EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är minsann lite täppt i näsan men det ska inte hindra mig från att äntligen studsa upp på hästryggen och rida en skvätt imorgon. Om jag hittar hästen vill säga. Hon har fått för sig att rymma ur sin box lite titt som tätt på nattkvisten. :devil:
Hon försöker förmodligen tala om för mig att hon vill gå på lösdrift eller nåt. :p
Pigg är hon iallafall, den lilla räkan. Alla kommandon betyder tydligen spring fort framåt om ni inte visste det.

OjOj. Nu har man varit borta härifrån ett tag och vad händer? Jo, de två största besserwissrarna veknar och vill att någon annan ska rida deras häst i sista tävlingen för säsongen.. Össjö. Jag är också vek men hoppas att våga rida själv i allafall. Men om du lånar ut din häst @Novali01 , så kanske du ska låna min? Du gillar ju adrenalinet`? :P

Jag tänkte ju mer eftersom jag måste jobba... Svårt att jobba och tävla samtidigt ;) Men jag tänkte faktiskt eventuellt rida pay and crossen där på Lördag, och/eller i Vinslöv helgen efter!

Men FYFAN vad kallt det var att träna terräng idag.. åkte från mitt varma och soliga Kungsbacka med 15 grader, upp till ödebygden till storm och 8 plusgrader.

Jag tänkte ju mer eftersom jag måste jobba... Svårt att jobba och tävla samtidigt ;) Men jag tänkte faktiskt eventuellt rida pay and crossen där på Lördag, och/eller i Vinslöv helgen efter!

Men FYFAN vad kallt det var att träna terräng idag.. åkte från mitt varma och soliga Kungsbacka med 15 grader, upp till ödebygden till storm och 8 plusgrader.
Hälsning från Arktis, sluta gnäll! Vi har minusgrader. :arghh:

/Lady_S

Ja här blåste storm igår när vi red ut och då kan jag tänka mig hur vädret var i ödebygden, det regnar ju nästan alltid där! Hur gick träningen då? Stalkade @Speedway eller @Krumelur inte dig där?

Red jakt i söndags, dressyr träning i måndags och red ut igår i högt tempo, så nu får hästen vila :p.
Såhär mycket har vi varken galopperat eller tränat på mycket länge :o. Men hästen hade skit kul ^_^, blev lite lagom sur då hon inte fick gå först dock. Men hon klättrade fram lite överallt och skuttade över nedfallna träd :p.
så nu blev jag lite sugen på att prova på en p&c.
Har försökt luska ut om vinslöv bara har terräng eller hoppning och dressyr. Då sällskaps hästen står inne i stallet så är jag inte så glad över en heldag..

Ja! Kom till Össjö på lördag! Då kan jag trakassera dig!

Fullblodet är lite speciellt. Annie också, men Annie verkar mer...klok :p Annie är mer tuff i huvudet, typ stenhård men sen kan hon ju balla ur på alla möjliga vis. Men fullblodet har en sån stressnivå så det är tokigt. Igår, 3 bommar på pottor. Den första bommen ramlar (hon river ju den) och efter det tog det 35 MINUTER att få henne att ens går i närheten av bommarna igen. Tillslut gick det att skritta över. Trav fick hon panik. Men efter 50 MINUTER kunde hon tänka sig att trava över från båda hållen.

Så vem vill rida henne på pay and cross på lördag? :p

Red jakt i söndags, dressyr träning i måndags och red ut igår i högt tempo, så nu får hästen vila :p.
Såhär mycket har vi varken galopperat eller tränat på mycket länge :o. Men hästen hade skit kul ^_^, blev lite lagom sur då hon inte fick gå först dock. Men hon klättrade fram lite överallt och skuttade över nedfallna träd :p.
så nu blev jag lite sugen på att prova på en p&c.
Har försökt luska ut om vinslöv bara har terräng eller hoppning och dressyr. Då sällskaps hästen står inne i stallet så är jag inte så glad över en heldag..

Det är alltid bara terräng på pay&cross

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
494
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 756
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 090
Senast: Ajda
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
259
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.