Sv: En ny tråd om piercing!!!!
JAG anser att det är bättre att låta dom få pierca sig på riktigt,i en riktig studio,och att dom får riktiga rengöringsmedel med sig hem!
för eller senare så kommer dom att göra det själv,för när en tonåring väl bestämt sig för nått,då blir det så!
jag själv ville ta hål i naveln när jag var runt 14,mamma vägrade,då gjorde jag det själv,vart väääldigt infekterad,men berättade aldrig för mamma,och när jag fyllt 15 så ville jag gå till en riktigt studio och göra det på riktigt,men dom krävde att föräldrarna var med,och mamma vägrade,tillslut så övertalade jag pappa,så då skulle han följa med,men på morgonen så sa mamma att hon oxå ville med,för att se så att det skulle gå bra...så jag fick min piercing tillslut iallafall,nu är jag 20..
är även piercad i överläppen,dock så var jag tilräckligt gammal då,så då behövde jag inte målsmans tilstånd.
nu har jag altså både läppen och i naveln,och jag kommer antagligen inte pierca mig mer,jag är nöjd!
tycker att du ska överväga det iallafall,en piercing är lätt att ta bort den dagen han tröttnar,blir inte mer än ett litet ärr.
risken finns att han gör det själv,och det kan bli stooora skador av det,och han kanske inte vågar berätta för dig! jag som förälder skulle tvinga dom att visa piercingen dagligen så man ser att det inte är några infektioner!