EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Speedway @Novali01 @Habina
Hjälp, Hilfe, hadghsbvjv.... Korkar upp en flaska vin jag med. Skyller på att jag behöver lite liquid courage att kasta mig ut här :grin:

Asåååå... ja. Hästen i fråga är mer självklar i denna tråd, hinderklok, orädd och tuff. Professor P. Har dessutom tävlat fälttävlan men den karriären grusades som yngre då han saktade sig på trängbanan. Hans enda kroppsliga skada någonsin (allt det andra är ytter klanterier och otur), idag 19 år och i tävlingskondition. (Vi misstänker att han hade hållit men man ville ej chansa vilket jag förstår. Så det blev hopphäst av honom istället.)

Även om jag hoppat lite fälttävlan som yngre är jag ej någon stjärna (som jag sa newbietråedn hade varit mer MIG). Målet är att ta oss ut och träna (träng) så länge han är fräsch och ta det därifrån. Pay and cross :nailbiting: ?

Han har beslutat sig för att endast hoppa en klass per dag i hoppningen, han går in, gör sitt jobb, får rosett, står ut med fotograferings fjanterier, dricker Brämhults juice, får massa beröm och åker hem. Då är nöjd men: "Gå in två gånger på banan när jag redan gjort ett bra jobb? Vad är det här för bestraffning? TROR inte det va! :devil::cool:" Misstänker därför att han har liknande åsikter om fälttävlans-tävlingar med flera grenar på samma dag... Vi får se dock, kan fungera då dressyren är tråkig, hoppningen okej och träng är kul. Vill han så kan han mycket.

Har pratat länge om att det skulle bli av med det här medan jag fortfarande har en sådan häst men kommer liksom aldrig till skott med dem. Tänkte att en tråd med fälttävlansfanatiker kanske hjälper?

Senast ändrad:
@Speedway @Novali01 @Habina
Hjälp, Hilfe, hadghsbvjv.... Korkar upp en flaska vin jag med. Skyller på att jag behöver lite liquid courage att kasta mig ut här :grin:

Asåååå... ja. Hästen i fråga är mer självklar i denna tråd, hinderklok, orädd och tuff. Professor P. Har dessutom gått fält men den karriären grusades som yngre då han saktade sig på banan. Hans enda kroppsliga skada någonsin (allt det andra är ytter klanterier och otur), idag 19 år och i tävlingskondition. (Vi misstänker att han hade hållit men man ville ej chansa vilket jag förstår. Så det blev hopphäst av honom istället.)

Jag även om hoppat lite fält som yngre, ej någon stjärna (som jag sa newbietråedn hade varit mer MIG). Målet är att ta oss ut och träna så länge han är fräsch och ta det därifrån. Pay and cross :nailbiting: ?

Han har beslutat sig för att endast hoppa en klass per dag i hoppningen, han går in, gör sitt jobb, får rosett, står ut med fotograferings fjanterier, dricker Brämhults juice, får massa beröm och åker hem. Då är nöjd men: "Gå in två gånger på banan när jag redan gjort ett bra jobb? Vad är det här för bestraffning? TROR inte det va! :devil::cool:" Misstänker därför att han har liknande åsikter om fälttävlans-tävlingar med flera grenar på samma dag... Vi får se dock, kan fungera då dressyren är tråkig och naturhinder är kul. Vill han så kan han mycket.

Har pratat länge om att det skulle bli av med det här medan jag fortfarande har en sådan häst men kommer liksom aldrig till skott med dem. Tänkte att en tråd med fälttävlansfanatiker kanske hjälper?

Han låter helt underbar. :) Om inte annat så kan ni ju göra som jag och bara vara med på roliga träningar. Då behöver man inte gå in flera gånger på banan. ;)

@KSF har lite svårt att hänga med i det du skriver...när du skriver "fält" menar du terräng då eller?
De flesta hästar gillar fälttävlan för det inte är samma, dvs först är det dressyr, sen hopp o sen terräng och de kopplar inte ihop grenarna som de kopplar ihop att hoppa 2 klasser om du förstår vad jag menar?

• Gilla
Reactions: KSF
@KSF har lite svårt att hänga med i det du skriver...när du skriver "fält" menar du terräng då eller?
De flesta hästar gillar fälttävlan för det inte är samma, dvs först är det dressyr, sen hopp o sen terräng och de kopplar inte ihop grenarna som de kopplar ihop att hoppa 2 klasser om du förstår vad jag menar?

Så kan jag skylla på vinet eller aoutocorrect? Har ändrat lite i inlägget :angel: (obs. ser nu att terrängen är felstavat med :banghead: ...och där ställer vi in vinflaskan i kylen tror jag?)

Jo som sagt så länge terrängen kommer sist så är det kanske en ide. Inte för att han ej kopplar... han är (en)vis och glömmer sällan utan mer för att de då kommer i stigande rolig ordning .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
496
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 761
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
311
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Mata småfåglarna
  • Skällande hundar