En till rasväljartråd, flatcoated retriever?

Det hänger nog inte på hur länge man bott här (... alldeles för länge!), det avgörande är om man gått i skånsk skola:

skane_zpsa0a52ad7.jpg


:cautious:
Nja, nästan rätt. Allt ovanför skånegränsen är troligen bebott område. :)
 
@Lona Många intressanta tankar om det olika raserna, toppen! Bland annat det där om att vissa uppfödare endast säljer till jägare eller att fler uppfödare skulle vilja att dom kunde göra så. Drömmen vore att kunna använda hunden i praktisk jakt men i dagsläget har jag varken den kunskap eller de kontakter som behövs för det. Vilket i och för sig kommer under tidens gång, men för osäkert för att köpa en hund efter i dagsläget. Men jag tänker att man får ta kontakt med några uppfödare som verkar intressanta och höra efter deras syn och hur just deras hundar är:)
 
@OTCA Nått liknande har varit tagits upp i tråden tidigare, så det ligger kanske nått i det:D Har bara hunnit snabb kika på klippen, men ska titta mer!
 
Jag tycker att det bara finns ett fåtal labbeuppfödare som enbart säljer till jägare, det är inte så många som har det köparunderlaget :)
De flesta är nöjda om man vill jaktträna (även om man nog inte kan räkna med att få den mest lovande valpen då), och i många fall kan uppfödaren hjälpa till med både jaktmarker och träningar.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 381
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 185
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 526
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 520

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp