Alltid när jag berättar om nya hästgrejer/hästfolk för min mamma (i Norrlands sydligare delar aka Halland) så undrar hon hur långt det är. Typ 3 mil är mitt standardsvar o hittills har det stämt bra Älskar Skåne!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltid när jag berättar om nya hästgrejer/hästfolk för min mamma (i Norrlands sydligare delar aka Halland) så undrar hon hur långt det är. Typ 3 mil är mitt standardsvar o hittills har det stämt bra Älskar Skåne!!!
Inte om du ska till Hippo.. det är väl typ 10 mil dit!!
Jamen precis! Össjö är Norrland. Jag orkade inte ens dubbelkolla att det faktiskt tillhörde Skåne när jag såg tävlingen i tdb
Det kanske är 2 meter närmre nu när hon flyttade till Munka Ljungby , eller längre bort
Det är oxå Norrland ju
Vaaaaa!!!! Jag sover min skönhetssömn och så vaknar jag till detta.Ja jag har bara sett henne i hagen äta gräs i snart 3 år nu
Fast det är ju rätt långt bort.. Mer än en timme och för skåne så är det ju nästan i Norrland!!
Hmmmmm.... Jag har inte ridit på hallandsåsen, jag kan ju inte sitta på min galna häst!!Det kanske är 2 meter närmre nu när hon flyttade till Munka Ljungby (?) , eller längre bort
Tyckte mig se en bild när hon red på hallandsåsen?
Vad?Och Brille
Jaa.. det är ju jättenormalt där
Jag såg henne igen igår (151222). Hon rider verkligen bra.Ja, det är alltid en ren fröjd att se henne rida. Hon rider så mjukt och balanserat och hästarna ser alltid väldigt nöjda ut.
Får jag skryta mer så är mormorfar är Battleburn xx, som är pappa till Boomerang (silver i VM 1978) och Lochinvar, som tog olympiskt guld i lagfälttävlan och silver enskilt vid OS i Mexico city 1968, samt pappa till Ballywater som är mormor till Irco Mena och Marcoville.Häftig stam! Var bor du nånstans?
Får jag skryta mer så är mormorfar är Battleburn xx, som är pappa till Boomerang (silver i VM 1978) och Lochinvar, som tog olympiskt guld i lagfälttävlan och silver enskilt vid OS i Mexico city 1968, samt pappa till Ballywater som är mormor till Irco Mena och Marcoville.
Några irländare är intresserade av avkommor men vi får se.
Min hästs mamma har gått 135 hopp. Och min häst har ätit gräs i hagen i 3 år Har närmast till Össjö bana. Kom och rid!
Ja det är ju det jag oroar mig förTänk på att hon försörjer sig på att rida bara
Idag tänkte jag testat o fatta galopp på mitt djur men vaknade med en dum rygg. Får bli julklappen i morgon istället!
Har ridit 4 dagar nu, två ned bara skritt o två med lite travsnuttar. Samtliga med ponny all over the place när jag kortat tyglarna o låtit bli att mesrida. Skillnaden är att samtliga dagar har han blivit bättre o bättre och avslutat lugnare o mer på plats för var dag. Vad har hänt i går fick jag en försmak av hur folk faktiskt kan tycka det är trevligt att trava a la road work. En hel raksträcka där han bara var fint framme till BÅDA tyglarna OCH jag kunde reglera och böja lite åt båda hållen utan att hästen var överallt igen. Det har liksom inte hänt tidigare. Anna har lärt mig rida
Ja det är ju det jag oroar mig för
Båda tyglarna?! Va läskig du är, dig vill jag inte möta på en dressyrtävling....