En ny tråd om piercing!!!!

Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Tvärt om.
Det är utanför min sfär som jag tittar.
Här så köptes nyss en ny fiol till dottern.
Pris 10 000:-, en riktigt fin fiol.
Samtidigt så vill hon renovera en gammal släktklenod till fiol.
Det får hon betala med sina sparade månadspengar.
Där så spelar några 500:- ingar hit och dit roll.
Iofs så behöver hon 2 fioler.
En med stålsträngar för folkmusik och en med sena för klassisk musik.
Och det är verkligen behöver.
Hon skall satsa på musik för sina framtida studier.

Så det får hon spara pengar till alltså? Men hon skulle inte få spara pengar till t.ex. en ny stereo? Eller vad som nu kan vara aktuellt.

En ja.
Men hur många har t.ex. du?
Hur mycket pengar har du lagt på dina hål i kroppen?

Jag ska försöka räkna efter då. Är inte helsäker på kostnaderna men det är min gissning.
Tunga ~600 kronor
Labret ~500 kronor
Näsvinge ~400 kronor
Mouche ~500 kronor
Navel ~600 kronor
Öronen ~1000 kronor
Sammanlagt alltså cirkus 3600 kronor. Vad nu det spelar för roll. Diskussionen rör en piercing, man kan inte göra fem på en gång. Innan piercing nummer 1 har läkt kan barnet mycket väl vara utfluget.

Återigen: om min sambo börjar försörja mig av något skäl så har han alltså rätten att bestämma att jag tex ska ta ut min piercing ur naveln?

Nej den är ju redan betald och klar.
Den sitter väl fint där den sitter?

Om den inte är av platina och har en diamant värd 500 000:- förståss, och ni behöver pengarna.
Då så kan du väl byta till något billigare?

Jag träffar väldigt mycket folk.
Så med en ganska så liten % idioter så blir det numerärt ändå ganska så många.

Att lägga tio minuter på att skruva på sina piercingsmycken efter att ha tagit på sig en ridhjälm är orimligt. Varför man nu ens ska pilla på dem. Det låter mer som tics hos den tjejen, eller helt enkelt tröghet.

Men jag har för mig att vissa människor associerar dessa till Satanister och liknande.
Så den kan ju verka stötande på folk då.

Det har jag aldrig hört eller läst. Snarare så att tribaler är så vanliga att de associeras till de som följer strömmen.

Dina barn ska alltså aldrig få köpa något till sig själva när de fyllt 18 år? Inget snyggt klädesplagg, ny mobiltelefon eller dylikt? Gör de det så får de inga pengar från sina föräldrar.
Det beror ju på den allmänna ekonomin.
Och vad som man kan anse behövs.
Jag kan anse att en ny och bra mobiltelefon är något som behövs.
Men aldrig att någon behöver en piersing.
Antagligen så skulle jag sälja en av de hästar som hon har tillgång till om hon började sprätta pengar på sådant som jag anser är dumheter.
Hon skulle få välja där.
Just nu har hon 3 hästar till sitt förfogande.
Sin jättegamla, ett sto som är mitt och sin unghingst.
Jag kunde ju sälja mitt sto och vägra betala unghingstens kastration.
Han är klapphingst - så det blir dyrt.

Jag vet inte hur gammal din tonåring är men det känns lite underligt att h*n inte är mogen för att flytta 20 meter om h*n nu är runt 18-årsåldern.
Hon är 15.
Men har rätt mycket egna pengar tack vara släkten och tät far.

Du har inte läst mitt svar på tidigare inlägg i stil med ditt? Ytterst ovanligt att man blir så sjuk av en piercing att det drabbar hushållet. Ännu ovanligare med dödsfall.

Jag tror att du har missat vad jag jobbar med. Det jag sett i mitt yrke ger mig all anledning att förbjuda mina barn att pierca sig.

Men om du hotar med utkastning ur hemmet och går till handling när/om ett vuxet barn kommer hem med piercing så förändrar ju inte det faktumet att infektionsrisken är där den är!?

Jag tror inte det går in men jag försöker igen: det handlar inte om att kasta ut någon. Det handlar om att acceptera de regler som finns i mitt hus. Det finns ett val.

Å andra sidan är jag så säker man kan vara på att mina barn inte lär vilja pierca sig.

Senast ändrad:

Åker hon aldrig bil eller buss? Ja.
Men det måste man ju om man skall kunna sköta sitt liv.

Rider hon?
Ja, men bara på "säkra" hästar.
Inget fläng på okända hästar eller ridskolehästar.
Motion är nyttigt.

Badar hon aldrig i badhus eller ute?
Jo.
Motion är nyttigt.

Kör hon moppe eller cyklar?
På otrafikerad väg.
Genom skogen till skolbussen.
Men det måste man ju också.
Utbilda sig och jobba.

Allt detta finns det fördelar med och vissa saker av dessa måste man.
Vilka är fördelarna och vinsten med en piercing?
Varför måste man utsätta sig för den risken?

Nej den är ju redan betald och klar.
Den sitter väl fint där den sitter?

Om den inte är av platina och har en diamant värd 500 000:- förståss, och ni behöver pengarna.
Då så kan du väl byta till något billigare?

fel frågat av mig. :smirk:
Om jag vill göra ytterligare en piercing i tex tungan för pengar som min mamma ger mig i födelsedagspresent. Då har han rätten att förbjuda mig det för att han försörjer mig?

