En pappa som inte får träffa sin son

Sv: En pappa som inte får träffa sin son

Här skriver du ju dessutom pappan, det är väl helt alena vilket är skrämmande att läsa.

Att säga att pappan misslyckats är väl inte samma sak som att säga att mamman är helt oskyldig? Då läser man in för mycket i meningen.

Alltid två sidor av samma mynt !

Är det inte Unni Drougge som skrivit en bok på samma tema, där pappan/sambon smutskastas ?

Jodå det tycker jag nog, om man vill vara säker på att inte lägga börda åt något håll så diskuterar man iså fall skuldbördan lika om man vill belägga någon med en sådan menar jag.

Jodå det tycker jag nog, om man vill vara säker på att inte lägga börda åt något håll så diskuterar man iså fall skuldbördan lika om man vill belägga någon med en sådan menar jag.

Då får du tycka så. Jag tycker det är meningslöst att diskutera huruvida kvinnan/mamman har lyckats som maka. Det är mannen/pappan som TS är intresserad av, och som hon i mina ögon inte verkar ifrågasätta.

Kvinnan/mamman kanske redan är i full färd med att analysera vilka varningstecken hon förbisåg när hon bestämde sig för att gifta sig med den här mannen. Eller vad hon själv kunde gjort annorlunda.

Varken kvinnan eller mannen, som TS berättar om, är delaktiga i diskussionen (vad jag vet). Så varför ta ställning eller döma någon av dem? Det är TS jag vänder mig till. Det jag vill förmedla till henne är: Se upp så att du inte skapar en nära kärleks- eller vänskapsrelation med någon som alltid ser sig själv som offer!

De flesta människor behöver inte beläggas med skuld - de behöver befrias från den.

Då får du tycka så. Jag tycker det är meningslöst att diskutera huruvida kvinnan/mamman har lyckats som maka. Det är mannen/pappan som TS är intresserad av, och som hon i mina ögon inte verkar ifrågasätta.

Ja, precis så.

De flesta människor behöver inte beläggas med skuld - de behöver befrias från den.

Alldeles sant, men det gav du inte direkt uttryck för i det första inlägget.

Och i detta fall går det inte att ta ställning, vilket jag också har påtalat. Men merparten har per automatik menat att mannen är/kan vara ett monster, och det vet vi inget om det kan lika gärna vara omvänt. Helt klart är att en sån här separation har behov av stöd/hjälp för alla inblandade parters skull, där även barn ingår.

Oavsett ogillar jag skarpt de föräldrar oavsett kön, som använder sina barn som slagträn vid en separation. Om man som vuxen sårar varann är en sak, men varför även såra sina barn?

Senast ändrad:

Hej,
jag har hafft lika dant för 5 år sedan ang min dotters pappa,min sambo stälde upp och hämtade henne bara så där, men en gång vägrade han,så då ringde jag sociala på en gång jag känner han som sitter där på kontoret och han sa att han skulle ringa upp min dotters pappa och be han lämna i från sig gumman,men det gjorde han inte så jag ringde upp till sociala i gen och då åkte dem bara hem till mig och sedan till min dotters pappa och då va det bara lämna i från henne eller så skulle dem ringa polisen,
Tråkitt att det ska vara så här fattar dem inte barnen hamnar i kläm

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 915
Senast: Thaliaste
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 200
Senast: lundsbo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 104
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV