G
Gizza
Vi bedriver en liten verksamhet och har genom åren haft många trevliga bra praktikanter. Nu börjar jag tyvärr tvivla på om vi skall ta emot fler. Anledningen är att många ställer så otroligt mycket krav på medföljare.......Häst vill väldigt många ha med sig. Minst en, men ibland har KRAVET varit att få ta med sig två eller tre, självklart utan att betala något, och självklart räknar man med att sköta och rida sin/ sina hästar på arbetstid. ( På kvällen är man ju trött, och på vintern är det mörkt!) Sen är det ju också hunden/ hundarna som måste med , för att inte tala om katten, papegojan o marsvinen. En tjej ville ha med sig sin lillebror, och pojkvännen kan ju också flytta in när det ändå finns ett hus. När pojkvännen ändå är där, så är han ju hungrig också, mat ingår ju.........
Självklart går vi inte med på allt detta, visst vill man vara snäll, men det finns gränser! Praktik är enligt min mening en "arbetsutbildning" som man skall göra en kortare tid, t.ex. 3 - 6 månader. då måste man väl för tusan kunna låta bli att KRÄVA att alla dessa djur och annat skall följa med. Hur gör ni andra? Vad är rimligt? Vad tycker ni som skall ut och praktisera?
Självklart går vi inte med på allt detta, visst vill man vara snäll, men det finns gränser! Praktik är enligt min mening en "arbetsutbildning" som man skall göra en kortare tid, t.ex. 3 - 6 månader. då måste man väl för tusan kunna låta bli att KRÄVA att alla dessa djur och annat skall följa med. Hur gör ni andra? Vad är rimligt? Vad tycker ni som skall ut och praktisera?