Det där ambitiösa har jag inte sett i mina barns klasser bland invandrarbarnen, där är de tyvärr de stökiga i klasserna. Visst är de svenska grabbarna i klasserna också till viss del stökiga men tyvärr är det i de tre klasserna jag känner till invandrarbarnen som är stökiga.@landsbygdsbo Jag tycker att du resonerar fånigt.
Vi har reda tjänat massor på de invandrare som har kommit.
Det borde räcka för att finansiera de som kommer hit nu.
Man kan inte bara sitta och leva på gamla investeringar det är dåligt föratagande.
Man måste göra nya.
Ja gratis.
Varje barn har redan kostat massor i mödravård och förlossningsvård när det föds.
Vissa har kostat även i fertilitetsbehandlingar.
Det där med föräldrapenningen förstod jag inte?
Den är superlåg om man inte har haft inkomst.
Så det kostar mycket mindre när de utan inkomst får FP än när en höginkomsttagare får det.
Ja och?
Se ovan.
Det är bara bitvis sant.
Lata infödda svenskar med lågutbildade föräldrar är inte intresserade av skolan.
Invandrade barn ser skolan som sin bästa chans i livet och är ofta mycket ambitiösa.
@landsbygdsbo Min arbetskamrat är från Monte Negro. Hon kom för 14 år sedan, är nu 47 år och har haft jobb från start i stort sett, visserligen som städerska nästan alla åren, men jobbat har hon gjort och gör ännu. Hennes språk är dock under all kritik, det är dåligt och det är svårt att förstå henne. Nu har vi jobbat i hop i några år och jag har lärt mig förstå henne på ett annat sätt, men många andra gör inte. Men som sagt, trots det har hon inte varit arbetslös. Hennes 27 åriga son kom för 12 år sedan och har pluggat upp betyg för att han ska bli polis. Han har varit min vikarie under det senaste året och gör ett mycket bra jobb jämfört med de svenskar som varit min vikarie tidigare år..... Svenskar vill inte jobba inom städ... Detta var nära att äventyra hela min utbildning- för att jag skulle kunna plugga var jag delvis tjänstledig och när vikarierna inte funkade så ville chefen inte riktigt ge mig ledigt. Och så kom den här invandrade killen och räddade min utbildning typ.
Utan städpersonal blir Sverige väldigt skitigt och det är städ som är ett vanligt yrke för invandrade män och kvinnor.