En "skitsele" är bättre än min sele!

Sv: En "skitsele" är bättre än min sele!

Det är väl ragnar? Inte Fjunets pålle.. eller? Utan Geislis! Är jag helt Lost?

Fjunet har ju en köpesele :)

Fjunet skrev:
Syftet med min tråd är att jag ville ha era åsikter om vad ni tyckte var bäst av de två alternativen. Meningen var inte att starta en "skitsele"diskussion.

Ops, det var ju det du ville ja..:o

Jag tycker inte att något av alternativen låter bra!
Lite pest eller kolera..

men får du ordnat skaklarna så blir det ju säkert kanon

Köpesele???

Nu märktes det allt att du är skåning!

Precis som pappan till henne med golvet..reklamen på Tv när han rättar till håret över flinten och utbrister;

-Åh, är det köpekakor? (köbekeker*)

Tog mig ett år och en skånsk tolk för att äntligen förstå vad han menade med det.

Likadant med Henrik Larsson när han för länge sedan gjorde reklam för McDonalds..
-Räkna med det..(rajrajraj*) sa han..fast det fattade ingen som bodde hittom Hallandsåsen..

:love:*) Så lät det i mina öron..

Haha, det är är så kul när nån försöker härma skånska.

Du satte verkligen huvet po spiken med rajrajraj! Tom jag tycker det låter så när en helsingborgare snackar!

Ska nog skriva po skånska en vecka..

hajdo allesammens, ska geå o sovva neu.

snigelfarmor skrev:
Haha, det är är så kul när nån försöker härma skånska.

Du satte verkligen huvet po spiken med rajrajraj! Tom jag tycker det låter så när en helsingborgare snackar!

Ska nog skriva po skånska en vecka..

hajdo allesammens, ska geå o sovva neu.

Tidaholmska: Söv gött.

Hrm.. det är faktiskt blekingedialekt!! :) :) :) Inte lätt..

Det syns på ditt sätt att du är från väst förresten :) Ända sen första dan du klev in här!

snigelfarmor skrev:
Det är väl ragnar? Inte Fjunets pålle.. eller? Utan Geislis! Är jag helt Lost?

Fjunet har ju en köpesele :)

:eek: ojoj ska nog sova nu :angel: blev ganska fel där :o :o

Heh, jag tänkte väl det! De är ganska lika så det är förståeligt att man blandar ihop dem.

Ja jag tänkte ju på hårig liten fux :D

Hur går det med vagn o sele? :)
Fått nån fason på skaklar? Svängel/draglinje?

/Lisa

Jag ska köpa RebeckaKihlbergs raka skaklar! Draglinor och svängel ordnar sig därefter tack vare de nya skaklarna :)

Visst fanns det broms på vagnen...
Det gäller ju att använda den också, på rätt sätt.

Tyvärr är människan fortfarande hästägare, men som tur är så har hon inte längre någon häst att köra.

Förlåt igen om tråden svävade ut, men jag fick sån lust att skriva av mig. Skäms ju att jag inte kunde göra mer då, men jag visste ju inte.

Jag har ridit i stort sett hela mitt liv, men körning har jag aldrig tidigare kommit i kontakt med, inte förrän nu när jag vågade mig på att byta ut min gammelhäst till liten ponny.

Var lugna, jag har en jätteduktig granne som ska hjälpa mig med inkörning. En äldre man som kört häst sen han fick följa med sin farsgubbe ut i skogen och jobba, och en annan granne som tidigare tävlat upp till sm i brukskörning med ponny.

Det är också därför som jag hänger här på forumet litegrann, för jag vill lära mig så mycket som möjligt. Ju fler människor desto fler erfarenheter. Nästa gång ska jag försöka skriva lite trevligare inlägg.
mvh sanna

Pma mig vem din tränare är så skall jag ta denna i örat på tränarutbildningen i helgen;)
/M

Haha, nä det får du inte göra :o :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 589
Senast: Whoever
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 150
Senast: Juli0a
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 967
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar