En snabb fråga..

Sv: En snabb fråga..

KL

kl

och vita
white2.JPG

VAR har du hittat den hunden och varför har de ställt upp honom sådär:eek:

KL

När det föds en vit valp av färgade föräldrar så får den inte reggas i SKK, för kunde de som vuxna mönstras in som Vit Herdhund, har för mig att den möjligheten tagit slut.

Helt riktigt, möjligheten att mönstra in VS till VH finns ej längre.

Det finns mao inga vita schäfrar, finns visst två olika klubbar som reggar dem, den ena ligger under Svenska Hundklubben. Dessa är altså inte klassade som renrasiga av SKK.
Den Vita Herdens namn i hemlandet är Berger Blanc de Suisse.

Ta bort de så får du dess rätta namn; Berger Blanc Suisse;)

Aj, aj magistern, svider i fingrarna efter linjalen.
;)
Följde rasen lite för länge sedan när en Holländsk BC uppfödare började avla på den.
Min Franska är inte vad den brukade vara.
:o

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 718
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 688
Senast: Cissi_ma
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 759
Senast: Gunnar
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 130
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka