En nyfiken fundering.

Tramptass

Trådstartare
Ni med omplaceringar. Känner ni till deras historia eller är den helt okänd? Känner ni kanske till vissa delar och sen har ni dragit era slutsatser utifrån det?

Är inte ute efter att hänga någon utan är bara nyfiken hur mycket man som ägare vet.

Sv: En nyfiken fundering.

jag kände till litegrann. ägaren gick på samma skola som jag och jag såg även hunden ett par gånger. men en hel del har visat sig i efterhand. den hunden jag har nu är inte det minsta lik hunden jag fick.

Jag kände inte till speciellt mycket, och ett tag funderade jag verkligen på vad jag hade gett mig in på, men efter mycket blod svett tårar och åtskilliga tusenlappar har jag fått världens goaste pälsgroda! :love:

Jag vet nästan ingenting om Zingos liv mellan 2 mån och 11 mån då jag tog honom. Däremot har jag lyckats få tag på hans uppfödare. Så jag vet hur han var från födelsen till försäljningen.

Nja, känd och känd. Uppfödaren har berättat en del, men eftersom jag inte sett något med egna ögon så vet jag egentligen ingenting. Jag vet vart hunden varit, men så mycket mer är det inte.

Är det din vovve som finns på bilden?

fick veta väldigt lite....det mesta "tror" jag utifrån hur vovven beteede sej osv.

Japp, vet allt om Texas, i all fall fick svar på det jag frågade om, men det är i nuläget ganska irrelevant då han är fullkomligt annorlunda här, för jag sätter gränser och är mkt konsekvent och det har plockat fram ganska starka sidor hos honom som han definitivt inte visat innan.

Jag var ganska emot att ha en omplacering just för att det är svårt att bryta mönster och vanor i vissa fall, men jag har en stark Alfahona (Polisen) som visar var skåpet ska stå så jag behöver inte göra så mkt...och han dyyyrkar henne...:love: :D

Jag har haft många omplaceringar genom åren, och vetat olika mycket om dem alla. Det jag har lärt är att det spelar inte så stor roll vad man vet, eller vad de varit med om, så länge man kan se hunden där den för tillfället är. Det är nästan bättre att inget veta, för då ursäktar man inget utan jobbar med det istället. Med andra ord; istället för att sätta ord på varför hunden beter sig som den gör utifrån en mänskligt berättad historia låter man hunden berätta sin historia genom sitt beteende. Då är det lättare att behandla hunden rätt, och i slutänden få en fungerande hund.

Mvh,
Duvan

Jag kände nog till det mesta om min hunds tidigare liv. Vi fick henne genom bekantas bekanta, däremot vet jag ingenting om kenneln och hur hon hade det där eftersom uppfödaren inte har gått att få kontakt med.
Jag fick iaf en underbar hund, efter mkt jobb och tålamod.

Jag har nu tagit hand om en hund tillfälligt. Meningen var att jag skulle ha honom ett tag och se om det går få ordning på honom, och sen kanske hitta en ny matte.
Jag vet "allt" om honom, både på gott och ont.
Men tyvärr tror inte jag detta är en hund som ska omplaceras, och jag tror inte jag vill ha honom heller.
Jag hade hellre träffat på en aggresiv brukshund än den här ålen. Ägaren har berättat hur de haft det, men inte trodde jag det var så här illa, och svårhanterat.

Vad är det för ras, ålder och problem? Det lät lite... Vad ska jag säga? Nyfiken blev jag iaf :d

Vår första omplacering (dvärgpudel) var 9 månader och hade haft 7 hem. Sparkad och slagen. Han blev väl aldrig som en "normal" hund. Bet ett par karlar och ingen främmande karl fick komma hem till oss. Då satt han och gallskällde oavbrutet. Men ändå vår kelgris så klart! Mycket speciell hund och han blev 10 år!

Mitt ex och mina barn köpte en blandrasvalp i maj. Hon var då 5-6 månader och detta blev hennes 4:e hem...
Första familjen, efter uppfödaren, tröttnade efter knappt två månader "ändrade arbetstider", andra familjen bodde i lägenhet, hade 4 ganska små barn varav den yngsta var bebis. Man kan ju ana hur arbetssamt det blev att släpa ut ungar, vagn och hund flera gånger per dag. Det var inte den första hund det hade omplacerat. De hade henne i ca 1 månad då.
Enligt säljaren skulle hon vara blandning mellan Golden och Lab, men det stämmer inte. Hon har kanske någon av dessa raser och sedan är det Border Collie eller möjligen Schäfer. Vi vet inte ett skvatt om uppfödaren, föräldrar eller hur hon hade haft det i första familjen. Hunden är trots allt helt underbar. Hon är tillgiven, trygg, väluppfostrad och väldigt trevlig på alla sätt, så köpet blev lyckat och hunden har fått ett bra hem på landet där hon går som hon vill och aldrig är ensam och där hon kommer att få stanna resten av livet.

Vi är förstagångägare och fick bara veta att förra ägaren drabbats av sjukdom när vi fick vår pincher, då 11 månader gammal.
Han var inte direkt "problemhund", men det var mycket att jobba på. Rumsren var det enda han var, kunde inte "nej", inkallning, gå i koppel utan att dra osv.
Fick i somras (hunden är nu 3 år) reda på varför första ägaren inte orkat med honom och hade vi vetat varför så hade det förmodligen gått dubbelt så fort att "få ordning" på honom.
Han är en helt annan hund nu.

Jag fick våran omplceringshund för ca 1 år sedan och bättre kunde det inte bli.. Hon är en golden retriver och är antagligen 3-4 år och har haft 3 olika hem där hon i något av sina hem har blivit slagen..
Mer vet jag inte men jag förstår inte hur de kunde vara elaka mot henne och inte vilja ha henne.. För snällare hund får man leta efter!!!
Nu bor hon på landet med oss och är med pappa och jagar så hon stormtrivs=)

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 668
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 488
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 534
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka