EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, förlåt en Newbie. Men när jag googlar står det en massa om M65regeln men inte vad det innebär att ha "uppnått M65resultat" . Är det att man inte ska ha under 65 i straff innan man "levlar" till nästa klass? Att man måste ha under 65 i straff i klassen i Sverige innan man försöker internationellt? Eller? Kan någon förklara?

Alltså, förlåt en Newbie. Men när jag googlar står det en massa om M65regeln men inte vad det innebär att ha "uppnått M65resultat" . Är det att man inte ska ha under 65 i straff innan man "levlar" till nästa klass? Att man måste ha under 65 i straff i klassen i Sverige innan man försöker internationellt? Eller? Kan någon förklara?
Ojdå, MAN SKA HA UNDER 65 i straff ska det stå

När du väljer det??? Que?

Ja? Alla starter behöver ju inte vara M65, det räcker ju med en och i vissa fall två. Jag har ju tänkt att rida en massa EJ65 oxå i början eftersom han ska utbildas långsamt.. Det kommer ju inte i spel förrän man ska rida enstjärnigt och internationellt utanför Norden ändå.. Jag tänker ju isåfall rida dom internationella som finns i Sverige/Norden och där behövs ju inga M65.
Jag tänker ju inte dra iväg utanför Norden om det finns tävlingar hemma.. så ambitiös är jag inte längre! (Eller rik) Eller när jag kommer dit så har Staffan redan avgått och M65 kommer inte ens att finnas kvar tror jag! Han skulle väl sluta efter OS? Då har vi inte ens hunnit upp i * klass :D

Dessutom så är jag jävla bra på dressyr :angel:

Senast ändrad:
Men det är synd om dom som har försäljnings och utbildar för försäljning.. särskilt om dom får in en rutinerad häst som ska tävlas och hålla igång och hålla på med M65 och skit. En sådan häst kanske man bara skulle vilja ta med sig ut när man ändå åker med de egna och så går inte det för att man har inte ridit på M65 :cautious: Eller att man vill ta med sig en unghäst ut samtidigt för att dom ska få se lite mer än Revinge och Flyinge typ, då kan man inte göra det.

Nu tycker jag @fio mobbar mig lite. Vem kan jag anmäla till? Bara för jag suger på att rida så ska jag väl kunna ställa frågor utan sänkningar?

Jag fattar fortfarande inte det där med M65 @fio. Jag vet att JAG inte kvalar men berätta mera om hur det det går till!

M65-regeln innebär att för att få starta internationell tävling utanför Norden eller det land ryttaren är stationerad i ska ryttaren

- för att få starta 1* ha genomfört motsvarande resultat på nationell tävling
- för att få starta 2* ha genomfört en tvåstjärnig eller två enstjärniga tävlingar med M65-resultat
- för att få starta 3* ha genomfört två tvåstjärniga tävlingar med M65-resultat
- för att få starta 4* ska ryttaren ha genomfört två trestjärniga tävlingar med M65-resultat

MEN vad innebär att ha genomfört en tävling med "motsvarande resultat"
Om man i Sverige genomför och typ vinner en tävling på 2 stjärnor med mer än 65 straff så är man inte kvalad då?

MEN vad innebär att ha genomfört en tävling med "motsvarande resultat"
Om man i Sverige genomför och typ vinner en tävling på 2 stjärnor med mer än 65 straff så är man inte kvalad då?

Motsvarande 65 eller under i nationell * klass.

Och nej vinner du en 2* tävling på 66 straff är du inte kvalad som M65 nej.

Det är ju visserligen bättre nu än tidigare för tidigare var du tvungen att ha M65 i nationell 2* innan du fick rida internationellt utanför Norden, nu kan man klara sig med en 2* ELLER två 1*

Sen finns det ju en genväg oxå till nationell * klass om man har ett M65 resultat i 1oo klass för då behöver man bara ha 3 kval istället för 4 om man inte är kategoriserad då, för då har man bara 2 kval eller inga kval till * klass.

Det kan ju löna sig om man har en häst som gått tidigare men annars är ju den regeln lönlös då majoriteten ryttare vars hästar de gäller redan är kategoriserade! Bara 3 kval i 100 klass är ju annars rätt lite till * klass för ett orutinerat ekipage.
Har man unga hästar vill man ju oxå rida fler än 2st 100 klasser innan * klass.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
496
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 761
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
310
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama