Har provat @the_connemara s stigbyglar och de var bekväma, bra stöd och svikt. Men faktiskt inte så pass revolutionerande sköna att jag slänger ut mina billiga ledade för ett par freejump :p.
Sprenger BB tycker jag är ngt för ledad, har man en flaxig fot så flexar de bara med ju :p. Så vill man bara ha svikt och en bred platta är freejump nog bättre.

Jag kan erkänna att jag är bra på att känna materiell kärlek, hahaha :D

Har lappat ihop mina nya sadlar nu. Smort klart allt nytt o satt rätt stigläder o stigbyglar på rätt sadel osv. Väntar vara på det bredare järnet till Maxflexen.

Ja o så den lilla detaljen att hästen bara går i hagen o ser söt ut med sin hälta :p

Oj! Panik!
Nu såg jag att Össjö ska ha "Pay and Cross" typ nu på lördag. Och om jag fattat alla besserwissrar rätt här ( @Novali01 @fio) så bör man som newbie åka och träna på banan innan tävlingen så mycket man bara kan.
-- Även om ni cooooola hyr in andra ryttare, så ska ni dit ner och öva, eller hur...?
Shit, bensinbudgeten den här månaden går åt helvete! Och finns det platser kvar?!

Oj! Panik!
Nu såg jag att Össjö ska ha "Pay and Cross" typ nu på lördag. Och om jag fattat alla besserwissrar rätt här ( @Novali01 @fio) så bör man som newbie åka och träna på banan innan tävlingen så mycket man bara kan.
-- Även om ni cooooola hyr in andra ryttare, så ska ni dit ner och öva, eller hur...?
Shit, bensinbudgeten den här månaden går åt helvete! Och finns det platser kvar?!

Jag tänkte köra "living on the edge" och för första gången prova att inte åka till banan innan (om jag nu åker dit...).

Oj! Panik!

Säkerligen finns det plats. Det är liksom ingen anstormning till pay and cross här. Men jag kan kolla. Annars kan du säkert komma lite senare, jag är hemma och bor 300 m från banan och kan hjälpa dig om det behövs. Du kan parkera här också om du inte vill ställa dig i grustaget vid banan.

Säkerligen finns det plats. Det är liksom ingen anstormning till pay and cross här. Men jag kan kolla. Annars kan du säkert komma lite senare, jag är hemma och bor 300 m från banan och kan hjälpa dig om det behövs. Du kan parkera här också om du inte vill ställa dig i grustaget vid banan.

Varför fick inte jag det erbjudandet?

:cautious:

Oj! Panik!

FYI så har Bosse o jag minsann inte tjuvtränat på en enda bana, förutom vår egna hemmabana, i år. Och vem har rekordet i nollor so far i år???? hehehehehe

Men klart du ska ta chansen!:D

FYI så har Bosse o jag minsann inte tjuvtränat på en enda bana, förutom vår egna hemmabana, i år. Och vem har rekordet i nollor so far i år???? hehehehehe

Men klart du ska ta chansen!:D

Jag kan nog komma på flera stycken som har fler nollor än du faktiskt :p

Eftersom detta är Den Enda Tråden...

Får man tävla m hovboots (eller vad de nu heter som man har istället för skor på hovarna)? Alltså använda i alla 3 momenten?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
494
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 756
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 090
Senast: Ajda
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
259
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama