En nyfiken fundering.

Sv: En nyfiken fundering.

Jag måste ha haft en himla massa tur:) Fick en helt underbart väluppfostrad tjej på ett år... hon blir fem nästa gång och jag har aldrig haft några som helst problem med henne:love:

Kände till allt då första ägaren var en släkting som inte kunde ha kvar hunden pga en olycka.

Så jag fick min hund, när jag var 11 år gammal. En 16 månader gammal ouppfostrad cavalier king charles spaniel hane. Som är mitt allt :love:

Dom två jag har nu känner jag till bakgrunden på. Båda har haft en tidigare ägare som av olika anledningar inte kunde ha kvar hundarna.
Har tidigare haft en hund där vi inte visste någonting om hans bakgrund men det fanns vissa misstankar och gissningar. Han var tyvärr så skadad både fysiskt och psykist att vi valde avlivning.

Våran tidigare hund (golden retriever) var en omplacering som kom till oss vid 4 års ålder. Hon hade varit hos samma familj hela sitt liv (sen hon var 8 v) och dom hade tränat och tävlat lydnad med henne. Hon var helt okomplicerad och en helt underbar hund. Enda anledningen till att hon omplacerades var att dom fick ett barn som var så allergisk att barnet var nära att dö i ett allergianfall. Då fick dom göra sig av med hunden illa kvickt och vi fick en helt underbar hund. Dom kom och hälsade på oss många gånger sen och kollade hur lilla Tova mådde. :bow:

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 662
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 488
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 534
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka