En ny tråd om piercing!!!!

Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Om det inte på något vis påverkade mig så skulle jag väl skita i det där.
Men jag skulle dra in en hel trave av ekonomiska fördelar.
För om man har råd med sådana onödigheter så behöver inte jag bidraga till mycket annat heller.
Det skulle ju liksom bevisa att där fanns pengar.

Det påverkar inte dig. Piercingen sitter inte i din kropp.
Det verkar som om du inte kan se utanför din sfär. Det finns gott om familjer där en femhundring till en piercing inte innebär något ekonomiskt avbräck. Varför ska inte heller de få pierca sig och bo kvar hemma?
En engångssumma på cirkus 500 kronor är vad en piercing kostar i de allra flesta fall.

Jag tror att jag har råkat ut för för många tjejjer som har ett himla pyssel med sina piersingar.
Jag minns särskilt en tjej som i princip använde halva tiden i stallet till att rätta till smycken och leta efter tappade ringar.
Jag höll på att få psykbryt på det.

Ridhjälm på - rätta till alla ringar i 10 min.
Ridhjälm av - leta rätt på alla ringar som flög all världens väg.

Jag har råkat ut för 2 som var helt extrema.
Den ena en annan hästägare i ett stall där jag var inackorderad.
Vi hade ett särskilt ställe i stallet, en skål, där vi lade alla hennes av oss upphittade smycken.
Det låg alltid en hög där.
Och en annan som skulle jobba som stallskötare hos mig.
Hon fick inte jobbet.
Orsak - hon var för inneffektiv.
Indirekt orsak - piercingarna tog för mycket tid.
Men det var ju hennes problem.

Och så är det ju några till men de var inte lika extrema.
Jag har dock fortfarande några ringar liggande i stallet efter dem.

Jag tror att jag har råkat ut för för många tjejjer som har ett himla pyssel med sina piersingar.[...]

Intressant att du tycks råka ut för alla idioter med piercingar. Jag har aldrig träffat någon som haft problem med sina smycken, vare sig vid ridning, simning, skidåkning eller dylika ting.

Nej, Ingen av oss är tatuerad i ansiktet.
Inte heller har vi några hakkors.
Men tydligen tillhör vi någon viss grupp.
Undrar vilken?

Ja, det undrar jag med. Jag tror helt enkelt vi tillhör "tatueradegruppen". För något mer än det gemensamt vete 17 om jag har med alla tatuerade människor jag stött på. Enligt någon/några härinne tillhör vi uppenbarligen gruppen "ointelligenta". Det är bara att inse att man är dummare i huvudet än genomsnittet. :crazy: ;)

Därför att de försörjer dessa "vuxna".
Det sitter liksom ihop det där.

Barn - blir försörjd och har därmed mindre självbestämmande.
Vuxen - försörjer sig själv och bestämmer själv.

Återigen: om min sambo börjar försörja mig av något skäl så har han alltså rätten att bestämma att jag tex ska ta ut min piercing ur naveln?

Det är sådana tatueringar som jag har sett många av i mitt tidigare liv.
(MC - HD kretsar)
Så därför tänker jag i de banorna.
Och det gör nog många andra också.
En liten söt fjäril är liksom INTE deras grej.
Och vad gäller kinatecken så kan det ju stå "fel sak" för att vara bra i alla sammanhang.

Det säger mer om dem som tror att alla tatueringar ser ut så än det säger om mig/oss som har dem.

Missat den största boomen på länge? Tribaltatueringar
Som väl nu börjar bli lite "ute" igen om jag förstår rätt.

En sån har jag. I svanken.

Imo är det helt orimligt. Varför ska då inte föräldern också bestämma klädstil, frisyrer, vänner, fritidssysselsättningar? Att man bestämmer över saker som rör hushållet är en sak men en piercing rör ingen annan än den med piercingen.

Det man kan bestämma om är sådant som påverkar ekonomin.
För det hör ju liksom till saken.
Om man som myndig kan tjäna pengar som man lägger på onödiga saker, så behöver man ju inte lika mycket ekonomiskt stöd från sina föräldrar.

Så om man har råd med piercing så behöver man inga pengar från föräldrarna.
För då så har man så mycket pengar, att man har kommit till onödiga saker.
Ekonomiskt stöd från föräldrar till unga vuxna som går på gymnasiet skall vara efter ungdomens behov.
Om man har pengar så har man ju inte heller några behov.
Då så har man råd att köpa sin egen mat och sina egna kläder samt även kanske bidraga till boendekostnaden.

Imo är det helt orimligt. Varför ska då inte föräldern också bestämma klädstil, frisyrer, vänner, fritidssysselsättningar? Kanske till och med bestämma över vad det vuxna barnet ska rösta på?
Att man bestämmer över saker som rör hushållet är en sak men en piercing rör ingen annan än den med piercingen.

Ett barn som är sjukt/avlider till följd av infektion i en piercing rör "imo" hushållet.

Intressant att du tycks råka ut för alla idioter med piercingar. Jag har aldrig träffat någon som haft problem med sina smycken, vare sig vid ridning, simning, skidåkning eller dylika ting.

Jag är nog en sån idiot. För jag har tappat kulan till mina navelsmycken några gånger. Tappningen belastar ingen annan än mig. Jag brukar märka när jag duschar att "ojdå, kulan (och ibland hela smycket) har ramlat loss. Asch, då får jag ta kulan från ett annat smycke". Det tar säkert hela 1 minut att sätta dit ett smycke på plats igen. :angel:

Det man kan bestämma om är sådant som påverkar ekonomin.
För det hör ju liksom till saken.
Om man som myndig kan tjäna pengar som man lägger på onödiga saker, så behöver man ju inte lika mycket ekonomiskt stöd från sina föräldrar.

Ekonomiskt stöd från föräldrar till unga vuxna som går på gymnasiet skall vara efter ungdomens behov.
Om man har pengar så har man ju inte heller några behov.
Då så har man råd att köpa sin egen mat och sina egna kläder samt även kanske bidraga till boendekostnaden.

Dina barn ska alltså aldrig få köpa något till sig själva när de fyllt 18 år? Inget snyggt klädesplagg, ny mobiltelefon eller dylikt? Gör de det så får de inga pengar från sina föräldrar.
Du resonerar ytterst konstigt. Jag är glad att mina föräldrar resonerar annorlunda. T.ex. så har jag fått lära mig att ta ansvar för mig själv och mina egna val. Jag vet inte hur gammal din tonåring är men det känns lite underligt att h*n inte är mogen för att flytta 20 meter om h*n nu är runt 18-årsåldern.

Du missar poängen. Om en ung vuxen kommit överens med sina föräldrar om en viss hyra att betala hemma och även vissa prestationer och man har kommit överens om att pengarna som sedan finns kvar är den unga vuxnas egna att göra vad den vill med så är frågan:
Har den unga vuxna (myndiga) rätten att pierca sig? UTAN att bli utkastad ur huset.

Mitt och LCG:s svar är ett rungande JA.
Ditt svar är jag inte säker på....
CillaW:s med flera är NEJ.

Ja, det undrar jag med. Jag tror helt enkelt vi tillhör "tatueradegruppen". För något mer än det gemensamt vete 17 om jag har med alla tatuerade människor jag stött på. Enligt någon/några härinne tillhör vi uppenbarligen gruppen "ointelligenta". Det är bara att inse att man är dummare i huvudet än genomsnittet. :crazy: ;)

Ja, Då är det väl den gruppen vi tillhör då kanske:rofl:
Fast den är nog bättre än den fördomsfulla iaf.

Ett barn som är sjukt/avlider till följd av infektion i en piercing rör "imo" hushållet.

Du har inte läst mitt svar på tidigare inlägg i stil med ditt? Ytterst ovanligt att man blir så sjuk av en piercing att det drabbar hushållet. Ännu ovanligare med dödsfall.
Dessutom kan man bli skadad/avlida av mycket annat också. T.ex. alpinskidåkning, ridning, fotbollsspelande, cyklande osv. Förbjuder du allt det också?

Men om du hotar med utkastning ur hemmet och går till handling när/om ett vuxet barn kommer hem med piercing så förändrar ju inte det faktumet att infektionsrisken är där den är!?

Med andra ord: ett absolut FÖRBUD mot en vuxen människa HJÄLPER ju inte att förhindra piercingar (om det nu är det man vill).

För övrigt är det ju lika illa med en ung vuxen som dricker alkohol i så fall. För med det följer risken för alkoholism och att dö i förtid av detta. Och frågan är: anser du det vara ett rimligt krav att en myndig person inte ska få dricka alkohol för att föräldrarna förbjuder det?

Jag tog också tidigare i tråden upp olika aktiviteter som säkert är mer riskfyllda än en piercing. Har inte heller fått svar på det.
Konstigt.

Det verkar som om du inte kan se utanför din sfär. Det finns gott om familjer där en femhundring till en piercing inte innebär något ekonomiskt avbräck.
Tvärt om.
Det är utanför min sfär som jag tittar.
Här så köptes nyss en ny fiol till dottern.
Pris 10 000:-, en riktigt fin fiol.
Samtidigt så vill hon renovera en gammal släktklenod till fiol.
Det får hon betala med sina sparade månadspengar.
Där så spelar några 500:- ingar hit och dit roll.
Iofs så behöver hon 2 fioler.
En med stålsträngar för folkmusik och en med sena för klassisk musik.
Och det är verkligen behöver.
Hon skall satsa på musik för sina framtida studier.

En engångssumma på cirkus 500 kronor är vad en piercing kostar i de allra flesta fall.
En ja.
Men hur många har t.ex. du?
Hur mycket pengar har du lagt på dina hål i kroppen?

Jag är nog en sån idiot. För jag har tappat kulan till mina navelsmycken några gånger. Tappningen belastar ingen annan än mig. Jag brukar märka när jag duschar att "ojdå, kulan (och ibland hela smycket) har ramlat loss. Asch, då får jag ta kulan från ett annat smycke". Det tar säkert hela 1 minut att sätta dit ett smycke på plats igen. :angel:

Jag har faktiskt tappat ett smycke en gång. När jag torkade ansiktet med en handduk så ploppade min nässkruv ur, den pillade jag i direkt. Det tog nog ungefär fem sekunder ;)
Annars sitter mina smycken benhårt, trots att jag aldrig skruvar åt kulorna :o

Jag träffar väldigt mycket folk.
Så med en ganska så liten % idioter så blir det numerärt ändå ganska så många.

Åker hon aldrig bil eller buss?
Rider hon?
Badar hon aldrig i badhus eller ute?
Kör hon moppe eller cyklar?

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 247
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Västgötska Brukskarlsklubben :devil: :devil: :devil: :devil: Till dig som tänkt skaffa karl...
Svar
7
· Visningar
1 887
Senast: oseriös
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka