EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom detta är Den Enda Tråden...

Får man tävla m hovboots (eller vad de nu heter som man har istället för skor på hovarna)? Alltså använda i alla 3 momenten?
Det är nog inte reglerat? Sen finns det ju olika hovboots och vissa är väl mindre lämpliga att ha vid hoppning än andra...

/Lady_S

De jag sett hittills hade jag aldrig vågat hoppa eller galoppera sådär snabbt med (haka i sig själva eller hinder) men så kom jag på att jag inte ens visste OM det var tillåtet. Därav frågan!

Jag är ju också bekant med Nessaja och jag vet att hon har tränat med bootsen och det har gått bra. Anledningen till att jag vet det är för att jag filmade henne på träningen. :D

Jag har tränat terräng med boots. Det var inga problem :)
Dels på min förra häst och dels i Italien.
Dock blir man nog mycket mera kräsen med underlag. Skulle vara tveksam till att göra det på en väldigt lerig bana.

Det gick bra.
Några hade hästar som aldrig tävlat eller ens hoppat terränghinder och det gick bra. Någon sa att det var många nerförsbackar. Någon sa att det måste vara skånes mest kuperade terrängbana...Jag som inte är skåning förstår inte att de skånska ryttarna säger ens att den är kuperad :angel:
Några hade lite problem med att hoppa i nedförslut.

Man måste också komma ihåg att klubben har varit helt insomnad i många år. Det är inte förrän i år som det faktiskt händer saker. Ny styrelse kom i våras och bara för någon månad sen kom valberedningen med kompletterande förslag (några hade hoppat av styrelsen) och nu är det verkligen super! Hästfolk och inte hästfolk i en bra mix. Så mycket som är gjort hittills i år har i alla fall inte hänt på alla dessa år jag bott här (inte så många förvisso), vi är otroligt små, det är 5-6 personer (typ styrelsen) som kämpar oerhört, sen har vi inte så många medlemmar och tyvärr, än så länge dyker inga medlemmar upp för att hjälpa till. Förutom jag, jag tycker det är kul och bor nära. Men i år har vi kämpat med terrängbanan, den är långtifrån många andra banor i Sverige men vi kämpar, utan pengar mer eller mindre. Vi har anordnat flera pay and cross, och flera pay and ride. Loppisar etc. Så vi kämpar och ju fler som kommer hit på träningstävlingarna, desto fler kommer gången efter och desto fler medlemmar får vi. Så vi är i uppstart kan man säga.

Igår var det kul för en grupp människor är medlem i en annan förening här runtomkring men de sa att igår ville de bli medlemmar hos oss istället och dessutom ville de hjälpa till på tävlingen! Måste vara för vi är så trevliga :p

Det var inte jag som var på P&C i Össjö.. Jag låg igår bakis O_o och kollade terräng från Boekelo som preppning inför den 24. Svårt att kombinera tidiga mornar med 3h körning och stora mängder GTs dagen innan..
- Nåja , jag får hoppas på det bästa när vi väl är där, och då ska jag preppa utan GT :laugh:

VA?????? Drack du upp mina GT också???:rage::rage:
Och sen SA jag faktiskt att du skulle åka o träna...nu måste jag ju släpa runt dig i vrakform igen....:arghh: Ja ja, jag har lyckats med sämre förutsättningar så jag lyckas nog med dig också den 24:e....:idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
494
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 756
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 090
Senast: Ajda
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
259
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama