EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad var det förresten med Annie när hon var skadad? Mitt minne är dåligt och kort :o
Hon fick knäledsinflammation som 3åring. Outvecklat bakknä på röntgen. Så det skulle ju "växa till sig". När väl det var bra så fick hon ju hovböld -> dålig hovis -> hålvägg = verkade upp hela hoven från kronranden och ner.
IMG_0178_zpsc3a1fdb1.jpg

När det var klart hade hon ju dessutom haft belastningsfång och så i somras rasade den andra hoven. Men nu är vi hoppfulla, allt skit är borta, hoven är dock skadad, hon får motioneras men inte fullt ut.

Får jag skryta mer så är mormorfar är Battleburn xx, som är pappa till Boomerang (silver i VM 1978) och Lochinvar, som tog olympiskt guld i lagfälttävlan och silver enskilt vid OS i Mexico city 1968, samt pappa till Ballywater som är mormor till Irco Mena och Marcoville.

Några irländare är intresserade av avkommor men vi får se.

Min hästs mamma har gått 135 hopp. Och min häst har ätit gräs i hagen i 3 år :p Har närmast till Össjö bana. Kom och rid!

Tänk på att hon försörjer sig på att rida bara :devil:

Alltså jag tänkte rida Össjös internationella. Det betyder max 2 hästar och en bana sedan jag inte kan rida mer en enstjärnigt, så då kan jag ju roa mig lite när jag är ledig. Annars är vi typ aldrig där och tror inte du vill betala alla bensinpengar som går åt:p

Idag tänkte jag testat o fatta galopp på mitt djur men vaknade med en dum rygg. Får bli julklappen i morgon istället!

Har ridit 4 dagar nu, två ned bara skritt o två med lite travsnuttar. Samtliga med ponny all over the place när jag kortat tyglarna o låtit bli att mesrida. Skillnaden är att samtliga dagar har han blivit bättre o bättre och avslutat lugnare o mer på plats för var dag. Vad har hänt :eek: i går fick jag en försmak av hur folk faktiskt kan tycka det är trevligt att trava a la road work. En hel raksträcka där han bara var fint framme till BÅDA tyglarna OCH jag kunde reglera och böja lite åt båda hållen utan att hästen var överallt igen. Det har liksom inte hänt tidigare. Anna har lärt mig rida :D

Va kul!!! Jag längtar tills jag får se honom. Och hoppas kanske att jag också får testa någon gång:love::angel:

Förstår detta :D

Tror dock @Wilisia är rätt sadelfast iaf om hon är med på att hästen inte är helt pålitlig (det var väl snällt skrivet :D )?

Jag tycker inte det är så farligt att trilla av, brukar inte skada mig (peppar, peppar osv). Men Johanna har nog rätt, hyfsad sadelfast när jag är beredd, är jag inte det så ja...

Så jag skulle hållit fast vid att alltid röntga innan inridning...men jag skippade det.... Idiot är jag.
Det gör väl ingen ändå?

Alltså jag tänkte rida Össjös internationella. Det betyder max 2 hästar och en bana sedan jag inte kan rida mer en enstjärnigt, så då kan jag ju roa mig lite när jag är ledig. Annars är vi typ aldrig där och tror inte du vill betala alla bensinpengar som går åt:p

Va kul!!! Jag längtar tills jag får se honom. Och hoppas kanske att jag också får testa någon gång:love::angel:

Ja men då så! Du kan ju hoppa in min häst i pauserna då :rofl:

Jag tycker inte det är så farligt att trilla av, brukar inte skada mig (peppar, peppar osv). Men Johanna har nog rätt, hyfsad sadelfast när jag är beredd, är jag inte det så ja...

Det gör väl ingen ändå?

Själv är jag också sadelfast. Eller var...kan man leva på gamla meriter. Jag lyckades hålla mig kvar på många av Johans unghästar och även Fios häst när han reds in! Jag borde fått guldstjärna då! :rofl:
O alla är taskiga, speciellt @Novali01 Min häst är inte dum, hon blir lätt understimulerad bara. O då kan det hända att hon vänder.... fort.....

Kanske inte många röntgar men jag sa att jag skulle det. Sen tänkte jag att "nej, jag gör inte det, hon ser ju välutvecklad ut". Suck. Hädanefter, alltid röntgen!

Jag hade ett konditionspass idag och var med om en lite knepig grej... Ariel tyckte att det var superkul med galopp, så hon var lite eh glad i hatten kan man väl säga. Lugna sansade tjejen sparkade bakut och vid ett tillfälle började hon galoppera från skritt när jag kortade tyglarna! För er som inte har koll så har vi haft bekymmer tidigare att öht FÅ galopp, så det har hänt grejer. :)

Hursom. Övertaggad häst som hävdade att vi måste galoppera fort hemåt också. Jag framhärdade med att trava av (inte så mkt lång och låg, utan mer försök att hålla takten) och sedan fick hon skritta hem. Ca 15 min skritt, kan kolla mer exakt om nån vill det.

Sitter av hemma och Ariel flåsar som om vi nyss galopperat fort. Ingen pulsmätare på, men skulle tippa på 100-120 spm om vi haft den. Jag blir lite orolig och tänker att det där nog var för hårt för henne ändå (backig galoppstig).

Går in och byter om, vilket tar max en halv minut. Kommer ut igen och då står Ariel och sover, helt normal andning à la "jag har sovit hela dagen och tänker fortsätta med det".

Jag fattar ingenting...

Själv är jag också sadelfast. Eller var...kan man leva på gamla meriter. Jag lyckades hålla mig kvar på många av Johans unghästar och även Fios häst när han reds in! Jag borde fått guldstjärna då! :rofl:
O alla är taskiga, speciellt @Novali01 Min häst är inte dum, hon blir lätt understimulerad bara. O då kan det hända att hon vänder.... fort.....

Kanske inte många röntgar men jag sa att jag skulle det. Sen tänkte jag att "nej, jag gör inte det, hon ser ju välutvecklad ut". Suck. Hädanefter, alltid röntgen!

Japp. Elakaste i hela vida världen det är jag.

Så var Lag-SM över och för er som möjligtvis missat det, ni två då alltså ;).., så kom mitt söta lilla påwnielag 5:a!!:bump::banana:Någon ynka straff från 4:e platsen och några till från brons. Är så himla nöjd med mina små flickor, de har varit helt fantastiska mot varandra, bara 3 som kände varann sen innan, och hejat o sprungit som små gnuer på terrängbanan efter varandra o tjoat!:love: Superbra tävlingar var det dessutom och terrängbanan som såg rätt lätt ut visade sig få mer utslag än kalkylerat. Stort tack till Tågarp som fixade så himla fina tävlingar med supergod mat på ryttarfesten dessutom!

Och vi som fick äran att tävla för er tackar också för bra engagemang!!

Jag som precis såg ert spammande i den nu låsta newbie-tråden och tänkte samla mod till att posta ett inlägg. Kommer det en ny sådan? Mina små fälttävlansplaner passar bäst i en sådan:angel:. Eller vågar man kläcka ur dem här? :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
496
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 761
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
311
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17