Inte missat alls.
Men jag har för mig att vissa människor associerar dessa till Satanister och liknande.
Så den kan ju verka stötande på folk då.

Har för dig.... att vissa... :smirk: :confused:
Återigen: det säger i så fall mer om dem som associerar än om mig som har en sån.

Jag tror att du har missat vad jag jobbar med. Det jag sett i mitt yrke ger mig all anledning att förbjuda mina barn att pierca sig.

Jag har inte missat vilket yrke du har. Du förbjuder ju dina barn att hoppa studsmatta pga ditt yrke också.
Varför låter du dina barn cykla? Åka bil? Rida? (Jag vet inte om de gör allt detta utan jag gissar bara.)

Så det får hon spara pengar till alltså? Men hon skulle inte få spara pengar till t.ex. en ny stereo? Eller vad som nu kan vara aktuellt.
Det beror på om jag tycker att hon behöver det eller inte.
En ny stereo skulle hon kanske behöva.
Men mest så behöver vi alla en PA-anläggning till vår gemensamma framtida musikstudio.

Sammanlagt alltså cirkus 3600 kronor. Vad nu det spelar för roll. Diskussionen rör en piercing, man kan inte göra fem på en gång. Innan piercing nummer 1 har läkt kan barnet mycket väl vara utfluget.
Mer än reparationen av dotterns folkmusikfiol.
Jag tror att man som violinist har mera nytta av en fiol faktiskt.

Det beror ju på den allmänna ekonomin.
Och vad som man kan anse behövs.
Jag kan anse att en ny och bra mobiltelefon är något som behövs.
Men aldrig att någon behöver en piersing.
Antagligen så skulle jag sälja en av de hästar som hon har tillgång till om hon började sprätta pengar på sådant som jag anser är dumheter.
Hon skulle få välja där.
Just nu har hon 3 hästar till sitt förfogande.
Sin jättegamla, ett sto som är mitt och sin unghingst.
Jag kunde ju sälja mitt sto och vägra betala unghingstens kastration.
Han är klapphingst - så det blir dyrt.

Så om ditt barn, 18 år gammal, skulle komma med en nygjord piercing för runt en femhundring skulle du sälja någon av hennes hästar, som torde vara värda mer än så?
Jag tycker att det låter klart underligt. Jag är glad att jag inte har dig som förälder, du lär vara glad att du inte har mig som barn. Jag hade nämligen inte accepterat dina orimliga krav. Å andra sidan hade jag nog flyttat ut till någon av stugorna som 15-åring så då hade du ju sluppit trängas i stora huset.

Jag utgår från att den allmänna ekonomin har utrymme för en engångsavgift på 500 kronor. Det är trots allt inte särskilt mycket pengar.

Jag tror inte det går in men jag försöker igen: det handlar inte om att kasta ut någon. Det handlar om att acceptera de regler som finns i mitt hus. Det finns ett val.
Ja, och valet är just: pierca dig inte. Eller gör det och åk ut... eller?

För om dina regler gäller i ditt hus så lär ju konsekvensen om man inte följer dem bli att man inte får bo i ditt hus? Var det inte där vi började?

Och jag säger igen: OM den unga vuxna väljer att pierca sig och flytta ut (som konsekvens) så är ju infektionsrisken ändå där. Och risken med den.

Hur ser du på alkoholnyttjande för en 18-åring som bor hemma?

(den där första meningen om att det "inte går in" tycker jag var rätt onödig...)

Å andra sidan är jag så säker man kan vara på att mina barn inte lär vilja pierca sig.
Det tror jag du kan vara. Men man vet ju aldrig till 100%. Dock är väl sannolikheten stor att de låter bli.

Det har jag aldrig hört eller läst. Snarare så att tribaler är så vanliga att de associeras till de som följer strömmen.

Så har det nog blivit numera.
Men så var det inte för 15år sedan.
Först så är något nytt exclusivt och litet farligt.
Och därmed hippt.
Sedan så blir det vanligt och ute.

Det beror på om jag tycker att hon behöver det eller inte.
En ny stereo skulle hon kanske behöva.
Men mest så behöver vi alla en PA-anläggning till vår gemensamma framtida musikstudio.

Så allting handlar om vad du känner för. Att ditt barn är myndigt spelar alltså ingen som helst roll?

Mer än reparationen av dotterns folkmusikfiol.
Jag tror att man som violinist har mera nytta av en fiol faktiskt.

Varför ska det ena utesluta det andra? Man måste inte välja mellan roligheterna i alla hushåll.
Det där var alla mina piercingar. Bara två av dem gjordes när jag bodde hemma hos mina föräldrar. Det sänker kostnaden till 1100 kronor.

Inte mina heller.
Den ena vill hellre ha en elfiol och en bomlös sadel och den andra vill ha saker till att göra sina animerade filmer.
Eller en ny och bättre saxofon.
De skulle aldrig vilja lägga pengar på något så oanvändbart som en piercing.

Så har det nog blivit numera.
Men så var det inte för 15år sedan.
Först så är något nytt exclusivt och litet farligt.
Och därmed hippt.
Sedan så blir det vanligt och ute.

Just tribaler kan nog anses som ett tråkigt motiv. Men själva tatueringskosten lär aldrig bli "ute".

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 246
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Västgötska Brukskarlsklubben :devil: :devil: :devil: :devil: Till dig som tänkt skaffa karl...
Svar
7
· Visningar
1 887
Senast: oseriös
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod