En ny tråd om piercing!!!!

Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Och vad skulle du vinna på det?

500:- spänn till något roligare åt mig.

Jag har det gott ställt.

Men till skillnad från som det verkar att du har det, så måste jag prioritera mina utgifter.
Du verkar ju formligen bada i pengar.
Så då spelar det ju ingen roll alls.

Du kan ju ha både allt och litet till utan att behöva avstå från något.

Sådana brukar jag kalla "Brats".
Och i deras värld så verkar andra regler gälla än i den vanliga världen.
Den första med piercingar som jag beskrev hade det också så.
Och ett bankomatkort där det alltid fanns obegränsat med pengar.

Fast jag då som är familjehem fd jourhem möter ju också familjer i kris.

Jag är tatuerad. Min man med. Gör det oss mindre lämpliga då?

Det kan ju inte jag svara på när jag inte känner er.
Det jag däremot kan säga och som jag står för är att jag är skakad över kontrollen av familjehem och att staden med ett slott i.Har massor att lära och att det börjar gå upp för dem.

När jag träffat många familjehem i grupp är min första tanke vilken jävla massa drägg.Sedan ler jag och sköter mitt jobb.

Mitt jobb består av andra saker än att rekrytera godkänna och följa upp familjehemsvården.

Låter du bli att äta fläskkött? Döljer du ditt ansikte och hår? Det borde du göra, annars kan du ju stöta dig med andra.

Jag behöver inte det då jag inte har ett sådant arbete där det krävs.
Det kan däremot finnas arbeten där piercingar och tatueringar inte passar sig.
Jag tror inte att jag bör ha piercingar på mitt jobb nu.

500:- spänn till något roligare åt mig.

Jag har det gott ställt.

Men till skillnad från som det verkar att du har det, så måste jag prioritera mina utgifter.

Sådana brukar jag kalla "Brats".
Och i deras värld så verkar andra regler gälla än i den vanliga världen.
Den första med piercingar som jag beskrev hade det också så.
Och ett bankomatkort där det alltid fanns obegränsat med pengar.

Du får alltså lägga barnets pengar på saker till dig men barnet får inte använda sina pengar på något till sig? Intressant.

Jag är inget brat, däremot har jag vuxit upp i ett hem där pengar inte är ett problem. För att ha möjlighet att ha det så har jag också tagit ett stort ansvar. Jag har skött matlagningen till mig själv, dagligen, sen mellan-/högstadiet någon gång. Jag har lagat mat till hela familjen en gång i veckan sen 5 års ålder. (Vi lagade bara mat till hela familjen tre dagar i veckan=en dag var.)
Jag har haft ansvar för mina hästar vad det gäller mockning, skötsel, ridning och dylikt. Jag har planerat deras träningar och tävlingar.
Jag är grym på att organisera, tack vare den träning jag har fått i det.

Jag har aldrig haft bankomatkort med obegränsat med pengar. Jag har däremot fått "saker", t.ex. hästar och sadlar, vilket inte är samma sak. Då har mina föräldrar ansett att det är vettiga grejer att lägga pengar på.

Jag behöver inte det då jag inte har ett sådant arbete där det krävs.
Det kan däremot finnas arbeten där piercingar och tatueringar inte passar sig.
Jag tror inte att jag bör ha piercingar på mitt jobb nu.

Jag vet inte vad du jobbar med men många yrken träffar ju på människor som har dessa livsåskådningar. För sådana personer är det säkert otrevligt att en kvinna går utan slöja/burka/dylikt.

Nej, därför ska man noga tänka efter innan man gör en gadd. Välja ett motiv och en placering som man kan tänka sig att ha resten av livet.

Nu är vi ju godkända och utredda och även anlitade av en del kommuner förutom just Örebro.

Att kontrollen av familjehem inte är så bra alla gånger är ju säkert så. Fast det vet jag inte om det gäller just bara Örebro.

Vad menar du med drägg?

Du får alltså lägga barnets pengar på saker till dig men barnet får inte använda sina pengar på något till sig? Intressant.

Nej jag får lägga mina pengar på mig.
Också.

Inte bara på barnen.

Några nya chabrak eller ett nytt träns skulle sitta fint.
Och hon får klara sig utan någon bomlös sadel för mina pengar.

Stackare föresten.
Var dina föräldrar aldrig hemma och umgicks med dig?

Jag tycker inte att det spelar någon roll öht. Krissamtal avgörs fröhoppningsvis på vad man säger och gör inte om man har en titanstav på kroppen.

Jag gissar att ni anställer invandrare om det kommer fram någon lämplig på jobbintervjuerna? Det finns säkert gott om föräldrar som inte känner förtroende för invandrare. Bara en jämförelse.

Det som sägs i krissamtalet är av högsta kvlite.

Det skall dessutom kompleteras med att människan som leder samtalet är lämpligt klädd och har neutral frisyr och makeup.Inga stavar eller synliga piercings lika lite som goth stil eller jeans med revor eller linnen.

Tyvärr har vi ingen nysvensk anställd.Det saknas.Vad föräldrarna tycker om det spelar ingen roll sådana fördomar skall man inte ta hänsyn till.Det är ju till och med reglerat i lagen så det behövs väl knappast diskuteras???

Nu är vi ju godkända och utredda och även anlitade av en del kommuner förutom just Örebro.

Att kontrollen av familjehem inte är så bra alla gånger är ju säkert så. Fast det vet jag inte om det gäller just bara Örebro.

Vad menar du med drägg?

Nej det gäller absolut inte bara Örebro.

Vad jag menar med drägg?? Det är massor med saker och något jag jobbar med hos mig själv.

Jag kan väl säga att jag har svårt för vissa saker och beteenden och för snabbt klassar in dem och drar förhastade slutsatser.
Usch det här blev känsligt känner jag....
jag gillar inte,

Piercings
Tatueringar
Rökare
Människor som svär
Blonderat hår med synlig utväxt
Illa skötta naglar
Människor som skriker åt sina barn
Människor som ironiserar över sin partner
Jag tycker att kläder ska vara åldersrelevanta
Jag tycker att man ska hälsa i hand på nya människor och presentera sig
le mot varandra och ta ansvar för att en träff blir trevlig själv.
Prat om pengar, jätteviktigt absolut tabu för mig!!!!
Sexuella skämt
Prat om att man ska hem och ta en öl odyl.( berätta gärna att du ska skita också, ungefär lika intressant)

Sådär nu har jag lättat lite om mina fördommar.

Jo det är ju så.
Man har alltid rätt att "göra slut".

Fast jag vet inte det var så jag menade..
Parallellen som dyker upp i mitt huvud är att de flesta knappast anser att den mannen som "importerat" en fru ändå har rätten att ta ifrån henne hennes rättigheter som människa i detta land. Även om han försörjer henne.

Min dotter behöver fioler.
Faktiskt.
På riktigt.

Men inte hästar egentligen då? På riktigt. För hon tänker ju inte (?) försörja sig på den saken.

Och inte ett par snygga jeans som hon önskar sig heller.
Det är en drös massa saker som jag inte behöver på riktigt. Men jag har dem/skaffar dem /förnöjer mig med dem ändå.

Är det konstigt?

Precis så.
Det kan ge problem som man sedan i framtiden egentligen inte ville ha.

Och det kan också ge andra människor insikter som de inte trodde de skulle få! Eller också ger det långt FÄRRE problem än vad man trodde.

Piercingar är ju för övrigt enkelt fixat vad gäller den biten. Så länge du inte gjort några töjningar så är det ju bara ta ur den så är "problemet" löst om det nu skulle vara så att det blir ett problem.

Det är den inte.
Men man måste alltid välja.
Och som jag ser det så finns det alltid något bättre att lägga pengar på än på en piercing.
Nej, man måste inte alltid välja mellan häst och piercing. Det är nämligen ingen jättestor kostnad att pierca sig. Och både jag och LCG är ju bevis för att vi valt BÅDE OCH. Om man däremot inte är intresserad av det ena så låter man ju bli att lägga pengar på det. Självklart. Att min morsa, du eller någon annan anser piercingar vara dumt att lägga pengar på betyder inte att någon av er har rätten att bestämma att jag inte ska pierca mig.

Ja du. Det var ju en del.

Piercings/ stör mig inte alls. Dom sitter ju inte på mig.
Tatueringar/ Är ofta riktigt snyggt.
Rökare/ Röker själv. Skulle inte störa mig iaf om jag inte gjorde det.
Människor som svär/ Jag svär. Andra får göra som dom vill.
Blonderat hår med synlig utväxt/ Inte snyggt alla gånger.
Illa skötta naglar/ Inte heller så snyggt.
Människor som skriker åt sina barn/ Tycker jag heller inte om.
Människor som ironiserar över sin partner/ Är det på lika villkor så spela roll.
Jag tycker att kläder ska vara åldersrelevanta/ Huvudsaken att man själv trivs.
Jag tycker att man ska hälsa i hand på nya människor och presentera sig/ Håller jag med om.
le mot varandra och ta ansvar för att en träff blir trevlig själv./Absolut.
Prat om pengar, jätteviktigt absolut tabu för mig!!!!/ stör mig inte alls.
Sexuella skämt/ Oj, Det skämtas friskt om sex härhemma. Köpte tom en dildo på skämt till dottern i julklapp.
Prat om att man ska hem och ta en öl odyl.( berätta gärna att du ska skita också, ungefär lika intressant)/Stör mig inte alls. Behöver dock kanske tala om mitt i middagen att man ska gå och skita.

Jag tror det är rätt många omkring dig och andra som undrar över hur mycket pengar du/vi/de badar i eftersom man har råd med gård och flertalet hästar. Det är som du säger en prioriteriingsfråga. Gillar man att pierca sig och tatuera sig så kanske man skiter i ett bo i en dyr villa. Eller äter väldigt billig mat och äger ingen häst. Eller också kanske man väljer att både äga häst och pierca sig. Men prioriterar bort att ha egen gård och häst nummer 2.

När jag träffat många familjehem i grupp är min första tanke vilken jävla massa drägg.Sedan ler jag och sköter mitt jobb.

Fast tänker du så enbart beroende på hur de ser ut?

Visst kan klädsel och annan stil ibland stämma med ens förutfattade mening om den, men .... man kan ju lära sig en del av att medvetandegöra sig själv och försöka se "bakom" det ytliga första intrycket.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 245
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Västgötska Brukskarlsklubben :devil: :devil: :devil: :devil: Till dig som tänkt skaffa karl...
Svar
7
· Visningar
1 887
Senast: oseriös
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka